Lufthansa rejse - få SAS Eurobonus point

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af thedane9, 27/2/20.

  1. thedane9

    thedane9 Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    3
    Point:
    3
    Jeg har bemærket, at det tilsyneladende er blevet ændret hos Lufthansa, at man kan vælge hvilket Star Alliance program man ønsker at benytte med en LH booking.

    Tidligere kunne man under person detaljer på den rejse udskifte miles and more med Eurobonus. Og det kan jeg bare ikke gøre mere - eller er der noget jeg har overset?

    Kan andre bekræfte det - eller er der en ny måde at gøre det på?
     
    Beaglen, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  2. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Ja, de har fjernet muligheden, når man kigger på bookingen, men du får mulighed for at ændre det, når du checker ind. Ret irriterende, at man ikke kan gøre det før.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Træls. For det betyder reelt, at man først står som *A Gold, når man har tjekket ind (og måske har sværere ved at blive opgraderet).

    Og så er det vel også slut med at tjekke ind på automaterne - man skal vel forbi en person i check-in for at få sat EB-nummeret ind.
     
    Bekgaard "Synes godt om" dette.
  4. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Kan man ikke registrere sit EB-nummer ved booking? Det plejer jeg da at gøre...
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  5. THBN

    THBN Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    71
    Point:
    13
    For en uge siden registrerede jeg mit EB-nummer på en booking hos Lufthansa med Austrian.
     
    Beaglen, Jeblin, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Mit Eurobonus nummer bliver også automatisk registreret hos lufthansa flyvningerne. Men det er godt nok sølle, hvad der ryger ind af point.
    Lidt afhængigt af hvor lav en økonomi-booking class der er tilgængelig, kan det godt være under 2000 point for en retur CPH->FRA->ALG->FRA->CPH.
    For at bruge et Lars Lykke udtryk, så kan man jo næsten få flere point ved at købe et par sko !!
     
    Beaglen, Nielspg, Jeblin og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    De kan registreres ved booking, men man kan ikke ændre det igen før check-in - ikke online i hvert fald.
     
    Bekgaard, Jeblin, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. kegnaes

    kegnaes Medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    29
    Point:
    13
    I Lufthansa appen står under Passenger Info for ens rejse noget i retning af:
    "To make changes to your frequent flyer card, or to accumulate with a different frequent flyer program than M&M, please contact the LH service Center after booking completion or alternatively you can can also do so during check-in"
     
    Beaglen, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  9. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Mener at kunne huske, at man rent faktisk kan hente sin LH-booking frem hos Austrian, hvorefter man kan tilføje sit bonusprogram/nummer.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Det går heller ikke længere, i hvert fald ikke på mine bookinger.

    Jeg har ofte problemet, når jeg booker gennem arbejdet. Her skal jeg bruge en specifik portal de har sat op. Jeg kan sagtens indsætte mit EB-nummer i bookingen, i portalen, men det er kun 50% af gangene, at det kommer med.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Der eksisterer en mulighed for at ændre bonusprogram på en LH-booking, ved at slå den op på LOT's hjemmeside - og det virker faktisk! Har selv brugt den "hack" et par gange
     
    Beaglen, T4L, danielstrandby og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. jth

    jth Medlem

    Beskeder:
    33
    "Synes godt om" modtaget:
    92
    Point:
    18
    Jeg fjerner altid mit Miles&More nr ved bookning hos Lufthansa. Jeg tilføjer så EBD ved checkin.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. SimonTopp2

    SimonTopp2 Aktivt medlem

    Beskeder:
    32
    "Synes godt om" modtaget:
    121
    Point:
    33
    Jeg har prøvet at tilføje mit EB-nummer på Brussel airlines hjemmeside, og det virker fint indtilvidere, man skal bare huske at skrive EB(BSGD) foran tallene
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side