Loyalitetsprogrammer i Norden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Erwin Lansing, 17/3/20.

1. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    1,587
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Et interessant white paper fra Yougov om loyalitetsprogrammer (ikke luftfartspecifik) i Norden, som jeg lige faldt over: https://yougov.dk/news/2020/03/09/otte-ud-af-ti-er-medlemmer-af-et-loyalitetsprogram/

Det første tal, der springer i øjet, er at vi i Danmark er langt dårlige til at tilmelde os. Kun 67% er tilmeldt en eller anden slags program, med de andre tre langt over 80%.

Et andet tal, mere relevant for dette forum, er top 5 i de forskellige lande. I Norge finder vi Norwegian, i Finland Finnair, men hvor er SAS? Eurobonus er ikke på top 5 i nogen af landene.

Der er altså noget at arbejde med. I øvrigt vidste jeg ikke at Rema1000 har et loyalitetsprogram, men det er nok fordi det kun er i Norge.

Henrik Olsen, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    4,069
    8,405
    Point:
    113
    Den undersøgelse har jeg da vist også svaret på.

Mit meget personlige gæt er, at det er meget begrænset, hvor mange personer i de enkelte lande, som flyver så meget, at de melder sig ind i et program. Derfor er flyprogrammerne kun interessante blandt ikke flyvende, hvis der er gode optjeningsmuligheder i butikker og gode muligheder for at bruge point. Og her er EuroBonus jo ikke specielt attraktivt.

Hvis vi også ser på begrundelserne for at være med i et loyalitetsprogram, så nævner undersøgelsen: Mulighed for at optjene rabat, få tilbud og have VIP status. Hvor er det lige, at EuroBonus giver disse fordele (bortset fra nogle udvalgte partnere, der jo ikke markedsfører EuroBonus)?

Det eneste tal, jeg har kunnet finde på antallet af EuroBonus medlemmer er fra en IF artikel sidste år. Her stod, at programmet har 6 millioner medlemmer. Formentlig er de fleste bosiddende i Skandinavien, men hvor mange af dem, bor i Danmark?

@Henrik Olsen hvor mange medlemmer har EuroBonus i Danmark?

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    1,587
    4,489
    Point:
    113
    Så hut jeg visker også mig, nu jeg tænker over det.

Præcis min pointe med, at der er noget at arbejde med. EuroBonus lavede for noget tid siden en del ændringer, som spekulationer gik på, om strategien var ændret fra loyalitetsprogram til bonusprogram (sandheden er, som altid, nok et sted i midten, hvor de satser på begge heste). Der er stadig en vej at gå, for at være et attraktivt bonusprogram.

Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side