Lufthansa på godt og ondt

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af T4L, 9/11/18.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    I lighed med så mange andre selskaber kan man ikke længere checke bagage ind hos LH, når man booker deres billigeste billetter. Til forskel fra SAS har LH dog (indtil videre i hvert fald) en goodwill regel for *A Guld medlemmer, som på ruter til USA/Kanada stadigvæk får lov til at checke et stykke bagage gratis ind selv med en Light billet.

    Jeg bookede sådan en billet til min søn fra København til Orlando (med mellemlanding i Frankfurt). Han har guldkort (tak mama!). Jeg sendte ham et link til LH websiden hvor goodwill reglen står beskrevet. Personalet ved check-in i København kendte ingenting til denne regel og linket til siden fungerede desværre ikke på smartphone. Der dukker reglen ikke op. :confused: Så sønnen fik lov at betale for sin kuffert i lufthavnen. Ikke fedt, Lufthansa!

    Jeg klagede så bagefter ved at benytte Lufthansas online feedback form. To dage senere fik jeg en opringning fra LH med en kæmpeundskyldning. De spurgte efter mit kontonummer og efter endnu to dage var pengene tilbage på kontoen. Det var til gengæld imponerende, Lufthansa!

    Så her mit råd hvis du har booket en Economy Light billet med LH til USA/Kanada og har *A guldkort, ta' et skærmprint af denne side https://www.lufthansa.com/us/en/economy-light-fare med til check-in skranken. Det er dette afsnit der er interessant:
    Screenshot 2018-11-09 at 17.35.45.png
     
    Erwin Lansing, Steen Madsen, Thorkild og 22 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Godt tip!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Nogen der ved om dem i lufthavnen er blevet mere opdateret på denne regel?

    Jeg har en Light-billet til US her om 3 uger - og hjemmesiden informerer fortsat om dette. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    866
    "Synes godt om" modtaget:
    2,545
    Point:
    93
    Min seneste observation er fra forsommeren 2019; her var jeg nødt til at vise hjemmesiden til agenten bag skranken - agenten havde ikke hørt om det før. Men derefter gik det fint.
     
    T4L, alexanderln og Henry "Synes godt om dette"
  5. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Observation fra i dag var at der var fint styr på reglerne i CPH. Fik uden problemer 1 ekstra bagage med på Eco Light billet (flyver CPH-FRA-LAX) I øvrigt blev vi (2 pax) opgraderet til C på en fyldt flyver til FRA på en Light-billet i T-klasse. God start på dagen :)
     
    Jeblin, jespersm, Ulrik og 6 andre "Synes godt om" dette.
  6. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    821
    "Synes godt om" modtaget:
    1,918
    Point:
    93
    Jeg har brugt kulancereglen et par gange nu, både ud af CPH og fx. JFK. Ingen problemer overhovedet.
     
    Ulrik, T4L, alexanderln og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    239
    "Synes godt om" modtaget:
    568
    Point:
    93
    Hmm... er der mon nogen IF'ere, der er velbevandrede i LHs verden, og som har et pejling på, hvordan man booker sæder, når billetterne er købt via LH men er med Swiss, TAP og LH selv? Findes der en 3. party udbyder, der samler den slags adgange? Swiss egen side hjælper ikke, TAPs egen side ej heller og LH var ikke megen hjælp - der brugte jeg faktisk SAS... (wierd)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Jeg synes ikke, at jeg plejer at have problemer med at reservere et seat uanset om jeg booker billetten hos den ene eller den anden (LX og LH).
    Har du en profil på begge selskaber ? Har du "kryds koblet" PNR reservationen på begges hjemmesider ? Hvis systemet ikke gør det automatisk kan du selv gøre det manuelt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    239
    "Synes godt om" modtaget:
    568
    Point:
    93
    Har kun profil hos LH, men hos LX kan jeg godt finde bookingen frem, men ikke tilføje sæder - måske hvis jeg opretter en profil - det prøver jeg lige. TAK:)

    Kan det være fordi billetterne ikke er udstedt endnu? (ikke at jeg helt forstår det, men det lader til, at en "booking" og "tickets issued" ikke er helt det samme)
    :)
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  10. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Billetten er udstedt i det øjeblik du har et BILLETNUMMER.
     
    T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  11. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    239
    "Synes godt om" modtaget:
    568
    Point:
    93
    TAK. Der er komme e-ticket number, så måske noget andet er i ølå. Nok ikke så unormalt i disse tider. Det må blive et kald til LH en af dagene. :)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side