I dag har jeg for anden gang modtaget et spørgeskema vedrørende måltidsservice på de europæiske flyvninger (for anden gang fordi der ifølge SAS var nogle fejl første gang, så det skulle lige gøres igen). Det gav mig lyst til at starte denne tråd. Jeg tænkte vi kunne her rapportere når vi simpelthen ikke kunne lade være med at grine efter vi har fået en mail fra SAS eller talt med dem i telefonen. Spørgeskemaet startede meget enkelt med at spørge mig om jeg havde prøvet måltidsservicen på europæiske flyvninger. Der var 4 svarmuligheder og jeg kunne have svaret bekræftende på de to af dem, men fik kun lov at vælge en af dem. Jeg valgte at svare ja til at jeg havde rejst på Plus og prøvet maden. Så kommer spørgsmål nummer 2: Hvad var årsagen til at du spiste ombord? Der er 7 svarmuligheder. 1. Jeg var sulten. 2. Jeg var tørstig................En Mikkeller må vel ses som måltid!
Har også lige fået et spørgeskema fra SAS. Baggrund: Jeg måtte skrive til diamantmailen, fordi jeg skulle anføre nogle oplysninger for min rejse til Rusland - og der var simpelthen problemer med teknikken (jeg kunne ikke komme ind på siden). Så mit spørgsmål var: Hvad gør jeg nu? SAS svarer: Det er et problem med vores hjemmeside, men vi har alle nødvendige oplysninger, så det skal du ikke bekymre dig om. Så jeg fik et hurtigt, klart og forståeligt svar. Og det havde jeg også forventet. Så meget tilfreds på alle disse parametre. Desværre var svaret bare forkert. For de havde ikke oplysningerne om mit pas (nummer, udstedelse dato, udløb m.m.) og der manglede også nogle andre oplysninger Så på spørgsmålet om jeg er tilfreds, må jeg svare: absolut ikke. Men jeg kan ikke skrive, hvorfor. God fornøjelse i analyseafdelingen, når de skal tolke mine svar
Jeg ved ikke om dette hører til i denne tråd, eller i en tråd i stil, læs hvad I sender ud? Havde oprindeligt bestilt ud 11:15 og hjem samme dag 21:15, men fik denne mail om ændret plan. Jeg formentlig ikke nå det fysisk - eller lige akkurat da man i Tegel skal med bus til terminalen og så igennem sikkerhedskontrol
45 min burde da lige kunne gøres med mindre security er meget slem? Måske de har snakket sammen med LH og informeret om dit "MR", hvorefter LH har bedt dem om at forkorte dit ophold grundet udgifter til currywurst og haribo i loungen? Men hov, det er på en fredag... er det ikke mandag der er currywurst i TXL SEN lounge?
Jeg er ikke på MR selvom det kunne se sådan ud, faktisk skal jeg til et jubilæum hos en leverandør. Fredag curry wurst dag i Senator loungen! Var der fredags og fik et curry wurst fix. Måske de har det om mandagen, det kan jeg ikke huske.
Jeg må i hvert fald konstatere, at i dag er karry dag i guldstuen CPH. Karry suppe og blomkålssalat med karry og rosiner. Og vi kan supplere op med purløg, crouton, salatblade, agurkeskiver og kinaradiser. Og det er alt Selv frokosten på det offentlige sygehus i Beograd var bedre. Hvor har de anbragt det skjulte kamera?
Jeg har fået det samme brev for min Berlinertur. De har oven i købet den frækhed at kalde det en 'Schedule change', selv om det med al tydelighed er en cancellering. Nå, men jeg får så en ekstra tur og omvej omkring Stockholm den dag.
Har i dag en billet SVO-ARN-CPH-AAR kl. 03.14. SMS fra SAS. SK731 (SVO-ARN) aflyst. SAS anbefaler, at jeg får ubrugt billet refunderet og laver en ny reservation kl. 03.56. SMS fra SAS. SK1409 (ARN-CPH) aflyst. SAS anbefaler, at jeg får ubrugt billet refunderet og laver en ny reservation kl. 06.11. SMS fra SAS. Jeg kan nu tjekke ind på SK731 Nåja, jeg køber en billet med Lufthansa til i morgen. Det går da også. Og troede så, at komedien skulle ende her. Jeg vil så lave min billet med SAS om til medio juli. Logger in på min booking hos SAS og ser nu, at jeg er booket om til Aeroflot. Og kan derfor ikke gøre noget selv. Tjekker endnu engang min e-mail og min sms. Ingen besked fra SAS om at min billet er lavet om. Så nu har jeg skrevet til dem. Det er jo ingen hastesag.
Det lyder meget godt, men tanken om en hel plus eller business kabine, der har gnasket Tzaziki med masser af hvidløg tænder mig ikke Slet ikke hvis vi snakker long haul
Har i dag modtaget en e-mail fra SAS (I andre har sikkert også fået den) med reklame for alle mulige måder at bruge point på m.m. Næstnederst i e-mail gør de opmærksom på at man kan købe Ekstrapoint, hvis man lige mangler nogle point til en bonusrejse. Ovenikøbet skulle man nu spare op til 15%. Pt. koster 1000 Ekstrapoint 200 DKK. Så prisen skulle altså tidligere have været omkring 235 DKK. Det stemmer dog dårligt overens med at prisen tidligere var €25 Euro, svarende til ca. 189 DKK. Altså er prisen i stedet steget med ca. 5,5% Det er muligt at prisen er faldet for svenske medlemmer, efter at SAS har indført afregning på Ekstrapoint i kroner (fra €25/235 SEK -> 200 SEK), men for danske medlemmer er prisen i stedet blevet sat op. Jeg synes næsten at det tenderer vildledende markedsføring... Eller er det bare mig?
Bemærkede iøvrigt også at prisen for at overføre points ikke længere er €5 men derimod 50 DKK/SEK/NOK. Jeg flyttede min adresse til sverige et par dage...
Fik denne i morges.. lidt sjovt de ikke vælger at informere at de første 2 tasker er gratis for os hver (henholdsvis EBG/EBD). Ellers en fin service annoncement at sende ud til basic-medlemmer.. men tror ikke vi skal tjekke mere end 4 kufferter ind i denne omgang
Måske er de bare forberedt til de skærer den fordel væk, fordi de har indset at de aldrig opdaterer sådan nogle beskeder, når de ændre noget...