Misundelse og Jalousi

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af DanielBahn, 18/6/18.

  1. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Oplever i meget jalousi og misundelse fra venner og familie, når det kommer til at I rejser på business class og first class?

    Her med vores seneste køb, LH First til Rio, er der ikke megen glæde på vores vegne - mest jalousi og forargelse over, at vi synes 35.000 kr er et fund, når prisen på samme billet hos LH står til 150.000 kr..
    Det er da lidt træls, da man jo gerne vil dele begejstringen, og tilbuddet..
    Samme være i stor stil gældende forrige år, da vi købte billige business class-billetter hos BA til JFK..
     
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,777
    Point:
    113
    Nej, mere en forundring over, at jeg prioriterer på den måde (især når jeg betaler for andre)
    • Min kæreste synes det er decideret spild af penge, når hun får en billet på business - men hun værdsætter naturligvis at sidde mellem kendisser, når hun rejser. Ligesom hun er meget glad for opmærksomheden fra personalet. Og adgangen til loungen bruger hun da også.
    • Har de sidste par år inviteret min bror og hans kone på en lille ferie indenfor Europe (Prag, Wien og Budapest) på Business med Czech Airlines og Lufthansa (fra BLL). De har også udtrykkeligt sagt, at de sagtens kan rejse på økonomi. Men når prisforskellen ikke er stor, så køber jeg gerne en business billet for at de kan få fast track, adgang til lounge og formentlig priority, hvis der sker noget uventet.
    • Mine niecer har også været glade for de billetter, de har fået på Business og Plus. Og de har aldrig brokket sig.
     
    PENSIONISTEN, DanielBahn og Calle77 "Synes godt om dette"
  3. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Nu er jeg måske ikke den rigtige at spørge, da jeg ikke har den store erfaring med Premium billetter. Har kun en gang prøvet at rejse på Business, hvor omstændighederne omkring rejsen var lidt anderledes.

    Jeg tror ikke nødvendigvis den undren du møder handler om Jalousi eller misundelse, men blot undren.

    Hvis man ikke går vildt meget op i fly, hvilket langt de færreste gør, så er det meget svært at sætte sig ind i at man vil betale så meget ekstra. Fordi uanset om der er en førpris på 150.000DKK, så er en pris på 35.000DKK stadigvæk meget høj for noget, man måske kan få til 10-12.000DKK (Jeg kender ikke prisen for eco til Rio).

    Når alt kommer til alt, så gælder det jo om at finde personer der har samme interesse og glæde ved et produkt, hvis man ønsker at fejre og dele begejstringen med andre. Et godt eksempel er jo biler, hvis folk der går meget op i biler køber en alt for dyr bil, så er det jo nok heller ikke hos folk der elsker at tage bussen de skal finde glæde og bekræftelse i at deres køb af denne her alt for dyre bil virkelig var en god deal.
     
    Beaglen, Henry, Luxury_Globetrotter og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Det er øv at høre - I skal edermandme bare nyde det og glæde jer møg meget sammen. DET BLIR FANTASTISK!:D:D

    Jeg kan godt genkende det til en vis grad. Det er svært for folk at forstå man vil smide det antal penge når man jo på economy kan komme samme sted hen for en bøjet spade-agtig. Turen begynder når fordøren smækkes bag ved een. Det er da når sådanne muligheder opstår man skal slå til og få en vildt fantastisk oplevelse fra start til slut.
    Nogen vil måske hellere købe et kæmpe køleskab og en motherfucker kummefryser - andre vil have oplevelser der sætter sig for livet.
    Vi er alle forskellige, nogen vil komme så langt for så få penge som de kan, andre vil ha det så sjovt samtidigt;)
    Tror ikke de forstår når der kommer beløb på faktisk, sig hellere hvor meget I har sparet i % f.eks. Og så bare hold beløbet for jer selv. Mennesket er som udgangspunkt lille inden i:);)

    Som et gammel kinesisk ordsprog siger: Fuck'em..... :p

    Eller....ja..... GLÆD JER - Det kom gratis med i tilbuddet!;)
     
    Baadsgaard, Beaglen, PENSIONISTEN og 7 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Jeg oplever det ikke særligt meget mere, da jeg er rimelig åben med det jeg laver på InsideFlyer og det altid deles i artikler eller på Facebook/Instagram etc....

