Lufthansa med Premium Economy

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Flemming Poulsen, 6/3/14.

1. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    "Synes godt om" modtaget:
    2,210
    Point:
    113
  2. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    761
    940
    Point:
    93
    Synes det ser gråt og kedeligt ud. Sædekomforten synes jeg også er svær at vurdere, ud fra billederne. Umiddelbart ser det ikke videre attraktivt ud.

3. Bizflyer

Bizflyer Aktivt medlem

Beskeder:
    175
    165
    Point:
    43
    I forhold til KLMs Economy Comfort er det jo rene businessclass'en. Men hvad skal man egentlig forvente? LH er jo kendt for sin grå farve. Så det var ikke lige en overraskelse. Jeg kender sådan umiddelbart ikke til andre der har en konsoll mellom sæderne på denne klasse. Pladsen virker også rimelig, og servicekonceptet er da også akseptabelt. Men nå skal jeg lige tage forbehold om at vi endnu ikke kender prisen på billetterne i denne klassen.

4. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Lige bortset fra at sæderne er nye, så minder hele set uppet rigtig meget som SAS Plus på longhaul dog med undtagelse af at lounge koster ekstra - og så afventer vi stadig hvor mange bonuspoint denne klasse giver. LH er jo normalt ikke kendt for at være specielt rundhåndet og de 200% som SAS Plus giver skal vi nok ikke regne med på LH. Mit bud er 100-150% afhængig af bookingklasse.

Enig i at det er lidt gråt, men det er jo hele LH-farvekonceptet og det er jo lidt smag og behag om man kan lide det. Det er ikke noget der trækker ned for mig -selvom jeg bedre kan lide SAS-farverne.

Komforten er jo svær at udtale sig om inden man prøver sæderne. De ser umiddelbart lidt "hårde" ud sæderne, men igen - umuligt at bedømme på et billede.

Til en gennemsnitlig merpris på 600eur t/r synes jeg egentligt ikke det er så galt - men igen afhænger det også af pointoptjeningen.

Mon ikke man kan forvente sig nogenlunde samme typer sæder på SAS Plus når kabinerne bliver fornyet. Hvis det sker, så vil jeg mene SAS kommer bedre ud hvis de bibeholder 200% optjening, lounge, fast track osv. Naturligvis afhængig af prissætningen.

Lufthansa kan muligvis have bedre mad - for det er ikke for godt på SAS p.t.

Men alt i alt er produktet meget sammenligneligt med SAS Plus synes jeg umiddelbart- med lidt forskelle. LH vinder på nye sæder og IFE og SAS vinder på lounge, fast track og 200% point.

5. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    758
    1,620
    Point:
    93
    Jeg synes det ser rigtig godt ud og jeg har faktisk ikke noget i mod farverne (grå er vel også en farve :) ).

Det har været et noget langt tilløb af LH at komme til den konklusion at de (også) skulle have et Premium Economy produkt, ligesom BA, AF og SK. Jeg er helt med på at SKs Premium Economy/Plus er temmelig slidt og trænger gevaldigt til en opdatering.

Jeg har selv kun prøvet BAs Premium Economy og synes faktisk at det var helt ok. Det er dog en del år siden, så hvorvidt det også er sparet ihjel, som SKs, skal jeg lade være usagt.

Point optjeningen er spændende. Jeg er enig i betragtningen omkring de 100-150%. Det falder også i tråd med den seneste række af"enhancement" som LH har foretaget vedr. optjeningen på deres Business Class.

Hvis SK formår at matche sæderne hos LH, får opgraderet deres IFE og givet deres menuer en ordentlig overhaling, så ville jeg vælge SK over LH.

Prisen på de ca 600 Euro...jeg synes umiddelbart at det ligger i den dyre ende, men lad os nu se hvor vi lander og om det endelige produkt kan bære det.

obs "Synes godt om" dette.

Del denne side