Mileage Run: 24 timer i Hong Kong

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af frankbrix, 27/9/15.

1. frankbrix

frankbrix VIP medlem

Beskeder:
    239
    "Synes godt om" modtaget:
    400
    Point:
    63
    Tilbage i juni gjorde jeg status over hvordan SAS Eurobonus situationen så ud. Med mit rejsemønster ville jeg ende på omkring 78.000 til 80.000 point, rigeligt til Guld men 10.000-12.000 point fra Diamant kortet. Jeg ville gerne bibeholde Diamant status så jeg bla. kan give et Guld kort til en ven, få ekstra rabat på point+cash billetter, få gratis drikkevarer på SAS Go osv.

Jeg begyndte derfor at se efter en tur hvor jeg kunne få hentet de point hjem. Tidligere har jeg fløjet på billigt på Plus til Barcelona over Oslo og hentet 10.000 point, men Europa giver ikke ligeså mange point som sidste år. Heldigvis viste muligheden sig, SAS åbnede op for Hong Kong Ruten og fløj fra d. 10 September og havde billetter helt ned til 3000 kr. Det gjorde det kun endnu bedre at ruten var fra Arlanda, så der var ekstra point at hente på det første stræk fra København.

Sådan en tur på SAS Go ville give mig følgende point (25% bonus gives til Guld og Diamant medlemmer)

CPH-ARN: 250 point + 25%: 312 point

ARN-HKG: 4500 point + 25%: 5625 point

HKG-ARN: 4500 point + 25%: 5625 point

ARN-CPH: 250 point + 25%: 312 point

I alt: 11874 point for kun 3000 kr.

Jeg valgte at optimere point optjeningen endnu mere og søgte Optiontown til Plus. Det lykkedes mig at få optiontown til en pris af 2x 39 euro. På turene fra CPH-ARN og ARN-CPH. Dette betød at sådan en tur gav 1250 point i stedet for 312. Så samlet endte turen med at give 13750 point

Turen til Hong Kong fra Arlanda tager ca. 10 timer så jeg vurdede det bedste var at tage en enkelt overnatning dernede. SAS lander omkring kl 7:00 om morgenen og flyver kl 9:05 så det ville give mig ca. 24 timer i Hong Kong til lidt sightseeing.

Jeg havde aldrig været i Hong Kong før så en perfekt mulighed for at kombinere et mileage run med at opleve et nyt sted.

Hong Kong har en fantastisk offentlig transport, metro er hurtigt og nemt og hvis der var behov for taxi var de billige. Dagen i Hong Kong blev brugt først på egen hånd og sidenhen med Henrik Olsen som fandt et fantastisk sted at spise frokost på Dimdimsum Dim Sum og med Kenneth (som også var der på mileage run, blot med 48 timer i Hong Kong).

Der blev arrangeret Bonusfeber meetup på Captian’s bar på Mandarin Hotel og vi fik drukket et par gode øl. Herefter valgte vi i fællesskab at tage en taxa til The Peak som er et must see i Hong Kong med flot udsigt over skyline.

På The Peak er der masser af restauranter, så vi valgte at blive deroppe og spise så vi kunne opleve Hong Kong skyline når det blev mørkt og alt lyset blev tændt. Endnu en gang brillerede det lokale køkken og endnu et super måltid blev indtaget.

Herefter tog vi en taxa tilbage til hotellet, gik rundt i en times tid og da klokken var blevet 22.00 måtte jeg gå på værelset, det havde været en meget lang dag, men bestemt det hele værd. Tidligt næste morgen skulle vi afsted kl 6.00 mod lufthavnen for at tage turen hjem igen.

Tak for hyggeligt selskab Kenneth, Henrik og Flemming. Det bliver spændende at se om et lignende mileage run næste år bliver nødvendigt for at opretholde status, hvis det er tilfældet håber jeg at tage på en tur med andre fra bonusfeber igen.

