Med LOT i business

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af T4L, 30/6/17.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Tilbage i Februar måned havde LOT nogle rigtig gode tilbud i businessklasse fra ARN til NRT. Da Tokyo om sommeren alligevel stod på programmet slog jeg til med det samme, 1.375 USD var en fin pris synes jeg. Det stod til at blive min første oplevelse med LOT nogensinde. Hvordan vil det blive?Jeg har lige været på første del af denne flytur fra ARN til WAW og sidder i Gold Lounge i Warszawa med tid nok til en lille post.

    Flyet til WAW havde en 2x2 sædekonfiguration med 18 pladser i business/premium economy. Økonomiklasse var propfyldt, men i vores afdeling havde hver passager et ledigt sæde ved siden af. Faktisk kunne jeg slet ikke reservere sæder ved siden af hinanden til min kæreste og mig. Så jeg konkluderer at LOT garanterer et ledigt sæde ved siden af for rejsende i premium economy/business på europæiske flyvninger. Det var en god start.

    LOT tilbyder stadigvæk aviser til premium passagerer. Man kunne vælge mellem en polsk avis og New York Times. Siden jeg ikke forstår polsk, var valget nemt. :) Jeg blev lidt chokeret over denne triste statistik:
    IMG_1919.JPG
    Er Danmark virkelig i toppen? Nu er denne statistik godt nok fra 2008 og man kan da håbe, at det er blevet bedre i mellemtiden. Spørgsmålet trænger sig på, hvorfor NYT bruger en statistik der er 9 år gammel....

    Flyveturen varede ca. halvanden time, tid nok til mad og drikke. LOT bruger stadigvæk hvide stofduge og man kan selvfølgelig få nogle bobler. IMG_1917.JPG

    Maden overraskede også positivt med en dejlig let kold anretning.

    IMG_1918.JPG

    Jeg brød mig ikke så meget om de kolde røræg. Men agurkskiverne med spinat og en ostecreme var ganske dejlige. Og de hvide asparges med skinke og en røget makrelmousse var superlækre. Jeg er vokset op med en mormor som var helt overbevist om at Lindt var den bedste chokolade i hele verden. Mine påskeæg og julemænd var altid fra Lindt. Desværre levede hun ikke længe nok til at videregive denne livserfaring til mine drenge. Så de to chokoladekugler røg ind i min håndtaske. Jeg kan jo lige prøve at overbevisningsforsøg når jeg er hjemme igen. :) Selvom jeg egentlig er blevet ret glad for SAS' nye nordiske concept, så savnede jeg ikke "the cube". Det er trods alt lidt mere noget særligt at spise med hvide stofduge/-servietter og sølvbestik.

    Flyet landede efter tidsplanen i Warszawa og holdt på remote parkering. Åh nej, vi skulle tage en bus til terminalen, ikke min favorit! Meeeen..............der var en særlig lille transporter til de 8 premium passagerer, wow!

    Det har været en fantastisk god start på rejsen til Tokyo og jeg glæder mig til flyet fra Warszawa til Tokyo, som går om ca. halvanden time. Kan det overhovedet blive bedre?
     
    Senest redigeret: 30/6/17
    Henrik Olsen, Ali Taran, flyvendeFF og 17 andre "Synes godt om" dette.
  2. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Tak for at du deler din rejse. Glæder mig til fortsættelsen! Og god tur videre:)
     
    tbh og Henry "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg blev nysgerrig og slog op i WHO og fandt den her: http://gamapserver.who.int/gho/interactive_charts/ncd/mortality/total/atlas.html. Jeg blev ikke meget klogere men danskere dør jo i høj grad af livsstilssygdomme
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Hvor er det dog en dejlig reminder at gå på ferie på - TAK!! :eek::eek::eek:

    /DLOSGM
    (så kan du jo selv finde ud af hvad DET står for :cool::cool::cool:)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Man kan jo tage ja hatten på og tænke at vi er privilegerede at vi får lov til at dø af kolesterol/fedme/smøger/etc. og ikke af bilulykker/malaria/AK47/naturkatastrofer/osv.
     
    Baadsgaard, mhsalv, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Enig! :D
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Langt om længe nu anden del af min LOT business oplevelse, vejen fra WAW til NRT og tilbage til WAW igen. Jeg havde en layover på 3 timer i Chopin lufthavn, tid nok til at besøge LOTs lounge og få lidt forfriskninger. Inde i business loungen er der et ganske lille særskilt område kun for Star Alliance Gold medlemmer. Madudbuddet der er lidt større end i business loungen, men frem for alt er der champagne! Og den er ganske dejlig, Nicolas Feuillatte Reserve Brut.

    Når det var tid til boarding skulle vi desværre i bus igen og denne gang var der ikke nogen ekstra transporter for business passagererne. Jeg forstår ikke helt ideen af priority boarding når man skal med bus. Det er ikke ligefrem en fordel at skulle vente i en glohed bus i sommervarmen indtil de sidste er endelig kommet med. Men man kan jo glæde sig til det næste glas champagne der forhåbentlig blever serveret når man er kommet ombord.;)

    LOTs businessklasse er ikke særlig stor, kun 18 pladser i en 3x2 konfiguration. Sæderne ser sådan ud:
    IMG_1922.JPG
    Jeg tror LOT var det første europæiske flyselskab med Dreamliner. Sæderne ser efterhånden lidt brugte ud, men er stadigvæk ganske dejlige. De kan selvfølgelig lægges helt ned og der er fin plads til at sove. Det jeg savnede mest var, at der ikke var nogen som helst plads til at opbevare sine små ejendele under flyvningen. Sammenlignet med SAS' businessklasse mener jeg at SAS' sæder er mindst en klasse bedre.


    For at gøre flyveturen lidt mere behagelig var der pantofler og selvfølgelig en amenity kit. Den var ikke noget fancy designer noget, men den indeholdt alle de sædvanlige ting man normalt kan få brug for under flyveturen.
    IMG_1924.JPG
    Champagnen kom straks efter at vi havde sat os tilrette og blev serveret sammen med en dejlig lille fyldt wonton med reje på. Champagnen var den samme som i loungen, Nicolas Feuillatte Reserve Brut. De løb dog snart tør af den. Efter to glas til maden var der ikke mere tilbage. Jeg gætter på at de kun havde to flasker af den med på denne tur.
    IMG_1925.JPG
    Jeg fik ikke taget billeder af maden der blev serveret under turen, det gjorde jeg til gengæld på vejen hjem. Jeg synes det var superdejligt at man kunne vælge mellem en menu European style og en menu Japanese style. I det hele taget er det en rigtig fin touch hvis man kan vælge mellem mad fra den destination man flyver fra og den man flyver til. SAS, det må I altså også meget gerne tilbyde! IMG_2004.JPG
    IMG_2005.JPG
    Jeg valgte Japanese style både efter start og inden ankomst og var enorm tilfreds med madens kvalitet og smag. IMG_1962.JPG
    IMG_1963.JPG IMG_1964.JPG
    Alt i alt var jeg meget tilfreds med denne tur på businessklasse. Godt nok var oplevelsen ikke på samme høje niveau som en tur med Qatar Airways, men det var det samme gode prisniveau og så får man jo ingen EB-point på en QR tur. ;) Denne tur var booket i Z-klasse som optjener 100% EB-point og jeg fik 600 point for ARN-WAW og 5.400 point for WAW-NRT. Optjeningen er selvfølgelig meget højere, når man flyver med SAS direkte til Tokyo, men så koster det også rigtig meget mere.
     
    Nielspg, Grisefod, MortenS og 8 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side