Står nu med et luksus problem med vores tur til Japan om 14 dage. Der er nu frigivet F billetter hos de fleste selskaber. (gode råd er dyre) Vi kan bl.a. vælge Lufthansa, ANA, Asiana, Air India, Air China og Thai Lige nu har vi følgende tur med Thai: CPH-LHR SAS C LHR-BKK Thai F (A380) BKK-NRT Thai F (A380) NRT-BKK Thai C (A380) BKK-MXP Thai F (747-400) MXP-MUC LH C MUC-CPH LH C Hvad ville I anbefale at eventuelle skifte til. Bare vi ender i Japan med bedste oplevelse på vejen...!!!
CPH-FRA-BKK(LH)-NRT/HND/KIX(TG) NRT-SIN(NH F)-(BKK-)when(TG/LH) For oplevelse i listen, i mit hovede... og lange layovers..Uden at vide om noget af det er muligt. Nok en fantastisk tur uanset hvad du ender med
Jeg ville helt sikkert vælge LH via Frankfurt. For det første har de First Class Terminal i Frankfurt, som er en stor oplevelse i sig selv, og for det andet er deres First rigtig behagelig pga en mere åben og lys kabine, i stedet for de små "bure", som nogle af de andre selskaber vil gemme deres passagerer væk i på Første.
ANA og Lufthansa bør være førstevalg. Asiana og Thai er OK andenvalg. Air India og Air China bør undgås for enhver pris. (-> Så hellere C med andre!)
Overvejer nu følgende 2 udover den nuværende: FRA-PVG/PEK LH F PVG/PEK-NRT/HND ANA C eller FRA-NRT LH F direkte
Jeg havde taget den direkte. Hverken Shanghai eller Beijing er noget videre, og det er faktisk en ret besværligt... Dertil risikerer du at havne i en gammel ANA 767 og såååå festligt er det sku heller ikke.
Men er det så ikke: hvilken flyvebasse har du mest lyst til at flyve med? Der er nogle afgange til PVG og PEK som har A380, og til NRT er det ikke en A340-300 uden first? Eller er det til HND i en 747-8i? Jeg har prøvet 747-8i på LH first - stærk oplevelse, men jeg tørster efter en tur i en A380'er på First!
Jeg havde fornøjelsen af at flyve LH F FRA-HND i en 747-4, sidste år. Selvom det var en "gammel" maskine fejlede F altså intet. Det var modellen hvor hver passager har en rigtig seng ved siden af sædet. Servicen ombord og i F terminalen i FRA var virkelig god. Jeg havde i HND valget mellem af skifte til NRT og flyve den, dengang, nye TG F eller blive i HND (drikke et par flasker champagne) og flyve en gammel TG 747-4 til BKK. Jeg valgte at blive i HND og bare slappe af og nyde det. Servicen ombord på TGs 747-4 var absolut en af de bedste oplevelser nogensinde, og opvejede fuldstændig for at det var den gamle kabine. Det er selvfølgelig fuldstændig op til dig hvad du vælger, men blot fordi det er en ny kabine, opvejer det ikke altid for en ringe besætning.
Mener du ikke 747-400, 747-7 findes ikke...endnu!?? Det var en skide go oplevelse, ingen tvivl om det. Det er altså noget over at sidde helt der fremme, længere fremme end piloten - så hvis det tæller hos jer så plus der. Det føles jo også som en lidt mindre (eksklusivt forstået) kabine, i og med det snævres ind mod snuden. OG det gør, at de to forreste sæder 1A og 1K faktisk er fantastiske til 2 som rejser sammen, hvor ellers det er 3 D+G som er "par" sæderne. Prøvede faktisk også 747-400 med sengen ved siden af, på en kort intra asia for nogle år siden, men den konfiguration findes ikke længere, så lige meget. A380'eren har jeg ikke prøvet i andet end forskellige economy klasser. Men fælles for dem alle er, stille stille stille stille og behageligt - det er en fantastisk langrejse maskine. Og kabinen er jo stor og rumlig. Det må være himmelsk på første klasse!! Tjek evt Lucky's tur i en A380 fra LH: http://onemileatatime.boardingarea.com/2013/10/13/review-lufthansa-first-class-houston-frankfurt/ Go' tur - er pis misundelig