Lufthansa strejker imorgen mandag d.19-10-2014?

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Kristian, 19/10/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    "Synes godt om" modtaget:
    8,941
    Point:
    113
  2. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Tror ikke der er meget andet at gøre end at følge med på Lufthansa.com

Ved de andre strejker opdaterede de hjemmesiden sidst på dagen inden med en opdateret plan over hvilke afgange der flyver. De prøver såvidt muligt at få langruteflyene afsted, så hvis du på nogen måde kan komme til Tyskland inden strejken starter, så kan det måske hjælpe.

Man plejer at kunne ombooke gratis, så ring evt. til dem asap og bliv ombooket til en tidligere afgang med LH eller SK.

3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    8,941
    Point:
    113
    Ok.. billet købt hos Expedia. . Ringet til dem , de kendte ikke noget til strejken... Lufthansa nummer i Tyskland tager ikke telefonen da de har travlt med strejke...

Så må afvente...

Nå ja, troede jeg var smart ved at checke ind.. dumt. . Så afventer om status hjælper imorgen...

4. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    929
    1,772
    Point:
    93
    Hvis det ender med en strejke ville jeg max pushe for at blive ombooket inden alle andre skal ombookes. Jeg ville forsøge at komme med den direkte SAS flyver kl. 2100 eller hvis du vil lidt tidligere frem med SK1408 til ARN kl. 17.05 og videre derfra med Air China CA920 kl. 19.10, så du er fremme kl 0940.

Herudover er der følgende muligheder, men du er senere fremme:
    - via CDG med SAS/Air China - afgang 15.40 - først fremme kl. 1225.
    - via MXP med SAS/Air China - afgang 17.05 - først fremme kl 1330
    - via IST med Turkish - afgang kl 1805 - først fremme kl 1505

Der er naturligvis også andre muligheder, men jeg ville først satse på disse *A-forbindelser, da det er mest realistisk, at du bliver ombooket til dem.

Henrik Olsen, jefi99 og Kristian "Synes godt om dette"
  5. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    8,941
    Point:
    113
    @PeterA - Har ringet til Expedia og sålænge der ikke er noget officielt meldt ud fra Lufthansa vil de intet gøre, ringede til SAS, de ville sælge mig en billet og Lufthansa har lukket om søndagen og ringer man på deres tyske nummer står der man skal se på deres hjemmeside, der intet siger m strejke.. - så mon ikke også der er e gang spin i det her fra Lufthansa og fagforeninger..

Med hensyn til fly, må jeg jo nok, desværre, ty til Air China fra Stockholm, den havde jeg også luret på i forvejen.. - men hellere komme derud!! Men overvejer enten at tage ud i lufthavnen, der står dog det er SAS/Lufthansa service counter, så er lidt luren ved om der er nogle fra Lufhansa derude.. - eller ringe 70 100 333

6. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    929
    1,772
    Point:
    93
    Kristian "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    8,941
    Point:
    113
    @PeterA - du har ret, var på Lufthansa FB og der stod et link, nok la det du havde, nemlig:

Capture.JPG

Så det er den vi arbejder på nu, nu ringer de til Lufthansa for at høre hvad de skal.. - jaja... - nå, men vi er i gang..

Ringede til det nummer i Tyskland, beskeden var at man skulle ringe senere, de arbejde på højtryk... - så må sætte min lid til expedia

8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    8,941
    Point:
    113
    Nå, men den stakkels Expedia dame kunne ikke få fat i Lufthansa, "no shit".. - nå, men hun fik da alle alternativerne som @PeterA havde i ærmet, så tak for det.. - fik også en fin SMS fra Lufthansa, men desværre er linket meget meget sløvt..

2014-10-19 18.54.31.png

9. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,208
    6,252
    Point:
    113
    Ja så er stort set alt fra Lufthansa aflyst ud af København fra kl 12:20.

@Kristian: håber du kommer med SAS afsted, da der forsat er god plads. Sikkert mange der ikke er ombooket endnu.

Langruterne flyver i aften som det ser ud lige nu. De er ikke berørt såvidt jeg kan se.

10. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,582
    4,199
    Point:
    113
    @Henrik Olsen hvor ser du sæde availability henne? Flightstats har fjernet det fra deres website så vidt jeg kan se.

11. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    8,941
    Point:
    113
    Nå, har købt en SAS Plus billet til Frankfurt til 4.099kr - min billetklasse var udsolgt da jeg endelig får fat i Expedia, så har skrevet en klage over deres håndtering. Lad os se om de vil være villig til det.

Men kort fortalt, jeg reagerer klokken 16:34 da jeg får mail fra Check-In og de ved ikke noget, allerede der bør de tænke der er et potentielt issue, ringer igen da jeg får min SMS fra lufthansa, igen kan de ikke hjælpe og har ikke fået ok af Lufthansa til ombookinger. Ringer til dem om i nat, der var lukket, selvom Expedia siger de har døgnåbent. Ringede klokken 08:01 og de ringer tilbage og fortæller mig at der kun er y klasse og jeg skal købe en sådan billet og de vil initiere aflysning af første leg, men skrive jeg kommer til Frankfurt og fastholder mit fly til Beijing...

Jaja, lad os se...

vi burde lave en tråd med "hvad gør man når man er i den her situation"...

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,208
    6,252
    Point:
    113
    @jakobv84 -> jeg bruger ExpertFlyer som jeg har et abonnement til. Skal lige lure om der findes et gratis alternativ om flightstats har fjernet deres.

13. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Desværre er det ofte den situation man havner i ved at bruge OTA'er :( Når ting går galt, så er de ikke meget bedre end LCC's

Men når det er sagt, så har de overholdt LH's regler når man tager i betragtning at de ikke har kontakt med LH:

Havde de ombooket til en anden klasse, så ville de få en regning på differencen. Men det havde nok været en billigere løsning for dig end at booke en ny billet på egen hånd.

Desuden ville de sagtens kunne booke om til SK hvis de tog kontakt til LH:

På nu også på med, at Expedia har styr på første leg i booking, så du ikke risikerer at hele bookingen er cancelled når du ikke flyver første leg.

14. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    8,941
    Point:
    113
    @Flemming Poulsen - det lovede han mig 1.000 gange, men mon nu ikke det går? - ihvertfald står jeg dernede i Frankfurt, men jo ikke mega meget connection tid... - de ved jo også der er en strejke i gang..

Men nummer 2 udfordring bliver sku da hjemturen: Lufthansa-piloter udvider strejken - http://www.check-in.dk/lufthansa-piloter-udvider-strejken#.VETRVPnkfc8

Du udvider med nu også intercontinantal trafikken...

Ok, som sagt mener jeg ikke de hjalp nok, Expedia, jeg ringede da jeg fandt ud af det og de reagerede ikke, de påfører mig en ekstraudgift... den må de betale, når de nu ikke kan hjælpe på 3 opfordringer, lad os se hvad der sker..

15. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,208
    6,252
    Point:
    113
    Overvej at købe en ny billet og så få den refunderet af LH iflg de aftaler som LH har offentligjort. Det kunne være en god mulighed.

16. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    8,941
    Point:
    113
    Men Expedia refundrer det første leg jo, i og med den bliver canceled, er det ikke det man skal gøre? - det var ihvertfald det han sagde jeg kunne

17. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,208
    6,252
    Point:
    113
    Jo som sådan korrekt - men er din rute ikke med LH ud af DE?

I så fald om den bliver annulleret så har du tabt - det min tanke var om at lave en helt ny rute og undgå LH og så se om ikke de tillader annullering af hele turen. Både ud og hjem.

Du kan vel bare sige at du ikke kan nå til DE og fange din connection - de ved vel ikke at du har købt din egen SAS Plus billet.

18. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Så er strejken udvidet til langruter også. Langrutestrejken starter tirsdag morgen og varer frem til midnat.

Se forsiden af Bonusfeber om lidt....

Senest redigeret: 20/10/14
  19. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
  20. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    8,941
    Point:
    113
    Men Expedia kan ikke ændre rejsen selvom det her er kommet... - så vi må tage derud og så ringe til Lufthansa når jeg skal hjem eller holde øje med deres hjemmeside.. - ihh, det er lang tid siden jeg har fløjet med lufthansa og så gør de det her...

Del denne side