Multi-city tur til Asien (CPH-BKK-SIN-CGK-SGN-BKK-CPH)

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Kristian, 8/9/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    "Synes godt om" modtaget:
    8,841
    Point:
    113
    Hej med jer,

jeg har brugt et par timer og kan ikke rigtigt få enderne til at passe sammen med en Asien tur om 14 dages tid!

Turen hedder: CPH-BKK-SIN-HKG-CPH

Jeg ville helst være i BKK d.22.9 og afsted fra SIN aften 23.9/24.9 morgen og så torsdag aften til BKK, endelig enten 26.9 aften eller 27.9 nat til CPH.

Kan godt tage afsted lørdag d.20.9 eller den hårde med søndag d.21.9

Jeg synes ikke der kommer nogle ordentlige priser op med SQ eller TH?

Jeg overvejede at købe 2 billetter, der hedder CPH-BKK-SIN-CPH og en der hedder SIN-HKG-SIN - ser ud til, at være bedste pris, at splitte den sådan op.. - nogle der har ideer til en sådan tur?

Turen kan tilnøds også laves omvendt.. - Altså CPH-SIN-HKG-BKK-CPH...

2. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,571
    4,166
    Point:
    113
    Er det med kontanter eller miles? Hvor mange mennesker? Hvilken kabine?

3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    Det er med arbejdet, så det er monkey class, kun mig og betales med kort/kontanter...

4. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    301
    441
    Point:
    63
    Gad godtnok ikke rejse så langt for mit arbejde på monkey class. Det er bare med at punge ud hvis man vil have sine medarbejdere til at rejse så langt. :)

Som minimum burde man rejse på Premium Economy.

Schwert "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

Beskeder:
    2,571
    4,166
    Point:
    113
    Hmm -- forstår ikke 100% turen, men kunne nedenstående være en mulighed på OneWorld? "Desværre" er noget af turen på business:

upload_2014-9-8_19-47-11.png

6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    @jakobv84 - interessant nok, men jeg holder mig til Staralliance.. - og ser at det er nogenlunde samme pris!

PS, og ITA vil smadder gerne have mig forbi KUL med malaysian og via MNL...

Senest redigeret: 8/9/14
  7. jakobv84

Beskeder:
    2,571
    4,166
    Point:
    113
    Fair nok... men jeg havde nok foretrukket business class halvdelen af vejen selv uden at have status... men hver sin smag. Måske den her kombi til totalt 9,478?

Ud/hjem med Turkish:
    upload_2014-9-8_21-13-57.png

BKK->SIN med Thai

upload_2014-9-8_21-17-4.png

Den sidste tur er klart billigst med Jetstar, men du vil jo flyve *A så vi flyver Singapore:
    upload_2014-9-8_21-20-20.png

Kristian "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    Sas hjemmesiden er nede, så kan ikke engang checke ed hensyn til point... - men ovenstående kombination er faktisk ret spændende... - fatter ikke, at jeg ikke får dem op ved en søgning på ITA search...

9. jakobv84

Beskeder:
    2,571
    4,166
    Point:
    113
    Ja SAS websitet har ikke haft en go dag for at sige det mildt. Har ikke haft adgang til den hele dagen. Jeg blev nødt til at dele det op i 3 bookinger og min begrænsede erfaring er at det er billigere at tage den lange ud/hjem på een billet og så resten som enkelt billetter... men man kan jo altid forsøge lidt af hvert. Der er flere af dem jeg foreslog der har afgange et par timer før/efter til samme pris så der er absolut fleksible muligheder.

10. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,179
    6,179
    Point:
    113
    Der kan vel bookes via Wideroe som virker fint lige nu :)

11. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    Nå, men der kom styr på sagerne nu.. - den hedder: CPH-BKK-HAN-SIN-HKG-BKK-CPH..

CPH-BKK og HKG-BKK-CPH på en billet TG (I Q og H =100%) - BKK-HAN på Q med TG samt 2x SQ HAN-SIN samt SIN-HKG på Y (også 100%) - svært tilfreds med det.. - priserne var overraskende lave, omkring 11.000 for hele turen!

Startede med Momondo og Widerøe på de lang og endte med at booke på Travellink og Thai's egen hjemmeside og SQ tog lokalkontoret sig af

Takker for inspiration

mhsalv, Flemming Poulsen og jakobv84 "Synes godt om dette"
  12. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    Nå, nu er den gal igen, skal en tur til Asien, men hvordan optimerer jeg den på *alliance?

Jeg kan næsten regne ud, at det må blive CPH-BKK og så en tur HAN/HKG-BKK-CPH?

Har i nogle gode sider, med multicity stop, der er værd at bruge, eller skal jeg hakke en sådan tur op i små bidder og købe noget med SQ og noget med TG osv?

13. jakobv84

Beskeder:
    2,571
    4,166
    Point:
    113
    Har du nogle datoer så kan vi jo tage et kig på et par kombinationer?

jefi99 "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    Det blev en "Management beslutning", jeg købte Thai CPH-BKK-SIN og hjem SGN-BKK.CPH for 6.184 kr på Q klasse (100%), giver 12.000 point.. - blev sku lidt bleg da jeg så søgte igen da jeg kom hjem og så den var faldet til 5.567 kr og var W/V klasse (0%), så det blev is i maven og efter et par timer, var den tilbage i Q klasse.. ingen sædereservation mulig og fik ved check ind, så det næst mest dårligste sæde, nemlig 31D.. - anyway, ændret.. og denne tur indeholder også en 787 :)

Resten af intra asia må jeg tage i løbet af weekenden!

PeterA, THammer, mhsalv og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    924
    1,752
    Point:
    93
    Naturligvis ret afgørende, at det er Q-klasse for at få 100% optjening. Har før bøvlet med bookingklasserne hos Thai, men da jeg ringede til dem var de flinke til at hjælpe og booke specifikt på en Q-fare til mig. Foretrækker i øvrigt også at booke direkte hos flyselskaberne frem for ret rejsebureau (medmindre de kan generere en bedre samlet rute/pris).

16. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    Ja, det er nemlig ret afgørende, ringede endda til Thai i DK, men de var lukkede, så var lidt "bleg om næbbet", men det endte jo fint med Q klasse hele vejen! Ja, jeg booker for såvidt mest muligt også hos dem, og de skriver jo for det meste bookingklasser, men synes nu også Expedia/Travellink/Widerøe er ok til det! Og denne fare til den pris, var helt ok synes jeg...

17. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    Jeg endte med, at spendere 6.182+2.883=9.067kr og fik Staralliance point svarende til: 5.400+900+500+5.400+1.500+500=14.200 - vel en ok ratio: 0,64 øre per point..

og så var der 400 point for en Garuda tur til skyteams (kostede 100 USD)....

Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.

Del denne side