Mobilbetaling med SAS EB MASTERCARD

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af lassela, 3/5/20.

  1. lassela

    lassela Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Hej

    If. SAS Eurobonus MasterCard hjemmesiden bør det kunne lade sig gøre at lægge et kort fra SAS/SEB ind i en betalingsapp på mobilen, så man kan betale trådløst via mobilen i butikker.

    Jeg har dog endnu ikke fundet en app, der fungerer til det formål på min Samsung Galaxy S10. Er der nogle herinde, der har gode erfaringer med dette på en Android mobil? Jeg har forsøgt med Samsung Pay, Google Pay uden held, og kan desuden ikke finde en dedikeret "SEB Wallet-app"

    Pft!
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  2. Epedemic

    Epedemic Aktivt medlem

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    156
    Point:
    33
    SEB MC kortet støtter ikke google pay endnu (og sikkert heller ikke apple pay, hvad jeg ved af) Men det kan løses med at får et Curve kort, som virker med Google Pay og tilkoble EB mastercardet bagpå.. (Curve er et slags "universalkort" hvor man kan koble alle sine andre kort bagpå og så nøjes med at bruge det, og så skifte mellem de andre via app)... Dvs man kan skifte mellem SAS MC, visa/dk fra banken, revolut og flere. Og så er det gratis.

    Hvis det er noget, så brug gerne mit referral link, så får vi begge 5£ ;) : http://www.curve.app/join#EJW5WZ7D
     
    Henrik Olsen, JackB, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. lassela

    lassela Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Fedt, det prøver jeg :)
     
    Epedemic og Henry "Synes godt om" dette.
  4. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Hvordan fungerer det med Curve som mellem-mand, optræder transaktionerne stadig på samme måde indepå SAS MC kortet, ser man stadig hvor man har købt med kortet, eller står der blot Curve over det hele?
    Er der nogen fordele ved et Curve card for en dansker i danmark?
    Det ser meget UK agtigt ud inde på deres side.
     
    Henrik Olsen, MatthiasWagner, Bekgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Epedemic

    Epedemic Aktivt medlem

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    156
    Point:
    33
    Der står "*CRV" foran transaktionerne, og lokationen er altid London, ellers ligner de sig selv.

    En anden fordel er at de kører den rå interbank valutakurs (ligesom Revolut), og man bliver altid opkrævet i DKK på sit underliggende kort, selv når man handler/hæver i fremmed valuta, så man sparer de 1.5% SEB lægger oveni, men man får så mindre EBB point (det kan dog svare sig på bundlinien for mig, da de få point ikke gør nogen forskel i mit regnskab)

    Man kan i øvrigt også hæve kontanter i udlandet uden gebyr fra SEB gennem Curve kortet (går dog stadig ind under de 3500/dag / 15500/måned)

    Deres 1% cashback virker også i DK, men er kun 3 butikker/websites i 3 måneder på gratiskortet. Vist nok 6 butikker permanent på betalingsudgaverne, men det ved jeg ikke med sikkerhed.
     
    JackB, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    En kæmpe fordel med Curve er deres "Go-back-in-time"/Timetravel feature. Med den kan skifte forbrug mellem kort. Det gør at når der er kampagne på Mastercard kan du effektivt udvide dine (normale) 3 dage med dobbeltpoint til 17 dage for free :)
     
    JackB, Nicolas_, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Epedemic

    Epedemic Aktivt medlem

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    156
    Point:
    33
    Doh... Ja, den skaffede mig en god sjat point sidst... Tænk at jeg glemte den... Thanks! :D

    I øvrigt et det vist 90 dage lige nu, men det er vist kun en promotion.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    ~2.7% ("Mastercard kurs" + 2%)... Undskyld flueknepperiet :)
     
    Epedemic og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Det havde jeg slet ikke tænkt over! Så når jeg betaler med Curve i udenlandsk valuta, så tager de den rå bankkurs og trækker pengene i DKK på SAS MC, og det går ikke ind under 3,5/15,5 grænsen? Ejj hvor har jeg tabt mange penge i valutavekslinger...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    There is no such thing as a free lunch..
     
    Epedemic, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Nej, men det gælder bare om, ikke at være den som skal betale :D
     
    Kermit, Henry, Epedemic og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Den rå kalkule: Hvis du køber for 100 kroner (og betaler i udenlandsk valuta), koster det 2,7 kroner i gebyr. Og du får 5 ekstrapoint mere end ved køb i danske kroner. Altså betaler du 54 øre for et point. Det er nok de færreste, der mener, at EuroBonus point er så meget værd.
     
