Norweigan forsætter deres ekspansion i Europa. Nu åbner de en ny langrutebase i Rom for nogle af deres Boeing 787 Dreamliners. I samme omgang åbner selskabet 3 nye ruter. Derned forsætter Norwegian den internationale ekspansion med lanceringen af nye langdistanceruter i takt med, at flere fabriksnye fly sættes i trafik. Selskabet skal for første gang flyve fra… Læs mere Read the whole post here.
Det valgte de også med deres nye rute fra BCN, måske er de langsomt ved at rykke alt over til EWR (muligvis billigere og bedre slots?). Ellers tænker jeg det kan være fordi konkurrencen til EWR er "mindre". Både AA, DL og AZ flyver FCO-JFK, mens kun UA er på FCO-EWR. Samme er gældene fra BCN. UA til EWR + AA og DL til JFK.
Tror mere det er prisen - tror ikke (med al respekt) den gennemsnitlige DY kunde går særlig meget op i i hvilken lufthavn de lander. Se blot på deres 737 US destinationer samt tilsnigelsen omkring Oakland / San Francisco
Når man kigger på et kort, er Oakland dog mere eller mindre San Francisco, og det er kun lidt vand der adskiller de to lufthavne, så måske lidt overdrevet at kalde det en tilsnigelse? ;-) Men DY går jo generelt efter de steder hvor de kan få plads til en ordentlig pris, på de tidspunkter hvor de ønsker det. Her kan JFK klart ikke følge med, og slet ikke med alle de fly Norwegian lander i New York - altså er EWR et meget naturligt valg. Det er fortsat i en afstand der er til at holde ud
Præcis. Tror du kommer ind på noget af det rigtige her. Det er nok et spørgsmål og slots. DY ville nok foretrække at have det hele samlet i JFK - det gør det også nemmere, hvis der opstår irregulariteter, idet de nemmere kan ombooke til andre af deres egne afgange. DY er som bekendt ikke meget for at sende deres passagerer med andre selskaber.
Man kan sige at ved at benytte EWR, så kan flyene jo reelt kun bruges på samme rute, uden at skulle "ferries" frem og tilbage. Lige nu kan alle deres Dreamliners gå ind i produktionen på alle langruter.. Vidste dog ikke at DY ville flyve fra BCN til EWR
Ja her bliver vi nok aldrig enige. For det første lander man faktuelt i Oakland og ikke San Francisco. For det andet så er Bay Bridge lagt fra en fornøjelse - og jeg vil betydeligt hellere hænge på en taxi regning (eller BART) fra SFO end fra OAK. Og så har jeg lidt alt for meget under DY - til jeg vil udsætte mig selv for det igen.
Både SFO og OAK er forbundet med metro direkte til downtown San Francisco https://www.bart.gov/. Fra SFO til Powel St. tager det 29 minutter, mens det fra OAK tager 48 minutter. Endnu et argument for at undgå Norwegian.