N26 vs Revolut mastercard

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af NikolajV, 31/1/19.

  1. NikolajV

    NikolajV Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    Hej,

    Hvad er jeres erfaringer med Revolut vs N26?

    Jeg syntes der er lidt for og imod, listet herunder (som jeg læser dem). Og kunne derfor godt tænke mig at hører jeres erfaringer.

    N26:
    For:
    • Gratis oprettelse
    • 5 gratis euro hævninger.
    • 1.7% for non euro hævninger.
    • Betaling i udenlandsk valuta uden markups.
    Imod:
    • Konto i euro
    Revolut:
    For:
    • 1500kr gratis hævninger om måneden.
    • DKK konto
    Imod.
    • Markup fees på nogle valuta (f.eks. baht, rubbles, lira):
    • Ekstra markup fees i weekenden
    • 6 euro for at åbne en konto.
    Jeg rejser mest i EU, Tyrkiet og Brasilien.

    Hvad vil i anbefale? Hælder mest til N26, selvom kontoen er i Euro, men har ikke beregnet hvad den ekstra konvertering vil koste.

    Nikolaj
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    upload_2019-1-31_15-7-48.png

    Hvordan har du tænkt dig at fylde kortet op? Hvis du fylder det op i EUR med et dansk kreditkort ryger fordelen vel...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. NikolajV

    NikolajV Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    SEPA overførelse koster 20kr fra netbanken, men ved ikke helt hvad væselskursen er. Det var lidt det jeg håbede i andre havde lidt erfaringer i. For ellers har du ret i at fordelene ryger.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg oprettede mig ved N26, så blandt andet omfattede et videoopkald som identificering. Jeg har aldrig fået det brugt, da det er svært /dyrt at fylde op.

    Revolut er en klar vinder for mig
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. NikolajV

    NikolajV Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    Har kigget lidt mere på det og med TransferWise, ser det ud til man kan komme ned i gebyr i forhold til Nordea (dog vender billedet ved 10.000 her er det billigere at bruge Nordea).

    F.eks. betaler med "kun" et gebyr på 21,43kr ved 5000kr (svarende til 0,4286%). Dette kan gøres billigere med Revolut, men her har man et kort helt ud markup gebyr eller weekend tillæg.

    Har bestilt et kort for at prøve det af, burde være fremme inden min næste tur.

    Nikolaj
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Kan ikke helt følge med her; siger du at TransferWise kortet er uden markup-gebyr? De tager vel 0,35-2% i valutatillæg, når de veksler fra DKK til lokal valuta når man bruger kortet.

    Hvorimod Revolut ikke tager valutatillæg (indtil €5000 pr måned) men i stedet har "weekendtillæg".

    Ud over det bruger jeg selv både TW og Revolut, og er glad for begge, markant billigere end $BANK :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Du kan også overfører penge til Revolut, veksle dem (Indenfor FX markedets åbningstid), og overfører penge fra Revolut til N26? haha..

    - Det virker molbo-agtigt at betale 0,4285% i gebyr up front for potentielt at spare 0,5% i Revolut weekend-markup...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. NikolajV

    NikolajV Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    1. Smart :)
    2. Ved Tyrkiske lira vil det blive 2% i weekend og 1% i hverdage. og for Brasilianske reais bliver det 1% i weekend. Som er de valutaer jeg bruger en del af. Men ellers har du ret.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. NikolajV

    NikolajV Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    Nej det var N26 kortet der var uden markup, men ville bruge TW til at sætte penge ind på kortet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Ahh, jeg havde ikke undrrsøgt hvad de mindre fx-kryds koster, så giver det mening :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Ah det giver mening så :)
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  12. Abj

    Abj VIP medlem

    Beskeder:
    65
    "Synes godt om" modtaget:
    285
    Point:
    53
    Den rigtige løstning er... begge!

    Revoults største fordel er topup fra kreditkort i DDK uden gebyr. SAS Mastercard giver point på Topup inden for den kendte grænse (3.500 pr. dage / 15.000 pr. md.)

    Veksel gratis til Euro (man-fredag), og flyt gratis pengene til N26, og brug deres kort til køb i udenlanske valuta.

    Skal du bruge kontanter: EUR på N26-kortet, øvrige valuta på Revoluts kort (medmidnre du skal bruge penge kontakter, så skal man lige regne på hvordan det er billigst - Revelout tager en markup efter 1500 kr).

    Overvej også et Curve-card, de har desværre også markup i Weekenden, men man-fre bør forbruget gå på Curve, linket til et kreditkort der gives bonus. Curve giver også gratis kontant hævning op til en grænse (200£?). Rettelse, appen siger 200€ pr. måned

    Transferwise har også et gratis Kort, der giver ca. 1500 gratis kontakt hævninger pr. kort, så hvis der er stort behov for kontakter, så anskaf også det.
     
    Senest redigeret: 3/2/19
    pmv, asf, danielstrandby og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg synes nu det at Revolut har DKK 1500,- gratis kontanthævninger uanset valutaen, gør det til et klart bedre kort for leasure travellers som jeg.

    Det er super nemt at bruge og oprette, og da jeg var i Marokko fornylig var det fantastisk at kunne bruge kortet så meget som muligt, og så hæve 300 kr af gangen når der var brug for kontanter i medinaen.

    Den første gang du bruger N26 uden for et Euro land, og må betale gebyr for kontanthævning, så har du rimelig hurtigt modvirket den 1% du prøver at spare.

    En kombination af de to er klart den billigste løsning, men tid er også penge, så hvis man skal lave tre overførsler for at spare 100 kr pr. 10.000 kr brugt, så synes jeg pludselig ikke det er så smart.
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side