Lufthansa: Miles & More bliver omsætningsbaseret og laver store programændringer

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Henrik Olsen, 9/11/19.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    InsideFlyer har fået fat i et brev, som er sendt til HON medlemmerne i Miles & More programmet. Der beskrives store programændringer som starter i 2021.

    Link: https://insideflyer.dk/breaking-lufthansa-med-store-programaendringer/

    Det er følgende ændringer som der gøres klar til:

    Status miles erstattes af point
    Dette er et rygte der har eksisteret i flere uger på flere fora og blogs. Nu bekræftes dette af Lufthansa.

    Det nye pointsystem skal være nemmere at forstå og vi forventer at det bliver et omsætningsbaseret system, som vi kender det fra for eksempel Flying Blue (som blev ændret i 2018). Det er derfor forventet at der kommer til at være flere point ved at flyve med Lufthansa Gruppens egne fly. Dermed en belønning for at være mere loyal.

    Det bliver derfor spændende at se hvordan den fremtidige optjening vil bliver for EuroBonus medlemmer der bruger Lufthansa, SWISS eller Austrian.

    Life Time status kommer
    På linje med SAS, som lige har indført Life Time Gold, som en erstatning for det tidligere setup, så vil Lufthansa lave et ligende setup. Så hvor du tidligere ville kunne fårLife Time Gold, hvis du har været Senator i mindst 10 år og du er blevet over 60 år gammel, så vil du fra 2021 kunne opnå denne Life Time status tidligere og mere transparent.

    Kortere kvalifikationsperiode
    Nu er der en periode på to år i Miles & More programmet. Dette skulle ændre sig fra 2021 og kun være et år. Det vil ifølge Lufthansa gøre strukturen mere enkel og medlemmet har så sin status i et år ad gangen. Det er ikke præcist beskrevet, så vi må vente til mandagens informationsmøde med flere detaljer, hvor InsideFlyer er inviteret til en “Miles & More Expert Talk”.

    Hvad tænker I om ændringerne?
     
    asf "Synes godt om" dette.
  2. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Efter slagtningen af pointoptjeningen så jeg på sin vis gerne, at også Eurobonus programmet blev omsætningsbaseret. Jeg har i hvert fald en oplevelse af, at vi på f.eks. intra-skandinaviske rejser får en del færre point per krone spenderet, end på andre typer af rejser.

    På sin vis er det vel også rimeligt nok, at jo flere kroner man har betalt for en billet, jo flere point får man.

    Siden om ændringerne i Miles & More er en gigantisk nedslagtning eller leder til nogenlunde samme resultat, det kan jeg ikke bedømme. Men en 'enhancement' er vel sikkert at forvente.

    EDIT: Man kan dog måske også spørge sig om, hvad det gør ved kundernes loyalitet overfor selskabet. Vil man vægte kontantprisen på en billet højere end muligheden for optjening af status hos selskabet, når nu man så at sige selv får lov at betale for pointene?

    /DSGM #2
     
    asf, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  3. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Nu har Miles&More sådan set været omsætningsbaseret på award-miles i halvandet års tid. Nyheden er selvfølgelig at det nu kommer til at gælde for status-miles også.

    Isoleret set er det der er beskrevet i brevet hverken godt eller dårligt. Det kommer helt an på hvordan statuspoint-optjeningen bliver struktureret. Og her har jeg en klar forventning om at det bliver sværere at optjene status (på billige billetter); dog er M&M allerede indrettet lidt i den stil.

    Det bliver spændende at se detaljerne. Bliver det bedre eller dårligere end Flying Blues XP system, og hvordan kommer optjening hos partnere til at være osv.

    Det kommer vel ikke til at ændre sig? De her ændringer er jo kun for Miles&More. Eller mener du der kommer en opdatering af Eurobonus' optjeningsskema for LH-group flyvninger?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    jeg tænker at det kan komme på tale at der ændres i EuroBonus optjeningen, hvis der ændres i egne LH optjeningsskemaer.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  5. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg undrer mig kun over at denne tendens går så langsomt? Et godt bonusprogram (for flyselskaberne) skal jo belønne de gode kunder. Sad og kiggede på Aarhus-Oslo den anden dag. Direkte flyvning kostede ca. 1.200 og gav 250 EB point. Via København kostede ca. 750 og gav 2X250 EB point. Jeg kan godt lide at flyve, og har intet problem med at spare penge, komme i lounge og få flere point, men kunden der køber den dyre billet, tjener SAS jo mange flere penge på. Hvorfor belønnes jeg? NB: Jeg håber ikke EB bliver omkostningsbaseret, men hvis jeg sad og bestemte, ville jeg da helt sikkert gå den vej, beløn de kunder der giver den højeste avance mest.
     
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Rygtet var heldigvis ikke korrekt viste det sig. Miles & More bliver ikke omsætningsbaseret fra 2021.

    Det ligner derimod en klon af British Airways Executive Club

    480 point skal optjenes for at få Senator status (Star Gold). Du går 50 point for en long haul flyvning i Business (uanset fare class)

    Selv HON status kan nu opnået og især med de 2-4-1 F class tilbud der har været i år vil det være omkring 25% billigere at opnå.

    vi kommer med mere nyt tirsdag....
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  7. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Miles&More ER omsætningsbaseret; award-miles bliver optjent baseret på billetprisen ;)

    Interessant system med de nye status-points. Det er jo nærmest omvendt af omsætningsbaseret, og ser faktisk ud til at blive nemmere at få status. Meget mod trenden hos andre selskaber.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. AndersBT

    AndersBT Aktivt medlem

    Beskeder:
    57
    "Synes godt om" modtaget:
    109
    Point:
    33
    Så hvad betyder det for EB optjening på Lufthansa fly?

    Tjener idag gode point på Lufthansaflyvninger der tilskrives min Eurobonuskonto.

    Jeg flyver primært Premium economy til USA i den midterste klasse (E) og ikke den helt billige basic eller den helt dyre flex.
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  10. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Ingenting. Det her er kun for Miles&More.

    Jeg tvivler egentlig på at de har særligt travlt med at rette på optjeningsskemaet hos andre programmer, idet de i forvejen er indrettet nogenlunde efter billetprisen.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Det ved vi ikke. Så vidt jeg ved, er der ikke kommet nogen information ud om EB-optjeningen. Men enig: Jeg tjener også gode EuroBonus point på mine Lufthansa flyvninger.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. AndersBT

    AndersBT Aktivt medlem

    Beskeder:
    57
    "Synes godt om" modtaget:
    109
    Point:
    33
    Smukt! Jeg elsker når bonuseksperter sikrer min EB-optjening. :cool::)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side