    Bekgaard, JackB, Epedemic og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Nicolas_

    Nicolas_ Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    55
    Point:
    13
    Hvordan gør man det? Som jeg læser det, så virker det kun hvis transaktionen er blevet fortaget på et andet kort, man kan vel ikke vælge at skifte fra SAS MasterCard til SAS MasterCard - eller er det netop det man kan???
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Epedemic

    Epedemic Aktivt medlem

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    156
    Point:
    33
    Det er nemt nok, tryk på transaktionen i appen, så er der en "go back in time" knap, hvor man så kan flytte den fra et kort til et andet.

    Nej, den skal være lavet på et andet kort, så du skal vide på forhånd hvornår der er dobbeltpoint kampagne... Kan dog også være nyttigt hvis du ved du vil flytte noget til næste måneds MC regning.
     
    Senest redigeret: 8/5/20
    Bekgaard, Nicolas_, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    Som jeg har forstået det, skal man også sætte sit Visa/Dankort ind, og så huske at bruge Visa/Dankortet i Curve i de 14 dage op til kampagnen. Og så flytter man dem over på SAS-kortet i kampagnedagene.

    Umiddelbart virker Curve attraktivt. Men hvor godt er det ?

    Der er en begrænsning på €1.000 i Timetravel ... kan ikke umiddelbart se, om det er pr. transaktion, pr. måned, pr. år. Men jeg forudsætter, at vi kan bruge €1.000 i 2 årlige dobbelt point kampagner. Samtidig forudsætter jeg, at man udnytter fremmed valuta optimalt, dvs. for €500 i alle 30-dages perioder i året (det er nok lidt svært i praksis for de fleste af os). Og jeg forudsætter her, at der er 2,7% valuta besparelse ... selvom der vist er noget med, at de har et weekend-tillæg.

    Med alle disse forudsætninger sker der det sjove (for en matematiker), at den maksimale værdi af at have et Curve Card er 1.215 kr. pr. år - uanset hvordan man værdisætter sine SAS-bonuspoint :eek:) Fordelen ved Timetravel går lige præcis op med de manglende point ved betaling i DKK i stedet for fremmed valuta.

    Så i praksis kan man tjene op til 1.200 kr. om året ... ikke en herregård, men hvis det ikke opfattes som et stort problem at huske at skifte kort og lave Timetravel, så er det vel ok. Og så får man SAS MC på Apple Pay, som jeg forstår det. Hvis man vælger at opgradere til Black for at undgå 30-dages begrænsningen for fremmed valuta, skal man have et årligt forbrug på godt €4.000 for, at der overhovedet er en fortjeneste ved kortet.

    ... med forbehold for corona-regnefejl :eek:)
     
    Offlyer, Bekgaard, JackB og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Og man kan så over en drink filosofere lidt over, om den tid der skal bruges på registrering, omflytning og holden-øje-med-kampagner er det værd, eller den kunne bruges på andre måske mere givende aktiviteter. :cool:
     
    Erwin Lansing, Offlyer, Bekgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. Nicolas_

    Nicolas_ Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    55
    Point:
    13
    Hvis man lægger konens Point Earner kort ind, kan man måske flytte fra eget kort til hendes - hvis man kan lægge hendes kort ind på ens egen profil.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Epedemic

    Epedemic Aktivt medlem

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    156
    Point:
    33
    Det er ikke kun valutahævning man sparer de 2.7% på, men også normale off og onlinekøb (og så er det i øvrigt i £ og ikke €)
    £500 grænsen, samt andre er i øvrigt standardgrænserne. Jeg blev ret hurtigt automatisk hævet til næste niveau som er:

    Generelle køb:
    Daily limit: £3750
    30 day limit: £20.000
    365 day limit: £50.000

    Hævninger:
    Daily: £1000
    30 day: £20.000
    365: £40.000

    Det er RIGELIGT for mig.... ;) Har i øvrigt nok brugt curve kortet (eller google pay) til 95% af mine transaktioner siden jeg hoppede på i december.

    *edit*: Ah, havde misforstået, og ikke lagt mærke til den €500 grænse du nævner. Det er selvfølgelig en anden sag så.
     
    Senest redigeret: 8/5/20
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Går ud fra, du mener internationale transaktioner.

    Så et tillægsspørgsmål (som nok er off-topic): Hvad tjener Curve i grunden deres penge på? Hvad er deres forretningsmodel?
     
    Bekgaard og Epedemic "Synes godt om" dette.
  20. Epedemic

    Epedemic Aktivt medlem

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    156
    Point:
    33
    Jeg mener 95% af mine betalinger i butik eller på nettet.

    Omsætningen er vel samme historie som Revolut og andre fintech firmaer: Premium kort & en del af transaktionsgebyret?
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.

Del denne side