New Zealand

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Nj4220, 12/10/18.

  1. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Fruen står og skal et smut ned og besøge en veninde i New Zealand og i den forbindelse kunne de godt tænke sig at toure lidt rundt i en autocamper.

    Nogen der har erfaringer med det?
    - Bedste pris
    - Bedste udlejningsselskab
    - Hvilken type til 2 pers.

    Campervan er ikke interessant, så det skal være Motorhome/Autocamper.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Hvad er forskellen?:oops:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Campervan, Autocamper og Motorhome er forskellige udtryk for det samme, lidt afhængig af region.

    Afhænger lidt af hvilke preferencer og krav der gør sig gældende. Vi har brugt Kea, nye og gode biler, men også i den dyre ende. Maui skulle også være gode. Britz er ofte billigere og baseret på aflagte modeller fra Kea. Hvis det blot er lokal leje (til/fra eks. Auckland eller Christchurch), så åbner der sig rigtig mange muligheder op - også for en god deal. Vær obs på at flere firmaer har no-go veje.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Det er bare Auckland - Auckland, så hører gerne nærmere.

    Troede camper vans, var de biler man kunne slå taget op på eller folde sæderne sammen i.
    Det de ønsker er en ganske alm. Autocamper, som vi kender det i danmark.
    Seng, sofa, toilet :)
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  5. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Har et vennepar der var afsted i foråret i sådan en her:
    http://www.maui-rentals.com/nz/en/motorhome-hire/2-berth-campervan-ultima

    Den var virkelig lækker indvendigt, men den var kæmpe stor at køre i, og ret besværlig når man kom uden for de større veje - det var også vores egen oplevelse da vi kørte rundt dernede og fik en stor Land Cruiser... Der er ikke meget plads i bredden på deres veje, men vi oplevede dog ikke nogen steder at måtte vende om..

    Det største problem for vennerne var dog, at det var svært at få plads på de gode campingpladser, da den var for lang..
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Der er venstre kørsel i NZ, tror ikke jeg lige gad, at eksperimentere med og i en autocamper oveni...
     
    THammer, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Har netop snakket med Nancy fra Freedom Australia.
    Fik tilbud på en 2 berth, helt ny, bad og toilet = 1596 £ og fik også tilbud på en 4 berth, som var 3-6 år gammel og noget større, bad og toilet = 1436 £.

    Spørgsmålet er om ikke det var nemmere og billigere, at leje en bil og så bo på hotel.
     

    Attached Files:

    DanielBahn, Henry og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg tror først og fremmest du skal gøre op med dig selv, hvilken slags tur du gerne vil have. Jeg har nogle meget outdoor-type venner, og for dem var en autocamper jo det eneste rigtige, så de rigtigt kunne komme ud i ingenmandsland.

    Et andet vennepar som ikke er spor outdoor-type mennesker, de valgte autocamper fordi de troede det var smart. Men endte med at hade det fordi det var upraktisk ad h til. F.eks. kan man ikke bare snuppe bilen og køre ud og købe ind mens resten af gruppen kan blive på "hotellet"/campingpladsen. Og irritationen ved netop at skulle manøvre denne kæmpe bil rundt var bare træls.
     
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    NZ er fed til autocamper hvis man gerne vil tæt på naturen - eksempelvis bruge nogle af DOCs campingpladser. Hvis man blot vil have nem overnatning, så lej en bil og så bruge hotel/hytter/B&B/Farm Stays.

    Har selv kørt en rundt i en ret så stor 6 bed Kea (nu Maui) camper i 8 uger. Det er altså absolut til at komme afsted med.
     
