Mastercard Gold - dækning

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Daniel K, 10/1/17.

  1. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Hej, jeg har et lidt specielt spørgsmål jeg håber nogle kan hjælpe med, i min nuværende bank har jeg Mastercard Gold, jeg bruger det til køb af rejser, da der er indeholdt rejseforsikring. Vi er ganske grundigt utilfredse med vores bank og har fået et godt tilbud fra anden bank der også tilbyder Mastercard Gold med samme vilkår.
    Spørgsmålet er at hvis jeg køber en rejse nu med det gamle Mastercard, vil forsikringen så ophøre når jeg opsiger det selvom rejsen er betalt med det ?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg tænker, at du skal spørge din bank herom :) og det vil være interessant at høre hvad de siger.

    Jeg har lige selv haft gennemgået alle betingelserne for mit kort hos Nordea af andre årsager, og der står intet om et sådant tilfælde. Så godt spørgsmål egentlig hvis det er præcis samme type kort.
     
    Henry og Daniel K "Synes godt om" dette.
  3. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Er I helt sikre på, at betingelserne siger at rejsen skal være købt med kortet før forsikringen dækker?
    Hvis det ikke er et krav, at rejsen skal købes med kortet før forsikringen dækker kan jeg umiddelbart ikke se noget problem i at skifte. Du skal blot have det nye mastercard og forsikringen inden at du/I påbegynder rejsen.

    /j
     
    Henry og Daniel K "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det er ikke aller master card golds der har samme vilkår :)
    Men det ville da undre mig meget hvis en forsikring skulle dække efter at du har opsagt den (i form af kortopsigelse). Derfor enig med @jtraveler, det kan nok bedre betale sig at se hvordan det ser ud med det nye korts betingelser. (og det skader selvfølgelig heller aldrig at høre den nuværende)
     
    Henry og Daniel K "Synes godt om" dette.
  5. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Enig, det er så bare ikke så nemt, når man skal bruge det til QR kampagnen , bankskifte er først om 2 uger - men nu har jeg brugt det, så må vi se hvad de siger, vores indbo dækker også rejser, men Mastercard har bedre vilkår.
    Om forsikringen alene følger kortet eller også betalingen bliver spændende at se.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Diners har denne bestemmelse: Forsikringsdækningen ophører pr. den dato, hvor kortet opsiges.

    Tjek kortbestemmelserne. Det må stå dér
     
    Baadsgaard og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.

Del denne side