Monkey class - SK vs DY

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Daniel K, 22/10/15.

  1. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Jeg har for nylig haft fornøjelsen af at flyve både med Norwegian og SAS til hhv. Madrid og Malaga(også Air Nostrum men det kommer ikke med her), mine erfaringer vil jeg kort beskrive.

    Norwegian 737-800 CPH-MAD:
    Komfort: Helt fint, skyldes ikke færre sæder men de nye Recaro sæder der fylder væsentligt mindre.
    Service: Venlig og helt ok, gratis Internet et stort plus
    Pris omkring 100€ low fare plus.

    SAS Airbus 321-200 AGP-CPH
    Komfort: Væsentligt ringere end DY, knæ næsten op i stoleryggen, ved ikke om de bruger en charter konfig på deres A321ere for jeg syntes ikke jeg har haft så ringe seatpitch på deres 320ere eller hedengangne Md80ere.
    Umiddelbart ved øjemål virkede seatpitchen i SAS PLUS kun marginalt bedre.
    Service: Venlig og helt ok, gratis kaffe og the.

    Pris: ca 150€/SAS GO

    Jeg er pt ikke bonuspoint samler, men pt. kan jeg kun se at SAS's økonomi produkt er forringet i en sådan grad at Norwegian slår det på både komfort og oftest pris.
    Med indførsel af GO Light så er vilkårene stort set de samme som Norwegians.

    Jeg håber at denne nedprioritering så investeres i bedre komfort for SAS Plus, men umiddelbart ser det ikke sådan ud. Hvis Fasttrack, Lounges og Bonuspoint er de eneste elementer tilbage der kan fastholde Plus passagerer så begynder det at se lidt sort ud.

    Har i samme eller andre erfaringer?
     
    tbh, Peter Krogh Frausing, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Yes, 321'eren er i en mere presset konfig, der skyldes (som du selv er inde på) at de ofte bliver brugt til at flyve pensionister til Mallorca, gran canaria og Tenerife i tide og utide :D men nu begynder SAS jo snart at installere nye kortdistance kabiner (inden for et par år) så mon ikke der sker ting og sager der?
     
    Daniel K "Synes godt om" dette.
  3. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Tak for info, men jeg syntes ikke det er en sk.de smart ide at differentiere komfort i så høj grad på samme selskab, Air Canada og Lufthansa laver netop separate selskaber med ringere komfort, så man er klar over hvad man køber.
     
    Peter Krogh Frausing og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Dog forbliver 10A/F og 25A/F de ultimative Guld-sæder på A321.. og sædevælg på nødudgange er en af de fordele jeg er aller mest glad for som EBG.. men for andre dødelige u. status kan vi være enige om at SK/DY ligger meget tæt på hinanden.. særligt med indførelsen af SAS Go Light
     
  5. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Og dog, alle LH's selskaber har efter min mening suveren komfort i alle selskaber - jeg bedømmer selv germanwings til at have et bedre produkt end SK - eneste minus er at de ikke er i A*
     
    Daniel K "Synes godt om" dette.
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg synes SAS A321 er bedre end LH A321 på economy - tror også SAS har bedre seatpitch .men foretrækker selvfølgelig også nødudgangene på SAS´319/320/321
     
  7. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    SAS har marginalt bedre pitch, men syntes dog at LH´s kabine er mere indbydende.

    SAS har også presset en ekstra række ind end Lufthansa har.

    Sæde specs_.jpg
     
  8. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Jeg bliver lidt forvirret over, hvordan der både kan være en højere pitch og plads til en række mere...? o_O
     
  9. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Det er der intet at sige til, men Lufthansa har bedre plads omkring nødudgange, og de har forskellige Galley-konfigurationer - ifølge Seatguro betyder det en forskel på 8 sæder (SAS har flest)
     
  10. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Opklaret!: Ifølge SeatGuru er der hos Lufthansa 7 1/2 række med BusinessClass, hvor alle midtersæder er blokeret. Dvs. minus 15 sæder, hvorved Lufthansa har færre (tilgængelige) sæder, selvom de har FLERE (!) rækker installeret end SAS ;)
     
    Senest redigeret: 22/10/15
    Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  11. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Fair pointe, mine tanker var ikke på Germanwings som jeg er helt enig er ganske udemærket men på Eurowings de vil benytte på Longhaul.
     
    Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg er enig i at det er irriterende det svinger, men for 'os' er det jo fyldt med ulemper med disse selskaber. Ingen lounge, ekstra baggage (ok, heller ikke hos LH alligevel), point etc. Det er svært at forstå hvad det indebærer med et andet navn, men stadig booket på lufthansa.com... SAS har jo også KF & QA hvilket mange bliver forvirret over om de for point for at flyve med.
     

Del denne side