MH370 - Missing? - hvor er flyet?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kristian, 12/3/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,838
    "Synes godt om" modtaget:
    8,835
    Point:
    113
    Der er mange teorier ude for tiden vedrørende flyet der forsvandt og nu efter 5 dage, er det stadigvæk ikke fundet?

Hvad er op og hvad er ned og hvad mon der er sket? og selvfølgelig, hvor er det henne?

2. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Havets bund er nok et godt bud på sidste spørgsmål, men bortset fra det gider jeg ikke deltage i en gættekonkurrence om det er terror, hi-jacking, eller en ulykke på grund af pilotfejl, teknik eller vejr. For faktum er, at gætterier ikke bringer nogen sjæle tilbage, og selv på AVHerald og PPrune, hvor folk lader til at vide lidt om, hvad de udtaler sig om, er der ikke nogen tendens i gætterierne.

3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,838
    8,835
    Point:
    113
    du har ret, det bliver mere og mere vildt.. - Nordkorea har kidnappet flyet... - "hvorfor har en general i Malaysisk luftvåben snakket om et "blip" over Malaccastraædet, hvordan kan alle transpondere bare slukkes og er der ikke back-up systemer, hvorfor var kaptajnen med 80.000 flyvtimer så besat af flyvning at han også måtte lege "flighsimulator" efter arbejde... - mange spørgsmål..

Hælder også til den teori @jefi99 at flyet ligger på havetsbund og der er sket noget utilsigtet og al kommunikation er forsvundet... - men alligevel, efter 5 dage og ikke fundet noget, underligt...

4. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Der er et eller andet der stinker ifm MH370. Men nu hjælper de jo heller ikke at det der ud til at styringen af eftersøgningen sejler og at der kommer forskellige meldinger fra de forskellige lande hele tiden. Der er nok et stort politisk pres på eftersøgninslederne i både Malaysia, Vietnam og Kina - og det pres får dem nok til at føle at de skal komme med nogle meldinger offentligt - også selvom der ikke helt er dækning for dem.

Når det er sagt, så er der et eller andet der ikke hænger sammen. Hvis flyet er fløjet videre, så giver det ikke mening at transponders skulle være blevet slået fra. Hvis flyet er gået i havet da man mistede kontakten med det, så burde det være fundet nu. En 200 tons tung B777 vil uanset hvad der er sket efterlade sig vragrester på havet og forsvinder ikke bare ud i det blå. Rygterne om kontakt til pax mobiler burde være ganske lette og hurtige at efterprøve og få teleselskaberne til at se om de er forbundet med en mast og i givet fald hvor.

Info om at der er sendt meldinger til RR som er motorproducent burde også meget hurtigt kunne be- eller afkræftes.

At man ikke har nogen militær radardækning i området som kan fortælle lidt mere og evt. følge flyet når man mistede kontakt til transponders undrer mig også. I givet er det da noget af en overraskelse at hele dette store område ikke er militærs overvåget.

Jeg er overbevist om at vi ikke får hele historien. Der må være mere - og problemet er at så længe der ikke er nyt, så kommer der bare flere og flere rygter og konspirationsteorier, som ikke tjener noget formål. Vil som Jefi99 heller ikke deltage i nogen gættekonkurrence det gavner ingen, men desværre er det jo mediernes natur og politisk- samt mediepres på efterforskningslederne kan evt. også få dem til at deltage, desværre.

Forøvrigt kan alle hjælpe med at kigge efter vragrester på denne hjemmeside, hvor satelit-billeder fra området er lagt ud: http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014?source=malaysia

5. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,179
    6,177
    Point:
    113
    Det er for vildt mærkeligt at vi i 2014 kan miste et fly i 7 dage - så er enig i at noget ikke er helt som det skal være.... Tiden vil måske fortælle os hvad der virkeligt skete....

6. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,179
    6,177
    Point:
    113
    Dagens bedste hypotese:
    Flyet blev i march højde ramt af læk og ilten forsvandt før kaptajn/pilot kunne nå at tage masker på. Det passer med den information om at der var startet et sving mod vest og fald i højde. Dette er normal procedure i denne situation om at vende retur til lufthavnen.
    Tesen er så at de satte sving igang med autopiloten forsat til og ilten forsvandt og at alle derefter besvimede. Flyet har så fløjet mod vest i de 6-7 timer som det har haft fuel til og derefter styrtet i havet et sted i det Indiske Ocean.

Dette er nok den bedste forklaring jeg endnu har hørt siden det forsvandt i sidste uge....

Og det er sket før: http://en.wikipedia.org/wiki/Helios_Airways_Flight_522

jefi99 og Kristian "Synes godt om" dette.
  7. jefi99

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Lyder plausibelt i mine lægmandsører. Bortset fra det med at transponderne skulle være slået manuelt fra med vilje (som hævdes andetsteds). Det passer ikke helt ind i denne hypotese?

8. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,179
    6,177
    Point:
    113
    Transponderen slået fra er en god pointe :)

9. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    992
    2,039
    Point:
    93
    Så er MH370 igen oppe at vende, og der er lagt en ny 12 mdr. strategi for at søge i et nyt område længere mod syd end der hvor man hidtil har søgt.

Jeg kan dog ikke lade være med at forundres over hvorledes en "fuldt lastet" 777'er på den måde kan forsvinde fra jordens overflade. Normal er jeg ikke typen der hopper med på vognen når der udskriges diverse konspirations terorier - næh nej - jeg har en meget mere jordnær tilgang til den slags spørgsmål, MEN - nu nærmer vi os det halve år, og uanset om det skyldes "gale piloter", "en militærøvelse der er gået helt galt" eller en simpel teknisk katastrofe, så må jeg undres over at der slet ikke er dukket noget op. Hvis et stort passagerfly "pulvariseres" over åbent vand, er der så mange mange tusinde vragrester, der efter 4 måneder MÅ have spredt sig over så store områder at nogen ville finde noget - om ikke i nærheden af ulykkesstedet så et eller andet sted i det indiske (eller andre) oceaner.
    Spørgsmålet er om svaret skal findes til vands - eller til lands, hvor en spredning af vragrester trods alt vil være begrænset til et meget lille område, jeg kan simpelthen ikke blive klog på hvorfor man så entydigt kigger i den retning man gør, i min lille verden giver det simpelthen ikke nogen mening, alt fra sådan et fly synker jo simpelthen ikke til bunden............

Jeg håber man en skønne dag finder noget der kan give de efterladte en afslutning på deres mareridt....

/Schwert

Frequie "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,838
    8,835
    Point:
    113
    man har aldrig set "den anden vej", nemlig noget med "beam me up Scotty"?

jefi99 og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  11. Schwert

Beskeder:
    992
    2,039
    Point:
    93
    DR1 sender et program i aften, hvor man prøver at afdække nogle af alle de ubekendte der er med MH370. (bliver sikkert en af mange udsendelser i de kommende år)

12. Ekeren

Ekeren VIP medlem

Beskeder:
    295
    476
    Point:
    63
    clager og tbh "Synes godt om" dette.
  13. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,816
    3,205
    Point:
    113
    Lidt for lang til at jeg når den hele inden sengetid, men spændende og skræmmende!

måske lidt OT, men nu så jeg lige post #11 og så er det også om nogen der er forsvundet... hvor er @Schwert ?!?!

Edit: Fik alligevel læst det... virkelig spændende læsning, det virker langt ude men ja hold da op..

Senest redigeret: 26/2/15
    mhsalv og Ekeren "Synes godt om" dette.
  14. jefi99

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Jeg har også læst den - interessant teori, omend det lyder langt ude. En af mine venner har downloaded den fulde version til Kindle.. Glæder mig til at høre hans anmeldelse og konklusion.

Ekeren "Synes godt om" dette.
  15. Schwert

Beskeder:
    992
    2,039
    Point:
    93
    FUNDET! :p Schwert vil være at finde i CPH loungen onsdag omkring kl 15 :)

tbh, Flemming Poulsen og jakobv84 "Synes godt om dette"
  16. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,570
    4,163
    Point:
    113
    Er du tilbage i luften Schwert sådan mere permanent?

17. Schwert

Beskeder:
    992
    2,039
    Point:
    93
    Det ved jeg i morgen ;) @jakobv84

Men er ved at fedte mig ind intet nyt projekt i sandkassen, hvis det bliver går turen der ned 2 gange 4-5 dage/md...

Men har været groundet så længe at jeg snart bare er en del af pøblen som EBG :confused::confused::confused:

asf, Frequie, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. tbh

Beskeder:
    1,816
    3,205
    Point:
    113
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  19. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,838
    8,835
    Point:
    113
    ikke noget om det her i danske nyheder (endnu), men ok, de læser nok ikke franske nyheder ;-)

20. tbh

Beskeder:
    1,816
    3,205
    Point:
    113
    Det gør jeg heller ikke normalt, men man har vel sit netværk :p For at sige lidt mere spekulere de i om det er fra 1 af 3 styrt: "Celle d'un débris provenant du crash d'un bimoteur survenu le 4 mai 2006 à proximité immédiate du littoral sud de l'île, celle d'un fragment du vol MH370 de la Malaysia Airlines porté disparu dans l'océan Indien en mars 2014, et celle enfin d'un morceau de l'A310 de la Yemenia qui s'est écrasé au large des Comores en juin 2009."

Altså et styrt i 2006, 2009 eller mh370... Jeg skal nok opdatere hvis jeg hører noget!

Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side