Lufthansa skifter terminal i CPH

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Kermit, 15/2/19.

Tags:
  1. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    PENSIONISTEN, Ulrik, Bekgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Nogen der ved hvornår det træder i kraft?
    Det bliver jo lidt irriterende hvis man flyver LH med bagage...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Er det ikke kun et par år siden de skiftede til SGH? Ja det bliver lidt irriterende, længere at gå hvis man har baggage med og tilbage til fast track etc.

    Med de lange vente tider der somme tider er, i T3 guld/sølv/business/plus køen og deres provokerende måde at blokere indgangen til køen og mens de holder en samtale med en kollega, og så spørge om man flyver business, hvilket SAS ikke engang har på deres shorthaul, så kan man jo ikke bebrejde LH gruppen hvis de ønsker at tilbyde en bedre check-in oplevelse.
     
    THammer, Jeblin og Nj4220 "Synes godt om dette"
  4. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Sjovt. Tror aldrig jeg har oplevet mere end 4-5 stykker foran mig i den kø. Og med 2-4 til at betjene, har det typisk gået meget hurtigt. Ligeledes med fast-track.
    Har et par enkelte gange stået i den almindelige security, og alle gange har der været “fuldt hus” helt fra indgangen, og det er ikke en situation jeg nyder.
     
    Kristian og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Jeg har også haft meget blandede oplevelser med check-in i pluskøen i T3. Flere gange har der kun været én skranke åben - så med mere end et par stykker i kø kan det sagtens tage lidt tid. Betjeningen når man endelig kommer frem har dog altid været rigtig fin.
     
    Bekgaard, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det er blandet, for det meste er køen ikke slem, men har et par gange måtte vente alt for længe. Og ja de plejer også at være flinke i skranken, men de der "bouncere" ved køens indgang, det synes jeg ofte er irriterende...
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,403
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Jeg har faktisk tjekket ind en del gange i CPH ved den fine skranke. Og altid blevet spurgt, om jeg har guldkort eller rejser på plus. Aldrig om jeg rejser på business. Så det genkender jeg ikke.

    I øvrigt synes jeg, det er fint, at der er SAS personale, som kan vejlede de passagerer, der ikke kan eller vil læse og forstår reglerne - og derfor forsøger at snige sig ind i den korte kø.
     
    PENSIONISTEN, miri90, Bekgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Hahahaha jeg var lige ved at ende i en ophedet diskussion netop på det punkt vedr business. Blev ved skranken spurgt om jeg fløj business? Hvortil jeg svarede at det tilbød SAS jo ikke på deres europæiske ruter, men jeg var da i SAS Plus. Det var så ikke det svar hun ledte efter!
     
    Bekgaard, obs, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Omkring 3 måneder fra nu. Så det vil vel sige maj måned?
     
    Bekgaard, Henry og Jeblin "Synes godt om dette"
  10. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Det bliver da herligt at slippe for den tyrkiske bazar, som T3 har udviklet sig til, med checkin, ankomst, informationsskranker, vinkefarvelmennesker, vinkegoddagmennesker med flag og musik, pølsevogne, billetautomater til tog, checkinautomater til fly, kiosker, cafeer, rygsækstrandede og taxachauffører i en stor pærevælling. Glæder mig til den nydelige, luftige, overskuelige og velfungerende T2, og skønt med en lille ekstra gåtur til fasttrack, når man nu alligevel skal sidde stille et par timer efterfølgende. Tak LH :)
     
    HenrikM, Erwin Lansing, Bekgaard og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Håber det er min fortjeneste - da vi fløj LH First i sommers, skrev jeg en "klage" (var en del af et 'takkekort' til dem, for den gode service ombord på flyet ifb sønnike) til LH over check-in-oplevelsen i København.
    Vi følte os virkelig overladt til os selv, både med dørmanden der ikke var meget for at lade os komme ind, før vi fremviste vores online ticket, og så med en skranke-diva der ikke havde meget til overs for, at vi havde en træt dreng på armen, at vi havde meget bagage, og at vi ikke lige vidste om det var SAS Fast track eller CPH Express vi skulle bruge, og ikke gad fortælle os det.
    I Rio var det en ægte First Class oplevelse, som jo så selvfølgelig også var en dedikeret LF First-skranke.
     
