Når SAS er morsom

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af T4L, 20/5/16.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,473
    Point:
    113
    I dag har jeg for anden gang modtaget et spørgeskema vedrørende måltidsservice på de europæiske flyvninger (for anden gang fordi der ifølge SAS var nogle fejl første gang, så det skulle lige gøres igen). Det gav mig lyst til at starte denne tråd. Jeg tænkte vi kunne her rapportere når vi simpelthen ikke kunne lade være med at grine efter vi har fået en mail fra SAS eller talt med dem i telefonen.

    Spørgeskemaet startede meget enkelt med at spørge mig om jeg havde prøvet måltidsservicen på europæiske flyvninger. Der var 4 svarmuligheder og jeg kunne have svaret bekræftende på de to af dem, men fik kun lov at vælge en af dem. Jeg valgte at svare ja til at jeg havde rejst på Plus og prøvet maden.

    Så kommer spørgsmål nummer 2: Hvad var årsagen til at du spiste ombord? Der er 7 svarmuligheder. 1. Jeg var sulten. 2. Jeg var tørstig................En Mikkeller må vel ses som måltid! :)
     
    jefi99, PENSIONISTEN, Nicki Lolk Sørensen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Har også lige fået et spørgeskema fra SAS.

    Baggrund: Jeg måtte skrive til diamantmailen, fordi jeg skulle anføre nogle oplysninger for min rejse til Rusland - og der var simpelthen problemer med teknikken (jeg kunne ikke komme ind på siden). Så mit spørgsmål var: Hvad gør jeg nu? SAS svarer: Det er et problem med vores hjemmeside, men vi har alle nødvendige oplysninger, så det skal du ikke bekymre dig om.

    Så jeg fik et hurtigt, klart og forståeligt svar. Og det havde jeg også forventet. Så meget tilfreds på alle disse parametre.

    Desværre var svaret bare forkert. For de havde ikke oplysningerne om mit pas (nummer, udstedelse dato, udløb m.m.) og der manglede også nogle andre oplysninger

    Så på spørgsmålet om jeg er tilfreds, må jeg svare: absolut ikke. Men jeg kan ikke skrive, hvorfor.

    God fornøjelse i analyseafdelingen, når de skal tolke mine svar o_O
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  3. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg ved ikke om dette hører til i denne tråd, eller i en tråd i stil, læs hvad I sender ud?
    Havde oprindeligt bestilt ud 11:15 og hjem samme dag 21:15, men fik denne mail om ændret plan. Jeg formentlig ikke nå det fysisk - eller lige akkurat da man i Tegel skal med bus til terminalen og så igennem sikkerhedskontrol :) 20160530_084027.jpg
     
    Daniel K, PENSIONISTEN, mhsalv og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    45 min burde da lige kunne gøres med mindre security er meget slem?
    Måske de har snakket sammen med LH og informeret om dit "MR", hvorefter LH har bedt dem om at forkorte dit ophold grundet udgifter til currywurst og haribo i loungen?
    Men hov, det er på en fredag... er det ikke mandag der er currywurst i TXL SEN lounge?
     
    PENSIONISTEN, Baadsgaard, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg er ikke på MR selvom det kunne se sådan ud, faktisk skal jeg til et jubilæum hos en leverandør. Fredag curry wurst dag i Senator loungen! Var der fredags og fik et curry wurst fix. Måske de har det om mandagen, det kan jeg ikke huske.
     
    PENSIONISTEN, Baadsgaard, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Jeg må i hvert fald konstatere, at i dag er karry dag i guldstuen CPH. Karry suppe og blomkålssalat med karry og rosiner. Og vi kan supplere op med purløg, crouton, salatblade, agurkeskiver og kinaradiser. Og det er alt :(

    Selv frokosten på det offentlige sygehus i Beograd var bedre.

    Hvor har de anbragt det skjulte kamera?
     
