Jeg har købt billet CPH-VIE-BKK med ankomst i BKK kl. 14.20 og afgang nogle uger senere BKK-VIE-CPH kl. 23.45. Jeg påtænker at købe en separat billet BKK-URT med Thai Smile med afgang kl. 17.55. Dette giver mig en connection på 3t35m, men bagagen skal jo hentes og checkes ind igen. Er det tids nok? På hjemturen fra URT er der ankomst BKK kl. 20.50, hvilket giver mig 2t55m. Samme spørgsmål her. Såfremt jeg ikke når min connection, er man så dækket af sin rejseforsikring, når der er tale om separate billetter? (BAUTA's vilkår er lidt uklare) Jeg kan ikke finde noget om MCT i BKK, når der er tale om separate billetter :-/
Vi rejste også på to billetter i december (hhv. CPH-IST-BKK og videre med Bangkok Airways til Krabi). Vi havde oprindeligt 2,5 times connection, men vores afgang blev ændret, så vi var ned på 1,5 time. Dette var vel og mærke i højsæsonen. Det var dog intet problem. Bare sørg for at have checket ind hjemmefra så du ikke skal stå i kø i BKK. Mht, forsikring er det forskelligt fra selskab til selskabs. Vi er dækket hvis minimum connection er overholdt, selv på separate billetter. Nogle steder skal det være på samme billet. Du kunne også være heldig at få billetterne sammensat, men disse regler har jeg ikke styr på
Vi havde sidste sommer en CPH-BKK, BKK-CEI. Først Thai og så Thai smile. Vi fik checket bagagen hele vejen igennem (med lidt store smile til hjælp) - og kunne så bare gå igennem immigrationen fra udenrigs til indenrig. Seperate billetter og havde ikke turde binde an med 100min connection - men det kunne vi altså godt have gjort. Husk at bagagemax på Smile er 20kg.