Miles & More bliver revenuebased

Poster i 'NYHEDER' oprettet af tbh, 11/12/17.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    https://www.flyertalk.com/forum/luf...award-miles-lh-group-tickets-12mar2018-2.html

    Indtilvidere kun på flyvninger købt gennem LH group, 4 miles per € (gælder billetpris & YQ, men ikke for skatter) for normale medlemmer, 6 for folk med status.

    Bud på hvor længe inden det er EuroBonus' tur? Jeg håber på aldrig men det er nok optimistisk. Dog tænker jeg at de nok har for store IT problemer i øjeblikekt til at det bliver i 2018, og nok også 2019? På den anden side har de jo ikke været blege for at release ting der ikke var klar før....
     
    Senest redigeret: 11/12/17
    Claus Heine, Henry, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,792
    Point:
    113
    ØV - lad os håbe, det tager lidt tid, før EuroBonus går den vej
     
    PENSIONISTEN og Claus Heine "Synes godt om" dette.
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg synes i forvejen at EB-point efterhånden er nul og nix værd, så en enhancement fra eller til... måske med undtagelse af til køb af award billetter, men de er jo omvendt noget svære at få fat i.

    Det kommer selvfølgelig også an på ændringer i forhold til statuspoint, om der bliver nogen forandring der. Men går man ud fra LH's oplæg kunne det tyde på en ret kraftig reduktion i antallet af award point.

    Næste afgang bliver vel med Kjos Airlines....


    /DSGM #2
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Indtil videre ingen ændring på optjening af status.

    Men jeg er lidt uenig med værdi af en point, jeg synes de er steget lidt i år, med premium kortet.
     
    PENSIONISTEN, obs og Henry "Synes godt om dette"
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ingen tvivl om at det kommer, måske ikke i år (2018) hvor SAS har et pænt regnskab, men måske i 19 eller 20 hvis man får behov for at devaluere gælden i den skyldige post - Eurobonus point.... og VIPS har man pyntet på balancen.........
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg holder fast i EB som det
    primære * A program. Har ikke fundet
    noget som helst af interesse M&M kan gøre bedre for mit rejsemønster end EB.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det er korrekt at MC Premium kortet har forøget værdien af EB-pointene lidt.

    SAS award billetter er dog stadig lidt af et lotteri. Jeg kan godt forundres lidt over, hvordan der på enkelte dage mange måneder ude i fremtiden kan være 0 award billetter tilgængelig på f.eks. en intraskandinavisk rute mellem Sverige og Danmark.
     
    Henry, jtraveler og tbh "Synes godt om dette"
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,642
    Point:
    113
    Det kommer helt sikkert og især når EuroBonus er sendt ud i egen selskab.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Revenue based
    - Desværre har CPH Advantage også ændret optjening af point på parkering til "revenue based" pr 1.dec. Øv, æv, der samlede jeg uanede mængder af point, som straks blev konverteret til rigtige menneske penge bl.a. til brug i taxfree.

    - Hvad angår M&M, så er det utroligt vanskeligt at komme op i de højere luftlag, jeg var sammen med en LH/LX frequent traveller i går, som rejser utroligt meget, også first class på de destinationer, hvor LH/LX endnu har first, men han var kun guld ... ikke HON ... han var da lidt skuffet, for som han sagde, at det er da ok at blive hentet af en limo ved flyside i FRA og ZRH, men han ville jo gerne have HON til den status og de fordele, det nu en gang har.
     
    Henry, SophieHendriksen, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    På en dag som i dag er det nok på sin plads at tage en tur ned ad memory lane mht forudsigelser af hvornår Eurobonus blev revenue based, så derfor lige et ping i denne tråd.

    Forudsigelser af devaluering af points har så ikke holdt stik endnu, og jeg tror faktisk heller ikke det kommer. Der bliver jo med dagens tilpasninger sat “prop i hullet” om man så kan sige.....
     
    asf, tbh, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side