    Men kan forstille mig at der er nogle der i baggrunden mumler lidt om det - men som jeg siger - alle kan prøve det - det er kun et spørgsmål om prioritering og fokus på bonuspoint :)
     
    PENSIONISTEN, DanielBahn, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Er helt enig og derfor fokusere vi også på at gøre rejseoplevelsen så god som mulig fra starten af.

    Der er bare forskel på folk - Vi campere om sommeren sydpå. Nogle vil bare afsted og skal have køreturen overstået hurtigt. For os er køreturen en del af ferien og vi holder pauser og tager forbi byer og overnatter på vejen derned. Så derfor en del af ferien.

    Så der er bare forskel på folk - men som @isolCBflyer skriver -> Det bliver FANTASTISK og NYD DET :)
     
    DanielBahn, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  7. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Akkurat som vi ikke altid fortæller (alle) hvad vi har betalt for en flaske vin o_O, så fortæller vi heller ikke, hvad vi har givet for en flybillet.

    De fleste vi kender ved at vi har rejst en del, så det er ikke påfaldende, når vi siger "vi bruger nogle af vore point på lidt ekstra benplads eller lounge."

    Man skal vælge sine kampe..:cool:
     
    asf, Henry, DanielBahn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg er helt på linje med de andre her, men sådan er det når man lever i jantelovens land! Der er kun at citere Anja Andersen: "FUCK DEM......"

    Der er en ting at sige, hvis det er familiemedlemmer så hænger du lige som på dem, men i samme åndedrag nævner du venner, i min lille (enfoldige) verden er det ikke en reaktion fra "rigtige" venner, "rigtige" venner vil forstå at glædes på dine vegne også uden at de nødvendigvis forstår dine dispositioner, men alene din "barnlige glæde" ved det gode køb ville smitte af på den "rigtige" ven.

    Jeg havde engang en "ven" der havde den samme reaktion hver eneste gang jeg fik ny bil - jalousi og misundelse - i stedet for ægte glæde for vennens skyld. behøve jeg at nævne at vi nu ikke har set hinanden i ret mange år? Nej vel - livet er for kort til den slags, og jeg ville da ikke et øjeblik kunne skjule min barnlige begejstring hvis jeg skulle ud og sparke dæk på en kammerats Ferrari (det kunne jo være jeg lige fik en runde i dyret) men selv om vennens indkøb var noget der lå uden for min fatteevne (en 100K kr. Petrus el. lig.) ville jeg da under ingen omstændighed ødelægge vennens oplevelse - så UD MED DEM!!!!!

    /DSGM (Der HELT er på din side i dine prioriteter)
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    På den anden side - når man een gang har fortalt hvad det kostede at spise på Jules Verne i Eiffeltårnet bliver man rubriceret som småtosset, og så bliver det lettere derefter.:D :D :D
     
    Baadsgaard, Henry og Luxury_Globetrotter "Synes godt om dette"
  10. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Lige der er jeg så dybt uenig, men man skal måske vælge sine "venner"
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Nok mest en strid om ord :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Og det er du jo mester i @SebastianBruun *DUCK AND TAKE COVER*

    1) At vælger sine kampe = læser jeg som "lad det nu ligge og lad dem snakke"
    2) At vælge sine venner = UD af vagten med dem der er små sølle mennesker = nye rigtige venner

    :p
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Der er jo selvfølgelig også den mulighed at slå hårdere igen...