    Bekgaard, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Hvis man ikke har status så er der ikke fast track I CPH, ej hellere med Bizz eller F når man flyver LH, var selv forundret over det da jeg fløj med dem forrige år.
    Men jeg kom da I Fast Track nok fordi security damen fik et større grin, da der var flere i kø til FT end den normale :D
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  13. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
     
    Senest redigeret: 15/2/19
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Oskarp

    Oskarp Medlem

    Beskeder:
    20
    "Synes godt om" modtaget:
    59
    Point:
    13
    Jeg kan godt forstå, du synes at vi er irriterende når du rejser meget - men det er meget nemmere at afvise folk ved indgangen fremfor at vi først afviser dem ved skranken og tager tiden fra at kunne checke jer ind hurtigt.

    Et hurtigt gæt så er 3/10 ikke berettiget til at komme ind af dem som prøver.
     
    jespersm, asf, Offlyer og 10 andre "Synes godt om" dette.
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Med sådan en statistik skulle man tro der kunne gøres noget som bedre skiltning, eller lignende? eller er folk så intetvidende eller tror de bare at de måske får lov?

    Jeg kan sagtens følge din pointe at det er nemmere at afvise folk tidligere (og inden de har ventet i kø), og jeg sætter da bestemt også pris på når køen så er kort. Min frustration stammer over formuleringer og tone på spørgsmålet "flyver du business?", samt en 'bouncer' der stiller sig ind foran, mens vedkommende snakker med en kollega og ikke lige har tid til at høre mig sige 'ja' før historien er færdig.

    Jeg beklager jeg generaliserer for meget og jeg synes det er fedt du blander dig :)
     
    obs, Henry, DanielBahn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Altså skiltningen og logistikken er for elendig i T3.
    Skulle flyve me dThai, de har egne skranker, men er handled af SAS personale.
    Har som altid checket ind hjemmefra, for at gøre det nemt for mig selv.

    Står så i en kø hvor det på skiltet klart fremstår, at jeg står i self check in køen.
    Pludselig kommer checkin agenten lettere irriteret "ud på gulvet" og irettesætter os alle over at vi står i en forkert kø. Ja irettesætter os.!
    Så måtte vi jo alle forvirrede rette os ind og gå igennem scannermanden.
    For dårligt og skabte en rigtig dårlig stemning.

    Jeg synes Thai skulle genansætte deres gamle check-in personale og så måske en enkelt backup fra vores tante.
     
    Senest redigeret: 15/2/19
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,403
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Jeg tror, det er en blanding af uvidenhed og forsøg på at slippe igennem. Den sidste uge, har jeg rejst en del med Lufthansa på europæiske ruter. Lufthansa kører konsekvent med priority boarding. Og det bliver også håndhævet. Hver gang er der næsten altid nogen, som forsøger at komme igennem, selvom de ikke har status og rejser på economy. Disse personer bliver konsekvent bedt om at vente.

    Ligesom jeg i paskontrollen også jævnligt oplever at ikke EU-borgere forsøger at stille sig op i den kortere EU-kø (eller forsøger at komme igennem automaterne ved paskontrollen). Og også konsekvent bliver afvist - i hvert fald i Frankfurt.
     
    PENSIONISTEN, DanielBahn, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Det oplevede jeg også i CPH i sidste uge. En CA maskine var lige landet. Havde ikke tålmodighed til automaterne og gik i EU køene. Fortrød med det samme da jeg så der stod en del kinesere foran mig. Men de blev viftet væk - og så gik det ellers stærkt.
     
    Senest redigeret: 16/2/19
    Bekgaard, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  19. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    @PENSIONISTEN
    Jeg har trukket lidt i nogle tråde hos CPH, som jeg håber hjælper:


    Lufthansa skifter 18.maj 2019 og flytter sammen med SN,OS & LX i terminal 2. De skal placeres ved de gamle BA-pulte, som er i "hullet" mellem Norwegian og resten af T2. Hvordan et konkret setup mht priority/bagdrop/economy er ikke helt planlagt endnu.

    Jeg vil ikke tage ansvar for upålidelige kilder, men jeg er dog overrasket (som OP'er) over, at der har været så meget positiv respons på flytningen.

    God weekend :)
     
    Bekgaard, Henry, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  20. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Tak, OP' er.
    De er heldige med den checkin placering, de slipper for al virvaret i T2.
    Synd for sas, jeg har været med i handlingen af dem siden slut 70'erne.
     
    Bekgaard, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"

Del denne side