Mødetid før afgang, BLL?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Søren G, 17/1/22.

Tags:
  1. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Hey.

    Kan se Air France skriver de anbefaler 2 timer, men syntes det er i lige lovligt god tid.

    Vi skal flyve fra BLL på lørdag kl. 07.10 til CDG, også videre til MIA.
    De skriver bagdrop på alle ruter til CDG lukker 40 min før afgang, så giver det overhovedet mening at møde op lidt over 5 om morgenen? Er lufthavnen overhovedet åbnet så tidligt?

    I hvor god tid møder I andre op?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Nu er min erfaring med at flyve fra Billund relativt gammel (før Corona). Jeg kommer med lufthavsbus fra Aarhus og har taget den første Lufthansa afgang til Frankfurt. Jeg har altid været dét 2 timer før afgang (har ikke turde satse på bare at komme en lille time før afgang) og gået direkte i loungen efter check-in.
     
    Nielspg "Synes godt om" dette.
  3. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Da du skal videre til USA fra Paris, er jeg ret sikker på at alle coronaforholdene, samt ESTA, bliver tjekket allerede i Billund. Dvs. negativ test, vaccineforhold, ESTA og hvad der ellers er. Og husk at lørdag morgen traditionelt er store rejsedag til charterdestinationer, og disse flyver også gerne et sted mellem 5.00 og 8.00.
    I din situation ville jeg møde allersenest 5.30.
     
    Erwin Lansing, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  4. Erobran

    Erobran VIP medlem

    Beskeder:
    138
    "Synes godt om" modtaget:
    413
    Point:
    63
    Min erfaring med Billund er en Ryanair afgang Pre-COV til STN, samt nogle ankomster fra København på bussen(Ingen afgange), Min umiddelbare opfattelser af Billund er at det kan være gralt når det morgen med kø i sikkerhedskontrolen der kan tage godt med tid. Når man derimod kommer uden for Peakperioden i BLL så kan man vade lige igennem.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side