Billeder:
    Dan Taxi til lufthavn for at få de første Eurobonus point
    upload_2015-9-27_18-33-22.png

Fast Track i København, fantastisk service
    upload_2015-9-27_18-33-56.png

Lounge i CPH
    upload_2015-9-27_18-34-30.png

Lidt at drikke og spise på vej til Stockholm (Plus)
    upload_2015-9-27_18-34-57.png

Besøg i den nye Gold Lounge i Arlanda
    upload_2015-9-27_18-35-34.png

Lækker lounge!
    upload_2015-9-27_18-35-59.png

Sæde 20B fra Arlanda til Hong Kong (optiontown gik ikke igennem selvom der var rigelig ledige pladser på plus)
    upload_2015-9-27_18-36-28.png

Først servering (man skal udnytte frie drikkevarer som Diamant medlem)
    upload_2015-9-27_18-37-27.png

BBQ Kylling, smagte rigtig fint
    upload_2015-9-27_18-38-5.png

Touched Hong Kong
    upload_2015-9-27_18-38-34.png

jefi99, asf, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. frankbrix

frankbrix VIP medlem

Beskeder:
    239
    400
    Point:
    63
    Fremme ved Hotel:
    upload_2015-9-27_18-40-26.png

På besøg hos Bonusfeber legenden Henrik Olsen
    upload_2015-9-27_18-40-55.png

Frokost med Henrik, fantastisk sted
    upload_2015-9-27_18-41-22.png

upload_2015-9-27_18-41-34.png

Captains bar
    upload_2015-9-27_18-42-6.png

The Peak
    upload_2015-9-27_18-42-37.png

The Peak after dark
    upload_2015-9-27_18-43-4.png

obs, jefi99, asf og 11 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    @frankbrix - hmm, nu blev jeg lidt misundelig over jeg ikke tog med, spændende tur og fedt med en lille rejsebeskrivelse...

Forresten, hvad med loungen i ARN, ligger den hvor den altid har ligget på første salen lige lidt venstre for de 2 elevatorer.. - hmm, vist den bedste beskrivelse jeg har..

4. Kenneth K

Kenneth K VIP medlem

Beskeder:
    190
    440
    Point:
    63
    Selv tusind tak, supertur og dejligt at sætte ansigter på jer.
    Dimdimsum Dimsum - simpelthen fantastisk navn til en restaurant, man gætter aldrig hvad de servere ;-)

Kristian "Synes godt om" dette.
  5. frankbrix

frankbrix VIP medlem

Beskeder:
    239
    400
    Point:
    63
    Lounge ligger det samme sted. Op af elevator og til venstre.

Kristian "Synes godt om" dette.
  6. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    758
    2,124
    Point:
    93
    @frankbrix Fed beretning, har selv en 24 timers tur i November, dog er jeg så heldig at have en lokalkendt til at guide mig om aftenen. Jeg tror at det bliver Temple Street Night Market efterfulgt at Lan Kwai Fong hvis jeg ellers holder så længe. En afternoon tea på Peninsular er også på programmet, jeg holder lidt af den gamle britiske colonial atmosphere. Jeg var så heldig at have et et halvt år i HK tilbage i '89 hvor alt i HK virkede som alle skulle have det sidste med inden handover. Jeg kan se på et af billederne du boede på HIX, hvilket et var det?
    Til @Henrik Olsen Flot fyr og god stil :)

jefi99, frankbrix og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  7. Rikke Haugen Olsen

Rikke Haugen Olsen VIP medlem

Beskeder:
    339
    754
    Point:
    93
    Fin beretning med gode billeder. Ville gerne have været med på den tur.

Kristian, Ulrik og frankbrix "Synes godt om dette"
  8. Mikkel Steen Andersen

Mikkel Steen Andersen Nyt medlem

Beskeder:
    5
    13
    Point:
    3
    På mine sidste 2 OT upgrades har jeg kun fået point for den bookede klasse (Go) og ikke for C (Business). Nogen der har erfaringer med retro-registrering af disse?

9. frankbrix

frankbrix VIP medlem

Beskeder:
    239
    400
    Point:
    63
    Mine OT har altid givet flere point.

10. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,816
    3,205
    Point:
    113
    Skriv en mail til optiontown, så fikser de det tror jeg.

Del denne side