Lufthansa - Ufleksible billetter, som ikke benyttes. Kan jeg få penge retur på dem?

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Henry, 19/2/17.

1. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,192
    "Synes godt om" modtaget:
    12,340
    Point:
    113
    Hej alle sammen,

Et lidt tosset spørgsmål: Jeg har en Lufthansa returbillet i næste uge, som jeg ikke kan bruge (skulle naturligvis være smart og spare 100 euro). Nogen, som har erfaring med at få penge retur fra Lufthansa på sådanne billetter? Eventuelt bare lufthavnsskatter?

Alle råd modtages med glæde.

Og min lære: Fremover køber jeg kun fleksible billetter - måske gennem et rejsebureau, så jeg kan få max point.

PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,357
    5,792
    Point:
    113
    fra tidligere tråde er svaret vidst desværre et klart "NEIN"

dog får du lufthavnsskatter tilbage

De uflexible "Economy Light" billet kan kun afbestilles hvis det gøres indenfor de 24 t fortrydelsesret man har med LH group

PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,192
    12,340
    Point:
    113
    Mange tak for svar. Så forsøger jeg det.

PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,831
    Point:
    113
    Hvad med rejseforsikringen? Er det ikke sammenligneligt med sygdom, når du nu af juridiske grunde er landfast og dermed afskåret fra at rejse.:oops:

Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,192
    12,340
    Point:
    113
    Det kunne jeg da tjekke. Men rejseforsikringen er en sygeforsikring - så det er ikke sikkert.

6. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,102
    8,108
    Point:
    113
    I hvert fald hos SAS får man skatter tilbage, selv ved no-show. Derfor er der nogle der ville spekulere i at vente og se om der skulle være IRROPS, da det i så fald kunne være hele billetten der kunne blive refunderet. Ved ikke om man bør have moralske skrupler over det, men jeg afbestilte en gang en ikke refunderbar billet 3-4 dage før afgang hos SAS via en formular, hvor de skrev at de havde 14 dages behandlingstid, så de var vist ligeglade med at få solgt billetten videre. Hørte efterfølgende at skatterne ville have været kommet tilbage automatisk, uden jeg skulle have udfyldt noget, men det kan jeg hverken af- eller bekræfte.

Derudover - afhængigt af hvordan billetterne bliver finansieret - så lyder det som en dyr fornøjelse med kun fleksible billetter fremover, i forhold til at miste en billet i ny og næ af uforudsete hændelser. Men selvfølgelig lækkert med ekstra point. Nogle flyselskaber refunderer flybilletter hvis man ikke kan få visum, men du er jo lidt i den omvendte situation, ved ikke om de kunne være flinke..

Senest redigeret: 19/2/17
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side