    Havde en episode i efteråret hvor jeg tog en hurtig weekend tur til NYC på Biz med TAP for 4500kr for dels at prøve TAP I C, dels hive diamant kortet i land inden lukketid. Et bargain og en sjov tur i min verden.

    Var så dum, at fortælle det da en kollega spurgte mig til frokost: Nå, hvad har du lavet i weekenden? Arr, en hurtig tur til New York på business class!
    Frem og tilbage med forklaringer, han konkluderede at jeg havde brugt 4500kr på et diamant kort, hvad var tosset (han skulle fandme da bare lige vide hvad det reelt har kostet ;))
    Lidt senere på dagen, møder jeg en anden kollega ved kaffemaskinen, som siger: Nå, hvad er det jeg hører, har du været i New York på business class i weekenden, hvorfor så kort tid, og kan man ikke gøre det billigere eller hvad???
    Jeg gad ikke forsvare min 'hobby' mere og svarede: Nææ, jeg er pisse rig og havde ikke andet og lave i weekenden - så jeg gør det sgu nok snart igen.
    Tog min kaffe, nikkede og gik.:p:p:p
     
    tbh, Martin81, Baadsgaard og 15 andre "Synes godt om" dette.
  14. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Tak for rosen :p:p
    Mja, du har formentlig ret rent principielt.
    I min fortolkning skal det mere forstås som "hvis man ved, at nogen simpelthen ikke forstår ens valg - så er der ingen grund til at gøre dem forlegne."
    Ikke alle venner er måske så priviligeret som vi, og for dem kan det være ubehageligt at høre, at vi fyrer et beløb svarende til deres månedlige husholdningsbudget af på en enkelt aften.

    Men derfor kan de godt være gode og højt skattede venner.:)
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    SÅ ka' de lære det - KONGE SVAR!!!
     
    DanielBahn, Henry, jtraveler og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Det er så lige der kæden hopper af for mig, gode venner forstår at glæde sig på andres vegne også uden at forstå bevægegrunden, alene din glæde burde sige dem alt........
     
    obs, DanielBahn, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Misundelse er en grim ting intet mindre :eek:
    Når det så er sagt så syntes jeg du skal skide (undskyld udtrykket) på folks forargelse samt jalouxi, havde de fundet et skarpt tilbud på en ny bil eller for den sags skyld et B&O fjernsyn så er jeg overbevist om de også ville “dele” begejstringen med andre ;)

    De priser du har booket til er et scoop, jeg ville istedet for se frem til den luksus og nydelse der venter forude, samtidig med du tilbagelænet kan tænke: Det er sq et godt køb jeg har gjort her :D

    Kan absolut ikke se hvad der skulle være galt i at bruge 35.000,- på flybilletter hvis det er hvad man gerne vil (herunder jeg selv til tider på biz osv) ;)
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, DanielBahn og 4 andre "Synes godt om" dette.
  18. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Jeg vil da hellere have rigtige venner der siger deres mening om de valg man tager. Hvad kan man bruge "rigtige venners" holdning og mening til, hvis det blot er en påtaget til lejligheden, for at behage mig.

    Selvom det uden tvivl er en fed oplevelse, så er det også en oplevelse der koster rigtigt mange penge på relativt kort tid. Hvis man ikke går op i fly, så er det relativt let at argumentere for at man kunne få meget store og markante oplevelser på destinationen for samme eller mindre beløb end man har brugt på at komme til destinationen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    SÅDAN skal det lyde :);)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Hvis man ikke er inde i gamet, så kan det måske virke "vulgært" at bruge 35K, der trods alt er mange penge for de fleste. Men det er ikke anderledes med biler, som @Søren G også skriver. Eller med fast ejendom eller så mange andre ting i livet. Bedste råd er: Lad fare... Og hvis det varer ved, gør som @Schwert. Hvis man hele tiden går rundt og har ondt over, at det er gået godt for andre, så går man et langt liv med smerte i udsigt.
     
    Beaglen, DanielBahn, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side