Lufthansa aflyser 3.000 afgange

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Henry, 25/6/22.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    5,822
    "Synes godt om" modtaget:
    11,323
    Point:
    113
    Denne artikel er lige kommet på DRs hjemmeside:

    Det store tyske luftfartsselskab Lufthansa aflyser ifølge Ritzau nu mere end 3.000 afgange. Lufthansas lavprisselskab Eurowings forventes også at være nødt til at aflyse en række afgange. Det er primært tyske indenrigsruter og ruter i Europa.

    Læse hele artiklen her: Flere problemer for luftfarten: Lufthansa aflyser 3.000 afgange | Seneste nyt | DR
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. Calle77

    Calle77 Skribent

    Beskeder:
    849
    "Synes godt om" modtaget:
    1,879
    Point:
    93
    Ja, det er noget rod!
    Halvdelen af min arbejdsdag i går, blev brugt på at hjælpe rejsebureauer med at ombooke kunder ramt af LH ændringer og aflysninger.
     
    Nielspg, Erwin Lansing, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    232
    "Synes godt om" modtaget:
    549
    Point:
    93
    ...men de siger pænt da i det mindste "rundstykke" på forhånd.

    Fik et fint og uddybende brev fra deres ledelse på mail i dag, der forklarer hvor vanskeligt det er at gå fra 0 til 90 pct på kort tid. Jo egentlig forståeligt nok. "Men de har jo selv solgt billetterne"....- som man siger..
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Calle77 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    520
    "Synes godt om" modtaget:
    1,495
    Point:
    93
    Jeg synes, det er positivt, at de sender en ydmyg forklarende mail; respekt! Fra SAS har man da intet hørt ud over de stakkels mennesker, som ved en it-fejl har fået aflyst deres afgange, og end ikke det er blevet håndteret ud over en halvforkølet forklaring i pressen.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  5. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    232
    "Synes godt om" modtaget:
    549
    Point:
    93
    ...og så var det ikke engang en fejl, men en bevidst handling: https://www.bt.dk/erhverv/sas-annullerede-bevidst-billetter-paa-ledige-afgange
     
    Beaglen, jespersm og Henry "Synes godt om dette"
  6. Clementos

    Clementos Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    17
    Point:
    3
    Jeg er berørt af en af aflysningerne på min tur fra Seattle til CPH over Frankfurt. Flyet fra FRA til CPH er aflyst og jeg er blevet ombooket til et senere fly med afgang lidt over 4 timer senere. Jeg kan se at der i den mellemliggende periode afgår et SAS fly. Kan jeg kræve at blive ombooket til dette? Og har jeg mulighed for at søge erstatning for den ekstra ventetid?

    upload_2022-6-28_10-20-17.png
     
    Beaglen, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,427
    "Synes godt om" modtaget:
    4,124
    Point:
    113
    Hvis der afgår et tidligere fly kan du bede om at blive booket om til det i steder, jeg mener ikke du har krav på erstatning, da du er blevet informeret mere end 14 dage før din afgang.
     

    Attached Files:

    Beaglen, asf, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,433
    "Synes godt om" modtaget:
    6,219
    Point:
    113
    - Der er ikke noget forgjort i at forsøge.
    - Præciser at det er en involuntary rebooking (free of charge).
    - Ved mange flyaflysninger er selskabet fuldt ud klar over, at de fly, der opererer, hurtigt fyldes, dvs psgrs skal spredes på så mange afgange som muligt.
     
    Beaglen, asf, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    791
    "Synes godt om" modtaget:
    1,838
    Point:
    93
    Gør forsøget, men som stort set alle andre selskaber ombooker LH efter interne retningslinier udelukkende inden for LH Group (LH, SWISS, Austrian etc.) medmindre der vitterligt ikke er andre alternativer. Du kan ombooke en (1) gang gratis efter involuntary change, og de er ret fleksible inden for LH Group selskaberne.

    En ting er hvad EU-forordning osv. siger, en anden ting er hvad man kommer igennem med hos selskabet uden at få en advokat ind over.

    Erstatning nej, som @Nj4220 siger (mere end 14 dage til afgang).
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Clementos og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    791
    "Synes godt om" modtaget:
    1,838
    Point:
    93
    SAS-flyet har jo egentlig codeshare med LH så bedste bud er nok at forsøge at blive ombooket til LH6032 og håbe medarbejderen ikke opdager det er et SAS fly ;)
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Clementos og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Clementos

    Clementos Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    17
    Point:
    3
    Tak for de gode råd. Jeg fik fat i Lufthansa i går aftes - efter 40 minutter i kø - og fik lov til at blive ombooket til SAS-flyet. Da det skulle eksekveres gik deres system desværre ned, men de lovede at ringe tilbage indenfor et par timer. Det skete selvfølgelig ikke, så jeg sidder nu i telefonkø igen :(
     
    Senest redigeret: 29/6/22
    Beaglen, Henry, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    459
    "Synes godt om" modtaget:
    1,599
    Point:
    93
    Jeg skal gerne være behjælpelig med noget juridisk sparring og lave udkast til mailbesvarelser. Så er det ikke direkte juristen her, der har taget sagen, men passageren selv og med mig i baggrunden. Det kan også noget ;)
     
    Nielspg, asf, jespersm og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Clementos

    Clementos Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    17
    Point:
    3
    Fik ombooket mig til det tidligere SAS-fly sidst i juni. I dag - 2 dage før flyvningen - bliver jeg så rykket tilbage til det senere LH fly igen, uden anden varsel end en push-notifikation fra min SAS app på telefonen. Endnu en tur i Lufthansa-telefonkøen (denne gang dog kun 10 minutter), og jeg kunne igen blive rykket til SAS flyet.

    Efterfølgende modtager jeg en email om at jeg skal kontakte dem igen, hvilket jeg netop har gjort, og har nu fået en meget mærkelig forklaring om manglende "compatible compartments", der gjorde det umuligt for dem at ombooke mig til SAS-flyet. På SAS.dk kan jeg se at der stadig kan bookes billetter både i SAS Go og SAS Plus! Efter en længere diskussion med en uduelig kundeservice-medarbejder, ender det med at jeg bliver ombooket til et helt 3. fly; LH826, der afgår fra Frankfurt kl. 09:50, hvilket kun er 45 minutter efter jeg er ankommet fra Seattle. Det skal nok blive spændende med to indtjekkede kufferter..
     
    Erwin Lansing, MaHA, Bekgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side