Norwegian åbner langrutebase i Rom og starter 3 nye ruter

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Henrik Olsen, 31/5/17.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,444
    "Synes godt om" modtaget:
    26,220
    Point:
    113
    Norweigan forsætter deres ekspansion i Europa. Nu åbner de en ny langrutebase i Rom for nogle af deres Boeing 787 Dreamliners. I samme omgang åbner selskabet 3 nye ruter. Derned forsætter Norwegian den internationale ekspansion med lanceringen af nye langdistanceruter i takt med, at flere fabriksnye fly sættes i trafik. Selskabet skal for første gang flyve fra… Læs mere
    Read the whole post here.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    1,213
    Point:
    93
    Lidt mærkeligt, at de har valgt EWR fremfor JFK.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Det valgte de også med deres nye rute fra BCN, måske er de langsomt ved at rykke alt over til EWR (muligvis billigere og bedre slots?). Ellers tænker jeg det kan være fordi konkurrencen til EWR er "mindre". Både AA, DL og AZ flyver FCO-JFK, mens kun UA er på FCO-EWR. Samme er gældene fra BCN. UA til EWR + AA og DL til JFK.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,076
    "Synes godt om" modtaget:
    3,536
    Point:
    113
    Tror mere det er prisen - tror ikke (med al respekt) den gennemsnitlige DY kunde går særlig meget op i i hvilken lufthavn de lander. Se blot på deres 737 US destinationer samt tilsnigelsen omkring Oakland / San Francisco
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,264
    "Synes godt om" modtaget:
    2,083
    Point:
    113
    Når man kigger på et kort, er Oakland dog mere eller mindre San Francisco, og det er kun lidt vand der adskiller de to lufthavne, så måske lidt overdrevet at kalde det en tilsnigelse? ;-) Men DY går jo generelt efter de steder hvor de kan få plads til en ordentlig pris, på de tidspunkter hvor de ønsker det. Her kan JFK klart ikke følge med, og slet ikke med alle de fly Norwegian lander i New York - altså er EWR et meget naturligt valg. Det er fortsat i en afstand der er til at holde ud :)
     
    Nicki Lolk Sørensen og PeterA "Synes godt om" dette.
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,243
    "Synes godt om" modtaget:
    3,050
    Point:
    113
    Præcis. Tror du kommer ind på noget af det rigtige her. Det er nok et spørgsmål og slots. DY ville nok foretrække at have det hele samlet i JFK - det gør det også nemmere, hvis der opstår irregulariteter, idet de nemmere kan ombooke til andre af deres egne afgange. DY er som bekendt ikke meget for at sende deres passagerer med andre selskaber.
     
    Senest redigeret: 1/6/17
    clager og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    1,213
    Point:
    93
    Man kan sige at ved at benytte EWR, så kan flyene jo reelt kun bruges på samme rute, uden at skulle "ferries" frem og tilbage. Lige nu kan alle deres Dreamliners gå ind i produktionen på alle langruter..

    Vidste dog ikke at DY ville flyve fra BCN til EWR
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,076
    "Synes godt om" modtaget:
    3,536
    Point:
    113
    Ja her bliver vi nok aldrig enige. For det første lander man faktuelt i Oakland og ikke San Francisco. For det andet så er Bay Bridge lagt fra en fornøjelse - og jeg vil betydeligt hellere hænge på en taxi regning (eller BART) fra SFO end fra OAK.

    Og så har jeg lidt alt for meget under DY - til jeg vil udsætte mig selv for det igen.:rolleyes:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Både SFO og OAK er forbundet med metro direkte til downtown San Francisco https://www.bart.gov/. Fra SFO til Powel St. tager det 29 minutter, mens det fra OAK tager 48 minutter. Endnu et argument for at undgå Norwegian.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side