Mad ved forsinket fly

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Jmeier, 7/9/22.

  1. Jmeier

    Jmeier Aktivt medlem

    Beskeder:
    67
    "Synes godt om" modtaget:
    106
    Point:
    33
    Hej :)
    Vi skulle have været med flyet fra Aalborg til København med sas kl 13.15 i dag. Det blev aflyst og vi er ombygget til det 17.45 i dag.
    Ved i, om vi nu har ret til mad og drikke i lufthavnen, og hvis ja, for hvor meget? Og skal vi bare selv ligge ud og så søge kompensation?
    1000 tak :)
    Mvh Janni
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Først vil jeg da sige, det er rigtigt ærgeligt for jer.

    Ja, ved forsinkelser har I ret til rimeligt mad og drikke. Normalt udleverer SAS en voucher, som I kan bruge i lufthavnen. Så mit forslag er: Spørg SAS.

    Jeg ved faktisk ikke, hvor meget SAS normalt giver på indenrigs ruter. Men det er vist vores erfaring fra mange forskellige flyselskaber i hele verden, at ikke dækker særligt meget.
     
    Beaglen, Nielspg og Jmeier "Synes godt om dette"
  3. Jmeier

    Jmeier Aktivt medlem

    Beskeder:
    67
    "Synes godt om" modtaget:
    106
    Point:
    33
    Tak :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    Jeg fik et fly CPH-AAL aflyst for nogle år siden, så jeg blev forsinket knap 3 timer i afgang (endte "heldigvis" med +3t forsinket ankomst i AAL, så jeg fik kompensation).
    I CPH fik jeg udleveret en madvoucher på hele 50 DKK! Den dækker jo ikke meget, men jeg kunne heldigvis få gratis drikkevarer i loungen, så købte blot en sandwich hos Lagkagehuset og spiste den i loungen.
     
    Beaglen, asf, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side