    Henrik Olsen, isolCBflyer, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Det gjorde vi.. gad ikke det der fis med at skulle omdanne til seng og hus hver aften, og så ellers være stucked.. vi kom rigeligt tæt på naturen med de lodges Nyhavn Rejser fandt til os. Nogle fantastiske steder, og vi drømmer jævnligt om at komme tilbage dertil på endnu en tur
     
    Steen Madsen, Henry og Nj4220 "Synes godt om dette"
  11. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Har været på et par ture med autocampers i NZ de senere år. Det er som flere skriver, for og i mod. Det kan se ufatteligt idylligt ud, og det er det også, og helt unikke oplevelser (men hey, det skal NZ nok give lige gyldig hvad). Men det kræver nok man har lidt et camping gen gemt et sted i sig. Det er trangt, klemt sammen, en masse hassel med at lave mad, rydde op hele tiden, vaske op, koldt om natten, osv osv. Men fandme også nogle fede oplevelser. Jeg elsker at have alt sit lort, inkl gode vine og kolde øl, og køre ind hvor man vil og spise frokost el overnatte.
    Sidst i 2017, det gør vi nok igen, brugte vi Eurocampers:
    http://eurocamper.co.nz/en/home/
    Bestilte kun en måned før ankomst mener jeg. Men de havde stadig ledige mobile homes i januar.
    Der var sgu ikke så meget pis med dem både ved afhentning og aflevering. Ikke alle mulige forsikringer som pludselig opstod.
    Det er lidt ældre modeller end eks. Kea, som er de absolut dyreste, synes det er alt for dyrt bare fordi camperen er helt ny, eller næsten.
    I 2011 brugte vi noget der hedder Wendekreisen:
    https://www.wendekreisen.co.nz/default.aspx
    Det er tidligere KEa og Britz biler vist nok, som de opkøber og pudser op.
    Lidt blandet årgange de har. En antik hjemmeside men enormt god service på stedet. Skriv du har fået dem anbefalet, og de smider straks nogle procent af. Den "lastbil", som vi kaldte den, var af ældre dato, men super hyggeligt at have med rundt. Et lokum på vejene ja, men det gik fint. Jeg synes det er meget sjovt at køre sådan en tingest, min kone brød sig ikke om at køre den.
    Husk man kører mange timer selvom det i kilometer ikke lyder af meget, også på nordøen.
    Lidt pix fra de forskellige udsigter vi havde på de ture, det er altså fantastisk at kunne lave sin morgenkaffe og bare kigge ud på den vildeste natur: :):)

    Fra Haast pass på sydøen, det var DEN fedeste udsigt vi rullede gardiner op til!::cool: Skærmbillede 2018-10-12 kl. 09.26.36.png

    NZ camp - 1 (3).jpg
    "Lastbilen"
    NZ camp - 1 (2).jpg
    Morgenmad et eller andet sted jeg ikke kan huske.
    NZ camp - 1 (1).jpg
    Beachfront camping plads v Mount Maunganui på nordøen. Nogle timer fra Auckland.
    NZ camp - 1.jpg
    Nyde de gode vine i sit rette element.:)
    God tur, misundelig as hell....;):cool:
     
    Senest redigeret: 12/10/18
    Henrik Olsen, Grisefod, Erwin Lansing og 14 andre "Synes godt om" dette.
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Nogen der kan fortælle mig om internationalt kørekort er påkrævet eller om det går med dansk kørekort?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg ved ikke konkret med New Zealand, men mon ikke du kan slå det op hos UM (jeg gider ikke gøre det ;)), men min erfaring er, at det kan være ret fint at have med uanset om det er et "krav" eller ej.

    Tager 10 min. i Borgerservice at få lavet.
     
    Henrik Olsen, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  14. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Dansk EU kørekort er fint. Men som ovenfor skrevet forsikringen i et internationalt er billigt og nemt
     
    Henrik Olsen, THammer, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Og så koster det den rørende sum à 25 kroner, incl. et væld at stempler, prægning m.v. - næsten komisk så meget de gør ud af det, prisen taget i betragtning... :rolleyes::D
    Gyldigheden er 1 år.
     
    Henrik Olsen, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Synes det største problem med internationale kørekort er at skulle skaffe pasbilleder til dem... det er relativt dyrt...
    Eneste sted jeg har været, der krævede internationalt kørekort, var Sydkorea
     
    MaleneChristensen, Henrik Olsen, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
  18. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Du SKAL have internationalt kørekort. Jeg havde fået lavet det, inden jeg rejste derned sidste år, og glemte det derhjemme. Det kostede mig ca. 1000 kr at få oversat mit EU-kørekort til en lap papir hos I-site. Ingen udlevering af køretøj uden internationalt kørekort.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Er dette noget man får omgående eller?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Ja til omgående, hvis du har dine papirer og billede.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side