Luksusproblem...

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af jakobv84, 3/11/15.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Som nogen ved hoppede jeg på Oneworld mistake faren fra OSL og valget faldt på MIA. Da prisen var så lav besluttede jeg at booke et seperat sæde til min 1½ årige datter fremfor at flyve med hende som lap infant. Jeg valgte naturligvis også fly udfra at få AAs nye business class (777-300ER aka 77W) henover atlanten. Nå her er så mit "first world problem" -- jeg har 3 sæder (kone, barn og undertegnede)... hvilke 3 skal jeg booke for at kunne holde bedst muligt styr på hende den lille? Tænker umiddelbart to midtersæder og et vinduessæde, men er det mon bedst at sætte hende for sig selv ved vinduet? Hmm...

    [​IMG]
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Mon ikke hun kommer til at sidde sammen med en af jer det meste af tiden alligevel, med mindre hun sover?
     
    Kristian og tbh "Synes godt om" dette.
  3. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Jakob. Det der er vidunderligt. :)
    Da jeg fløj til Newark med SAS på business sad jeg ved vinduet med spædbarnet på 5 måneder og havde min dreng på 4 år i midten ved siden af hans bedstemor. Planen var, at hun skulle tage sig af ham, så jeg havde fokus på den lille. Men det viste sig, at han havde mest kontakt med mig fordi afskærmningen mellem de to mellemste sæder er meget effektiv og det ser ud på samme måde på dit billede. Så jeg vil sige barn i midten og en voksen på hver side. Den voksne ved vinduet får mest kontakt med barnet. God fornøjelse. Jeg er tæskemisundelig. :) Jeg har vedlagt, så du kan se, hvordan det så ud for os. image.jpeg image.jpeg De har det godt de små. :)
     
    Henrik Olsen, Ulrik, Ekeren og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tja underholdes skal hun nok... jeg er egentligt mere "bekymret" for ikke lige at kunne stikke en arm ud og fange hende inden hun spurter op og ned af midtergangen. Udturen er en dagsflyvning (afgang omkring frokost) så der bliver rig mulighed for at farve, synge og "snakke" med medpassagererne... Hjemturen er jo en aftenafgang så der sover hun nok det meste af vejen (og grunden til jeg købte et seperat sæde så får alle forhåbentligt en god nattesøvn).
     
  6. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Ja. Altså jeg synes nogle gange at indretningerne ikke er helt optimale. Jeg er med på, det er luksusproblemer, :p jeg har bare lidt svært ved at forstå, hvorfor man har valgt som man har. Jeg ville foretrække 1-2-1 2-2-2 og hvis det skulle være helt optimalt, så,med afskærmninger der kunne trækkes op og ned.
     
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tja BA's 2-3-2 sildebens konfiguration på 787'eren skulle det ihvertfald ikke være!
    [​IMG]
     
    Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  8. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg foretrækker personligt et sæde hvor man er "skærmet af". F.eks. SKs nye business class, CX sildeben eller lignende. Jeg rejser jo så heller ikke med børn, så mine interesser er jo anderledes. Sådan er vi heldigvis alle så forskellige her.

    Hvis jeg skulle rejse med børn, ville jeg nok synes at LHs business klasse ville være godt. I hvert fald i den udgave hvor sæderne vender mod hinanden.

    image.jpeg
     
  9. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Der er bare nogle kabiner, der kan opfylde begge behov. Hvis du rejser alene, så er et enesæde vel rarest. Men det ville ikke være sjovt at sidde på det sæde du viser med en fremmed. Puha. Grænseoverskridende. :)
     
    Kristian og THammer "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja jeg fløj AB med kone og barn sidste år da hun kun var 5 mdr og de har en 1-2-1 konfiguration men hvor de midterste sæder er henholdsvist ved siden af hinanden eller fra hinanden. De intime fungerede rigtigt godt for os da det nærmest bliver til en dobbeltseng og babyen kunne ligge i midten, men det er mildt sagt ikke et jeg ville være vild med at flyve med en vildt fremmed. Man fletter jo tæer hva enten man vil det eller ej.
    [​IMG]
     
    Ulrik, Kristian og THammer "Synes godt om dette"
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja jeg foretrækker da også afskærmingen når jeg bare er mig, men det er man jo ikke altid når det er ferier. Og så er det da meget hyggeligt man kan tale sammen. Overvejer en tur på EY F A380 næste år (uden børn) og der har man jo både sit eget værelse, men man kan så køre væggen ned når man skal sove eller spise sammen. Det er da en fin løsning.
     
  12. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg vil også at jeg nødigt vil betale en formue for at flette tæer med en vildt fremmed! Og hvad er chancen for at det er lækker sild der sætter sig der ved siden af og som ivørigt også synes der vildt spændende at flette tæer med en 50 årig som mig :) Nej, jeg er mest til privacy.
     
    clager, tbh, Ekeren og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Flette tæer problemet opstår også nemt i LHs business klasse, hvor sæderne peger mod hinanden. Der er ganske vist en lille skærm der deler fod-området i 2. Problemet er bare at den ikke er særlig stor og samtidig er et god sted at hvile sin fod når man ligger.
    Jeg havde i hverfald fornøjelsen af at flette tæer med en Italiensk læge...mandlig læge :( på vej hjem fra PVG med LH.
     
    Ulrik, tbh, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Jeg skal på den samme tur med to drenge på hhv 3 & 6 år (samt kone). Jeg har valgt 3A, 3D, 4A og 4D. Ser man på seatmap så er disse fire sæder nærmest i en lille kabine for sig og her tænker jeg at placere de to små rødder ved vinduespladserne, hvor de kan virke mindst generende overfor de andre passagerer ombord :) På vej hjem er det BA 380'er og her får de "dobbeltsengen" og vi får de to "opsynspladser" på hver side.
     
    Kristian, Rikke Haugen Olsen og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  15. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Testede AAs 777-300ER for en lille måneds tid siden. Sad i minikabinen lige bag F på vejen til USA og på første række i den store kabine hjem fra USA.

    Minikabinen var helt klart mest behagelig, MEN man risikerer, at man er de sidste som får lov til at vælge mad! Min anbefaling vil derfor være, at vælge den primære kabine på vejen derover og minikabinen på vejen hjem, når man alligevel bare vil sove gate 2 gate.

    Hvis jeg var i dit sted, ville jeg placere en voksen ved vinduet, datteren i midten og så en voksen på den anden side af midten. Den som sidder ved vinduet har bedst mulighed for at have kontakt / styr på hende og den anden kan, med lidt akrobatik, hjælpe hvis der bliver akut behov for fire arme...
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side