Luksustråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 1/3/20.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,283
    "Synes godt om" modtaget:
    6,840
    Point:
    113
    Jeg tænkte at vi kunne samle vores luksusoplevelser i en tråd. Fly, hotel, restaurant... Hvadsomhelst i forbindelse med en rejse.

    Og det behøver ikke at have været dyrt. De bedste luksusoplevelser er tit gratis, eller de kommer som en overraskelse - eller som man spontant finder på.

    I bestemmer selv, hvad I lægger i det. Om det er en undervandsvilla på (under) Maldiverne, en tjener der kan huske dit navn fra for tre år siden og giver en gratis flaske vin, Ferrarrien på Hawaii som du lejede for at fejre et nyt job, eller hotellet der gav dig en kæmpe-suite fordi de fuckede op i bookingen...

    Forhåbentlig kan det inspirere andre.
     
    SophieHendriksen, Nielspg, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,283
    "Synes godt om" modtaget:
    6,840
    Point:
    113
    Lad mig selv lægge for.

    Jeg havde på et tidspunkt købt nogle ture med DFDS til Oslo. De har tit både gratis-ture og ture til 1 eller 49 kroner. Jeg ved ikke, hvordan de tjener penge på dem, men andre passagerer må jo gå amok på spillemaskinerne.

    Jeg gik en tur rundt på skibet og så, at der var et boblebad udenfor! Desværre havde jeg ingen badebukser med, og hvad gør man så? Jo, jeg stod op klokken 3 om natten og gik i dejligt varmt boblebad i underbukser. Der sad jeg helt alene i bælgragende mørke midt i Kattegat - og i øvrigt midt om vinteren, så der var frostgrader over vandet.

    Dét var luksus! Og der kom heldigvis ingen forbi :)
     
    Thorbjoern, SophieHendriksen, Kenneth K og 8 andre "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Så vi jeg byde ind med min (indtil videre :cool:) bedste hotelopgradering. Familieferie et par dage på Sofitel i Casablanca inden vi gik videre til et resort. Ved check ind blev det til en suite. Det var en del plads at boltre sig på, ikke bare i stuen og soveværelset, men også badeområdet med stor plads til opbevaring, seperat bad, toilet og badekar. Men det, der gør, at jeg nævner det i denne tråd: hammam! Det kan man godt vænne sig til ;)
     
    MaleneChristensen, Henry, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Was ist das? :oops:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Uden tvivl - og så norskerne i den 'toldfri'..:rolleyes:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Dampbad på godt dansk :)
     
    Nicki Lolk Sørensen, Henry og SebastianBruun "Synes godt om dette"
  7. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Hver sin smag.. :)

    Hvordan var det det hed: "a sajer hejsen walbekomm".:eek:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Luksus kan jo være mange ting - også små ting.

    For år siden holdt vi bryllupsdag på Fakkelgården ved Flensborg fjord. Det var i Christian Binds tid, så ikke en finger på maden. Vi var der to dage, og der var naturligvis styr på at vi ikke fik samme ret to gange.
    Morgenmad og eftermiddagskaffe serveredes på græsset med udsigt over fjorden (sidst i maj).:)

    Den sidste brik var det simple, at vi ikke en eneste gang efter check-in nævnte navn eller værelsesnummer. Alle vidste hvem vi var og videregav det til afløseren.
    Så når vi sad ved eftermiddagskaffen, kom en tjener vi ikke havde set før! - og sagde "I fik jo den lille menu i går, så det er den store i dag. Vil I se menuen, så I kan tænke over hvilke vine I har lyst til?"

    Efter middagen sagde vi bare 'Kan vi have kaffe/the på værelset?' Da vi kom derhen var der dækket op på terrassen sammen med et fad med friske petit-fours.

    :)
     
    Senest redigeret: 2/3/20
    Steen_C, Nielspg, asf og 6 andre "Synes godt om" dette.
  9. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Er det en luksus at kunne flyve BA (godt nok på Economy Basic, men trods alt med almindelig håndbaggage) BLL-LHR og retur, billigere end hvad FR kan tilbyde BLL-STN på deres Value-pris med kun den "lille" håndbagage?
    Tja, uanset om det er eller ej, tager hustruen og jeg i hvert fald lige en ultrakort sviptur til London i august (mandag aften til onsdag eftermiddag), hovedsagligt for at se Harry Potter Studios i Watford, da min hustru er meget stor HP-fan. Og så også fordi jeg bliver sindssyg, hvis jeg både skal holde en uges ferie i maj og i august, uden at lave noget som helst - jeg var helst helt fri, men vi skal holde minimum to uger mellem 1. maj og 30. september.
    At jeg så yderligere fandt en tysk deal på overnatning på Moxy Heathrow (som ligger meget tæt på LHR) med morgenmad og adgang til studiet til et virkelig skarp pris gør jo bare det hele endnu bedre!
    Alt det ovenstående har jeg fået for 3400 kroner for to personer, fordelt med 1150 kroner for fly (FR skal have 1300 for Value) og så 2250 kroner for to personers adgang (listepris 1600 kroner i sig selv) og to overnatninger på Marriott's budgethotelkæde - ja tak. Så kan man vist godt tillade sig at bruge lidt ekstra på god mad om aftenen...
     
    Ulrik, Henry, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side