Mastercard Gold med rejseforsikring og lounge-adgang (Hos AL bedst?)

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af kchung, 3/1/20.

  1. kchung

    kchung Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Hej,

    Jeg er ny herinde, og håber ikke dette spørgsmålet er blevet stillet før, ellers må I fjerne det :)

    Jeg overvejer at melde mig ind i Arbejdernes Landsbank og få et MasterCard Gold. Det er for at få "Priority Pass" til lounge-adgange. Jeg rejser kun få gange på et år, og med forskellige udbydere. Når aldrig at blive plus, premium eller lignende hos de forskellige rejseselskaber.

    Er det derfor ikke det mest fordelagtige at få MC hos AL med PP, og så tilkøbe loungeadgange de (få) gange jeg rejser? Samt at få rejseforsikringen derigennem.

    På forhånd tak, og rigtig godt nytår!

    Hilsen Kevin
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Først velkomme på her på InsideFlyer.

    Reglerne ændres hele tiden - så pas på med at bruge informationer, der er flere år gamle. Det er nemlig ikke sikkert, at de gælder mere. Derfor er dit spørgsmål meget relevant.

    Jeg kan ikke helt læse, om du kun vil bruge lounge adgang og rejseforsikring til ferie rejser - eller om du også skal bruge dem til business rejser. Hvis forsikringen også skal bruges til forretningsrejser, så tjek, at den dækker dit behov.

    Bankernes MasterCard er forskellige - og jeg kender ikke Arbejdernes Landsbank. Derfor bør du tjekke betingelserne nøje. Det er mit generelle indtryk, at det er billigere at bruge priority pass end betale ved indgangen til loungen. Men under alle omstændigheder, bør du tjekke:
    • Hvad betaler du for adgang med Priority Pass (skal du betale for hvert besøg eller får du for eksempel 10 gratis besøg).
    Forsikringerne kan også være lidt forskellige. Derfor bør du tjekke,
    • hvornår rejseforsikringen dækker (skal rejsen eksempelvis være betalt med dit MasterCard)
    • Hvem dækker forsikringen (Kun dig - eller også din familie)?
    • Dækker rejseforsikringen også hjemtransport og forsinket fremmøde)
    • Hvad er den maksimale dækning ved eksempelvis forsinket bagage
    Læs mine kommentarer om forsikring i denne artikel: https://insideflyer.dk/farvel-diners-club/

    Endelig bør du overveje, om prisen på kortet står mål med udbyttet. I princippet kan du jo også købe priority pass på anden måde - ligesom rejseforsikringen ofte er en del af din hustandsforsikring.

    Håber dette dækker - eller skriv igen.
     
    Nielspg, THammer, kchung og 8 andre "Synes godt om" dette.
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Kan ikke siges meget klarere.

    Blot en tilføjelse: Du skal også have med i betragtning, om vilkårene for dine øvrige bankprodukter er anderledes end i dit nuværende pengeinstitut.
    For det kan meget vel være så, at en betingelse for at få et AL-MC til en fornuftig pris er, at dine øvrige bankforretninger 'følger med'.

    Ikke meget fidus i at spare 500 kroner på et PP, hvis det betyder at udgiften på kassekreditten stiger med 600 kr.o_O
     
    Nielspg, kchung, Pedersen88 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. kchung

    kchung Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    @Henry

    Tusind tak for et meget informativt svar! :)

    Jeg har undersøgt de forskellige bankers kreditkort med tilknyttet PP. Og her synes jeg AL har det "billigste". De vil kræve 1295 kr. for MC-Gold med PP-adgang (5x adgange). Jeg synes jeg får mere værdi ved at købe AL's MC med PP, fremfor PP alene.

    Der er tilknyttet rejseforsikring som dækker kortholder og familie, samt det er ikke nødvendigt at betale med kortet! Det dækker hjemtransport og fra 4 timers flyforsinkelse. Kan ikke finde dækningsgraden på forsinket bagage. Meget relevant. Det vil jeg spørge dem om.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. kchung

    kchung Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Jeg har Nordea pt. og de kan ikke tilbyde MC med PP-adgang. Derfor jeg søgte alternativt, og har indsendt en ansøgning til AL. De er faktisk billigere end Nordea for mit vedkommende. Så indtil videre er det kun gunstigt. :)
     
    MatthiasWagner, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg har efterhånden prøvet en del lounger med PP, da min mand har haft fri adgang med sit MC fra Danske Bank.

    Min helt klare holdning er, jeg ville aldrig betale for det! Som i jeg ville ikke betale ekstra for kortet, jeg ville ikke betale for at komme ind med det. Kvaliteten af loungerne er tit virkelig tarvelig, mange har slet ikke mad udover lidt pretzels og et æble (og så skal man ud og købe noget alligevel).

    Får du det kastet efter dig som min mand gjorde, jamen så fint, så bruger vi det selvfølgelig. Vi har dog oplevet flere gange, at der ikke engang var plads i loungen, f.eks. i DXB.
     
