Måske skal Norwegian snart have sin egen tråd her inde? (er jo trods alt et skandinavisk selskab) Jeg vil starte med at være positiv - de er ret gode til at fylde deres fly, på trods af den store kapacitets udvidelse, og...... og......... ææææhhhh - nå det var så det Deres regnskaber er derimod tæt på at være katastrofale: http://www.business.dk/transport/norwegian-leverer-vingeskudt-kvartalsregnskab Hvornår indser de at for alles skyld (ja ja jeg ved det, det er selvfølgelig rart at vi kan få FORÆRET billetter i konkurencens hellige navn) at det er bydende nødvendigt for de nordiske selskaber at begynde at prissætte så de kan tjene penge, (jeg er sikker på at SAS er med på den ide) Den konkurrence der er iiiiihhh så god for os forbrugere ender med at give et ordentligt bagslag, når der ikke længere er nogen der vil betjene os efter de nordiske selskaber er ophørt med at eksistere. Og SÅ kommer vi til at betale... I Jylland siger vi med god grund: "Det varmer så dejligt at pisse i bukserne på en kold vinterdag, det holder blot så forbandet kort" Ha' en dejlig sommer alle BF'ere! /Schwert
Helt enig. i Q2 SKAL der tjenes penge til at dække vinterens underskud og det seneste regnskab er ikke positivt for DY. Ingen tvivl om at generel overkapacitet i markedet gør ondt på alle selskaber p.t. Loadfaktor på 80% er okay, men vel ikke specielt imponerende for en LCC. Faktisk ville jeg forvente at den lå der. Longhaul ser vel ikke ud til at blive billigere på kort sigt når de stadig udvider rutenettet med nye baser hurtigere end de får fly og samtidig stadigvæk alt for ofte har tech issues. Træerne vokser ikke ind i himlen heller ikke for Kjos - selvom han propoganda afdeling forsøger at få det til at se sådan ud.
Positive mennesker lever længere Enig i det med propagandaafdelingen - hver gang der kommer en pressemeddelelse, finder de de positive tal i stedet for at lave en fast tabel med de samme tal i forhold til sidste måned/kvartal/år. Who are they kidding? Og jeg er altså ikke fanboy for Norwegian. Jeg gider bare ikke svine dem til hele tiden. Jeg glæder mig til de mange 'tech issues', som I kalder dem, er overstået. Så kan vi se, om de tjener penge, eller om det er et luftkastel. Hvis jeg først er med en Norwegian-afgang til Langbortistan og sidder fast i flere døgn, så er jeg sikkert af en anden mening, men den tid, den sorg!
Jeg hæfter mig lidt ved deres "korstog" formulering vedrørende strejken i maj: ".... Både indleje af fly og Parats ”enmandsstrejke” påvirker desværre resultatet i alt for stor grad. Derudover er der stadig stort konkurrencepres, særligt i det skandinaviske marked,” siger administrerende direktør Bjørn Kjos." http://media.norwegian.com/dk/#/pre...produktionsvaekst-og-rekordfyldte-fly-1032400 Man har simpelthen ikke format når man bruger den her formulering "enmandstrejke" og viser at de sårbare også...
Hey - der er ikke noget galt i at være en sur gammel og gnaven mand.... Og jeg glæder mig til min DY tur til New York i december i totalt lavpris - har ikke engang fået et sæde. Jeg må pine mig selv lidt til at se hvordan det er at betale under 2.000,- for en tur/retur New York og så kun få en plads og alt andet er betaltbart. Men set i lyset af regnskabet så truer Air Asia X chefen i dag DY med at ville konkurrere med dem på Skandinavien. Det bliver spændende at følge den udvikling.