Jeg har for nylig haft fornøjelsen af at flyve både med Norwegian og SAS til hhv. Madrid og Malaga(også Air Nostrum men det kommer ikke med her), mine erfaringer vil jeg kort beskrive. Norwegian 737-800 CPH-MAD: Komfort: Helt fint, skyldes ikke færre sæder men de nye Recaro sæder der fylder væsentligt mindre. Service: Venlig og helt ok, gratis Internet et stort plus Pris omkring 100€ low fare plus. SAS Airbus 321-200 AGP-CPH Komfort: Væsentligt ringere end DY, knæ næsten op i stoleryggen, ved ikke om de bruger en charter konfig på deres A321ere for jeg syntes ikke jeg har haft så ringe seatpitch på deres 320ere eller hedengangne Md80ere. Umiddelbart ved øjemål virkede seatpitchen i SAS PLUS kun marginalt bedre. Service: Venlig og helt ok, gratis kaffe og the. Pris: ca 150€/SAS GO Jeg er pt ikke bonuspoint samler, men pt. kan jeg kun se at SAS's økonomi produkt er forringet i en sådan grad at Norwegian slår det på både komfort og oftest pris. Med indførsel af GO Light så er vilkårene stort set de samme som Norwegians. Jeg håber at denne nedprioritering så investeres i bedre komfort for SAS Plus, men umiddelbart ser det ikke sådan ud. Hvis Fasttrack, Lounges og Bonuspoint er de eneste elementer tilbage der kan fastholde Plus passagerer så begynder det at se lidt sort ud. Har i samme eller andre erfaringer?
Yes, 321'eren er i en mere presset konfig, der skyldes (som du selv er inde på) at de ofte bliver brugt til at flyve pensionister til Mallorca, gran canaria og Tenerife i tide og utide men nu begynder SAS jo snart at installere nye kortdistance kabiner (inden for et par år) så mon ikke der sker ting og sager der?
Tak for info, men jeg syntes ikke det er en sk.de smart ide at differentiere komfort i så høj grad på samme selskab, Air Canada og Lufthansa laver netop separate selskaber med ringere komfort, så man er klar over hvad man køber.
Dog forbliver 10A/F og 25A/F de ultimative Guld-sæder på A321.. og sædevælg på nødudgange er en af de fordele jeg er aller mest glad for som EBG.. men for andre dødelige u. status kan vi være enige om at SK/DY ligger meget tæt på hinanden.. særligt med indførelsen af SAS Go Light
Og dog, alle LH's selskaber har efter min mening suveren komfort i alle selskaber - jeg bedømmer selv germanwings til at have et bedre produkt end SK - eneste minus er at de ikke er i A*
Jeg synes SAS A321 er bedre end LH A321 på economy - tror også SAS har bedre seatpitch .men foretrækker selvfølgelig også nødudgangene på SAS´319/320/321
SAS har marginalt bedre pitch, men syntes dog at LH´s kabine er mere indbydende. SAS har også presset en ekstra række ind end Lufthansa har.
Jeg bliver lidt forvirret over, hvordan der både kan være en højere pitch og plads til en række mere...?
Det er der intet at sige til, men Lufthansa har bedre plads omkring nødudgange, og de har forskellige Galley-konfigurationer - ifølge Seatguro betyder det en forskel på 8 sæder (SAS har flest)
Opklaret!: Ifølge SeatGuru er der hos Lufthansa 7 1/2 række med BusinessClass, hvor alle midtersæder er blokeret. Dvs. minus 15 sæder, hvorved Lufthansa har færre (tilgængelige) sæder, selvom de har FLERE (!) rækker installeret end SAS
Fair pointe, mine tanker var ikke på Germanwings som jeg er helt enig er ganske udemærket men på Eurowings de vil benytte på Longhaul.
Jeg er enig i at det er irriterende det svinger, men for 'os' er det jo fyldt med ulemper med disse selskaber. Ingen lounge, ekstra baggage (ok, heller ikke hos LH alligevel), point etc. Det er svært at forstå hvad det indebærer med et andet navn, men stadig booket på lufthansa.com... SAS har jo også KF & QA hvilket mange bliver forvirret over om de for point for at flyve med.