    CHIP, kchung og Henry "Synes godt om dette"
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Loungernes kvalitet afhænger vel af, hvor man rejser fra. I Billund er det Hamlet (som er lufthavnens eneste) og i CPH er det vel Carlsberg loungen. Jeg vil ikke betegne dem som tarvelige. Da jeg har loungeadgang på billetten eller mit SAS diamantkort, kan jeg ikke rigtigt kommentere på kvaliteten i andre lufthavne.
     
    kchung "Synes godt om" dette.
  8. kchung

    kchung Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Nå øv :(

    Jeg har kun prøvet det 2x og jeg har været meget tilfreds. Det er bare rart at kunne slappe af i rolige omgivelser inden en rejse. Det har så kun været i CPH og LAX.
    Jeg synes nu maden har været fint de få steder jeg har været, ha ha. :)

    Skal til DOHA og Indien - så tænker det er meget rart på de lidt længere rejser at have muligheden for lounge adgang. :)
     
    CHIP, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er jo også altid individuelt hvad der er vigtigt. Den i DOH er max træls i øvrigt. Ikke spor fred med folk på nakken af hinanden.
     
    Henry og kchung "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Glemte lige at skrive, at jeg ikke tvivler på din erfaring fra andre lounges.
     
    CHIP "Synes godt om" dette.
  11. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Som der står på https://www.al-bank.dk/privat/kort-valuta/al-mastercard :
    Vær opmærksom på at for at få et Mastercard hos os, skal du bo i Danmark og være kunde i Arbejderens Landsbank...

    Så en del af engagementet skal flyttes til AL. Typisk skal der være mindst en aktiv lønkonto (formentlig NEMkontoen) og gerne noget pensions-noget eller lån.
    - husk at checke betingelser - og priser - for dette.

    Men det hører du nok om fra dem når de behandler din ansøgning. Giv gerne en melding om reultatet.
     
    kchung og Henry "Synes godt om" dette.
  12. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Det handler vel også om hvor meget man flyver, og hvor lang tid man bruger i lufthavnen, om det kan betale sig med udgiften til Gold Mastercard eller PP.
    For mig endte en prissammenligning med, at det bedre kunne betale sig at enkeltbetale i de lounges som PP også tilbyder.
    Men ak hvor jeg nogen gange savner mit Dinerscard.
     
    kchung, CHIP, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Jeg er faktisk enig med dig.
    Det eneste sted, hvor jeg syntes det har været godt er Eventyr Loungen i CPH.

    Har prøvet både i DXB og BRU, hvor loungerne er overfyldte, og derudover er mad, interiør, comfort osv. under alt kritik.
     
    kchung, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  14. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    I CPH er det faktisk hele 4 lounger: i Schengen Carslberg og Aspire og i non-schengen såvel Eventyr og Primeclass.
    Jeg har ikke prøvet de to non-schengen og Aspire trænger helt klart til en refurbishment, men tarvelig vil jeg ikke kalde dem. Madudvalget kunne være større for, og jeg savner helt klart Atelier, men for mine behov klarer de sig fint.

    I resten af verden afhænger det helt klart lufthavnen og loungeudbyderen. F.eks. Aspire lounge i Amsterdam Schengen (#26) er blevet meget fint efter ombygningen, til gengæld var det lille bitte hjørne, hvor de havde formået at proppe en lounge på BKK ind lettere undervældende, selvom til gengæld madudvalget var godt igen. Eller som de siger på den anden side af vandet, your mileage may vary, ikke mindst afhængig af behov og forventninger. :)
     
    kchung, Henry og Nielspg "Synes godt om dette"
  15. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Hvis ansøgningen ikke går igennem, kan du overveje at lede online efter et seperat PP medlemskab. Har hørt godt fra en der købte PP medlemskab gennem Ebay til under 1.000 kroner (kan ikke huske den præcise pris), med ubegrænset antal besøg :)
     
    kchung, SebastianBruun og Henry "Synes godt om dette"
  16. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    kchung, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Sidder med en kollega i King Hamlet Lounge i Billund. Han har et MasterCard hos Nordea med 10 gange gratis lounge adgang med Priority Pass.

    Så tjek evt din egen bank, hvad den kan tilbyde. Måske har den også et tilbud til dig?
     
    kchung, Nielspg, SebastianBruun og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Nykredit Bank har også et MC med PP op til 10x årligt for kortholder og 1 gæst. For nogle kan dette kort være interessant, idet man tillige optjener EuroBonus-point på forbrug (10p./100kr.), hvis man er fordelskunde i banken; i Nykredit terminologi 'Boligbank365'. For fordelskunder vil årsgebyret være 1000 kr.
     
    kchung, Nielspg, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Der er mange lounger i BKK, vi valgte bare den tættest på vores gate, som var en af de (mange) Miracle lounger. Den var lille, og dermed godt fyldt, men ellers rigtig fint for under en halv time, som vi havde: Blød stol, strøm, lidt mad (overraskende godt udvalg for så en lille lounge) og lidt flydende :cool:
    Det understreger endnu mere pointen: YMMV og generelt langt bedre end en bænk ved gaten :)
     
    kchung, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  20. tgj

    tgj Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    39
    Point:
    13
    Jeg har et gennem nordea, med 10 gange gratis, det har været ret handy, da jeg med en SAS plus billet i billund, ikke kunne komme i loungen :(. Derudover synes jeg carlsberg loungen i CPH og BRU T2 loungen er ret gode, jeg bruger det sjældent, da jeg normalt er med star alliance. For mig er det vigtigere at det er et roligt sted, end at der er meget at spise, selvom CPH og BRU, har rimeligt godt udvalg.
     
    Henry og SebastianBruun "Synes godt om" dette.

Del denne side