Norwegian connection til USA i LGW.

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Søren G, 1/8/17.

  1. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Hejsa :)

    Vi har bestilt en billet fra CPH-FLL ud d. 2 december og hjem ugen efter.
    Oprindeligt skulle vi flyve fra CPH 14:55 med ankomst 19:15 i FLL. Nu har de så ændret det, så det er rykket næsten to timer, og vi først lander kl. 21.00.

    Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt, når vi nu kun har 7 nætter i USA, og det kan være et mareridt med immigration.

    Norwegian tilbyder at ombooke, eller refundere hele billetten. (Skal de tilbyde andet?).
    Vi har så kigget på afrejse dagen før, så vi rejser d. 1 december kl. 12:50 til LGW og har samlet 70 minutter i LGW.

    Efter min mening er det lidt til den korte side, og frygten er jo at blive fløjet til LGW ikke nå flyet til USA, også skal flyves retur til CPH for at tage afsted dagen efter, som jo egentlig var den oprindelige rejsedag. (Hvis det sker, skal de så kompensere os med penge, eller skal de ombooke til et andet flyselskab?)

    Er der nogen her der har prøvet at connecte med Norwegian fra CPH til USA? Er det typisk samme terminal, og skal man igennem yderligere sikkerheds check i LGW?
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    527
    "Synes godt om" modtaget:
    1,841
    Point:
    93
    Hej Søren. Det var et interessant spørgsmål, du der stillede.

    Som udgangspunkt vil Norwegian som minimum skulle tilbyde Jer enten en ombooking eller en refundering af hele billetten, så det er helt op til Jer at vælge det ene eller den anden løsning. Jeg ville nok tage imod tilbuddet om en ombooking af afgangen, men dog insistere på en længere connection tid i evt. London Gatwick, da 70 minutter ikke er meget hvis flyet fra CPH er forsinket og der er ingen grund til at stresse rundt. Jeg vil hellere vente 2 timer i LGW end at se mit fly afgå. Jo mindre connection tid, desto større er risikoen også for at Jeres bagage ikke når at komme med det næste fly og det vil kun skabe yderligere problemer.

    Mit bedste råd vil derfor være, at I lige snakker om hvad I helst vil og så kontakter Norwegian for en løsning I kan være tilfredse med. Jeg håber det lykkes :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Såfremt det går galt - hvad jeg ikke håber - så hver forberedt på at kæmpe med næb og klør mod DY.

    Vil også anbefale længere tid i LGW.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Tak for jeres svar :)

    Jeg ville selvfølgelig også gerne have 2 timer, men det er enten 1time og 10 minutter, også afrejse kl. 12.50, hvilket betyder dejlig lang tid om formiddagen med god mulighed for at benytte hotellets pool, morgenbuffet etc inden afgang. (Ja vi kommer fra Jylland, så vi er i CPH dagen før).

    Eller også er det afrejse 09:45 fra CPH, hvilket giver et layover på hele 4 timer og 15 minutter, og jeg må så tidligt op for at være i lufthavnen 2 timer før, og dermed også gå glip af den dejlige morgen buffet og svømmeturen.

    Hvis nogen har konkrete erfaringer med at connecte i LGW med Norwegian, så hører jeg gerne lidt om, hvor smidigt det foregår i LGW, om det er til at overskue eller som f.eks i LHR, hvor det i min optik er lidt uoverskueligt.
     
    Henry og Beaglen "Synes godt om" dette.
  5. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Efter lidt søgen på flightradar24.com;
    D82903 er ikke landet rettidigt siden 22.juli på trods af daglige afgange. Flere af disse med 3 timers forsinkelse.
    D82901 er landet indenfor de "magiske" 15 minutter hver dag siden 14.juli.

    Jeg ved ikke så meget om afstande i LGW, men jeg ved at vejret ofte forsinker fly ind/ud af LGW, så en short connection er nok ikke at foretrække.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side