    Kenneth K og Daniel K "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Nu er der også kommet kylling, oliven og Tzaziki. Og det ser ud til, de forbereder noget varm.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  8. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Jeg har fået det samme brev for min Berlinertur. De har oven i købet den frækhed at kalde det en 'Schedule change', selv om det med al tydelighed er en cancellering. Nå, men jeg får så en ekstra tur og omvej omkring Stockholm den dag.
     
    Henry, Ulrik, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. HrKrogh

    HrKrogh Aktivt medlem

    Beskeder:
    28
    "Synes godt om" modtaget:
    116
    Point:
    28
    Jep, var også forbi i dag.
    Kylling, oliven og Tzaziki, klar forbedring !!!
     
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Har i dag en billet SVO-ARN-CPH-AAR

    • kl. 03.14. SMS fra SAS. SK731 (SVO-ARN) aflyst. SAS anbefaler, at jeg får ubrugt billet refunderet og laver en ny reservation
    • kl. 03.56. SMS fra SAS. SK1409 (ARN-CPH) aflyst. SAS anbefaler, at jeg får ubrugt billet refunderet og laver en ny reservation
    • kl. 06.11. SMS fra SAS. Jeg kan nu tjekke ind på SK731;)
    Nåja, jeg køber en billet med Lufthansa til i morgen. Det går da også. Og troede så, at komedien skulle ende her.

    Jeg vil så lave min billet med SAS om til medio juli. Logger in på min booking hos SAS og ser nu, at jeg er booket om til Aeroflot. Og kan derfor ikke gøre noget selv.

    Tjekker endnu engang min e-mail og min sms. Ingen besked fra SAS om at min billet er lavet om. Så nu har jeg skrevet til dem. Det er jo ingen hastesag.
     
  11. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Det lyder meget godt, men tanken om en hel plus eller business kabine, der har gnasket Tzaziki med masser af hvidløg tænder mig ikke :oops:

    Slet ikke hvis vi snakker long haul :D
     
    Baadsgaard og obs "Synes godt om" dette.
  12. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Har i dag modtaget en e-mail fra SAS (I andre har sikkert også fået den) med reklame for alle mulige måder at bruge point på m.m.

    Næstnederst i e-mail gør de opmærksom på at man kan købe Ekstrapoint, hvis man lige mangler nogle point til en bonusrejse. Ovenikøbet skulle man nu spare op til 15%.

    Pt. koster 1000 Ekstrapoint 200 DKK. Så prisen skulle altså tidligere have været omkring 235 DKK. Det stemmer dog dårligt overens med at prisen tidligere var €25 Euro, svarende til ca. 189 DKK. Altså er prisen i stedet steget med ca. 5,5%

    Det er muligt at prisen er faldet for svenske medlemmer, efter at SAS har indført afregning på Ekstrapoint i kroner (fra €25/235 SEK -> 200 SEK), men for danske medlemmer er prisen i stedet blevet sat op.

    Jeg synes næsten at det tenderer vildledende markedsføring... Eller er det bare mig? :confused:
     
  13. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    De skriver jo "op til 15%"... At vi danskere så kun spare -5,5%, ja det er bare synd for os o_O
     
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Bemærkede iøvrigt også at prisen for at overføre points ikke længere er €5 men derimod 50 DKK/SEK/NOK. Jeg flyttede min adresse til sverige et par dage...
     
    Henry, obs og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  15. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Skærmbillede 2016-08-30 09.39.51.png
    Fik denne i morges.. lidt sjovt de ikke vælger at informere at de første 2 tasker er gratis for os hver (henholdsvis EBG/EBD). Ellers en fin service annoncement at sende ud til basic-medlemmer.. men tror ikke vi skal tjekke mere end 4 kufferter ind i denne omgang ;)
     
    PENSIONISTEN, Schwert, mhsalv og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg fik samme SMS og tænkte præcist det samme...
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Måske er de bare forberedt til de skærer den fordel væk, fordi de har indset at de aldrig opdaterer sådan nogle beskeder, når de ændre noget...
     
    PENSIONISTEN, THammer og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side