Norwegian "bløder"....

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Schwert, 17/7/14.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Måske skal Norwegian snart have sin egen tråd her inde? (er jo trods alt et skandinavisk selskab)

    Jeg vil starte med at være positiv - de er ret gode til at fylde deres fly, på trods af den store kapacitets udvidelse, og...... og......... ææææhhhh - nå det var så det ;););)

    Deres regnskaber er derimod tæt på at være katastrofale:

    http://www.business.dk/transport/norwegian-leverer-vingeskudt-kvartalsregnskab

    Hvornår indser de at for alles skyld (ja ja jeg ved det, det er selvfølgelig rart at vi kan få FORÆRET billetter i konkurencens hellige navn) at det er bydende nødvendigt for de nordiske selskaber at begynde at prissætte så de kan tjene penge, (jeg er sikker på at SAS er med på den ide)

    Den konkurrence der er iiiiihhh så god for os forbrugere ender med at give et ordentligt bagslag, når der ikke længere er nogen der vil betjene os efter de nordiske selskaber er ophørt med at eksistere. Og SÅ kommer vi til at betale...

    I Jylland siger vi med god grund: "Det varmer så dejligt at pisse i bukserne på en kold vinterdag, det holder blot så forbandet kort":confused::confused::confused:

    Ha' en dejlig sommer alle BF'ere!

    /Schwert
     
    Henrik Olsen og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Helt enig. i Q2 SKAL der tjenes penge til at dække vinterens underskud og det seneste regnskab er ikke positivt for DY. Ingen tvivl om at generel overkapacitet i markedet gør ondt på alle selskaber p.t.

    Loadfaktor på 80% er okay, men vel ikke specielt imponerende for en LCC. Faktisk ville jeg forvente at den lå der. Longhaul ser vel ikke ud til at blive billigere på kort sigt når de stadig udvider rutenettet med nye baser hurtigere end de får fly og samtidig stadigvæk alt for ofte har tech issues.

    Træerne vokser ikke ind i himlen heller ikke for Kjos - selvom han propoganda afdeling forsøger at få det til at se sådan ud.
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  3. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    @Flemming Poulsen - SÅ får vi snart på hattepullen igen for at være "Gnavne gamle mænd" :D:D:D
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Jeg er en sur gammel mand og det står jeg ved ;)

    Som det står på min nøglering: "Grumpy by choice" ;)
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  5. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Positive mennesker lever længere :)

    Enig i det med propagandaafdelingen - hver gang der kommer en pressemeddelelse, finder de de positive tal i stedet for at lave en fast tabel med de samme tal i forhold til sidste måned/kvartal/år. Who are they kidding?

    Og jeg er altså ikke fanboy for Norwegian. Jeg gider bare ikke svine dem til hele tiden. Jeg glæder mig til de mange 'tech issues', som I kalder dem, er overstået. Så kan vi se, om de tjener penge, eller om det er et luftkastel.

    Hvis jeg først er med en Norwegian-afgang til Langbortistan og sidder fast i flere døgn, så er jeg sikkert af en anden mening, men den tid, den sorg!
     
    jefi99, Schwert og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg hæfter mig lidt ved deres "korstog" formulering vedrørende strejken i maj:

    ".... Både indleje af fly og Parats ”enmandsstrejke” påvirker desværre resultatet i alt for stor grad. Derudover er der stadig stort konkurrencepres, særligt i det skandinaviske marked,” siger administrerende direktør Bjørn Kjos."

    http://media.norwegian.com/dk/#/pre...produktionsvaekst-og-rekordfyldte-fly-1032400

    Man har simpelthen ikke format når man bruger den her formulering "enmandstrejke" og viser at de sårbare også...
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Hey - der er ikke noget galt i at være en sur gammel og gnaven mand....

    Og jeg glæder mig til min DY tur til New York i december i totalt lavpris - har ikke engang fået et sæde. Jeg må pine mig selv lidt til at se hvordan det er at betale under 2.000,- for en tur/retur New York og så kun få en plads og alt andet er betaltbart.

    Men set i lyset af regnskabet så truer Air Asia X chefen i dag DY med at ville konkurrere med dem på Skandinavien. Det bliver spændende at følge den udvikling.
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.

Del denne side