Norwegian fortsætter den internationale vækst med en passagerstigning på 14 procent i oktober

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Henrik Olsen, 6/11/17.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Norwegian
    [​IMG]

    Norwegian fortsætter den internationale vækst med en passagerstigning på 14 procent i oktober
    Norwegian - 2017-11-06 08:04 CET
    [​IMG]



    Norwegian lægger endnu en måned bag sig med over tre millioner passagerer. I alt fløj 3,1 millioner passagerer med selskabet i oktober, hvilket er en stigning på 14 procent fra samme måned sidste år. Væksten er størst på interkontinentale ruter, hvor stigningen er på hele 56 procent.

    I alt 3.148.511 passagerer rejste med Norwegian i oktober, hvilket er 381.768 (14 procent) flere end samme måned sidste år. Den totale trafikvækst (RPK) steg med 29 procent og kapacitetsvæksten (ASK) med 31 procent. Belægningen var på 87,4 procent.

    ”Det er glædeligt, at et stigende antal passagerer vælger Norwegian, når de skal ud og rejse. Væksten er størst på selskabets langdistanceruter, og efterspørgslen er stabilt god. Konkurrencen er fortsat stærk, og global ekspansion er vigtig for at styrke konkurrenceevnen”, siger koncernchef Bjørn Kjos.

    Norwegian gennemførte 99,4 procent af de planlagte flyvninger i oktober, og punktligheden var på 78,3 procent.

    Norwegians flåfornyelse fortsatte denne måned med leverance af én Boeing 787-9 Dreamliner. Med en gennemsnitsalder på 3,6 år er Norwegians flyflåde blandt de mest moderne og miljøvenlige i verden.
     
    Henry og banditten "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Interessant at læse at de kæmper lidt med nøjagtigheden som kun er på 78%.

    Deres belægning er 87,4% og det er højere end hvad SAS kom ud med så der er en stor forskel.
     
    Henry og banditten "Synes godt om" dette.
  3. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Hvorfor sammenligning med SAS, udover jeg ikke bryder mig om SAS :D, så burde det være Ryan air eller de orange der blev sammenlignet med.

    Tænk engang hvis Norwegian havde inkluderet fast track, prioritets boarding, samt lounge, er sikker på at det ville skaffe flere kunder i biksen (selvfølgelig lidt boblevand men træerne vokser jo ikke ind i himlen).
    Lige nu har jeg point nok til at tage gratis ture med dem, men jeg tror ikke jeg personligt kommer til at bruge dem, da ovenstående mangler, men ok den dag jeg lære at flyve med kun håndbagage så er der endnu flere point på kontoen :cool:

    Jeg vil så gerne men har ikke samlet mod nok endnu til at flyve med dem frivilligt o_O
     
    isolCBflyer og Henry "Synes godt om" dette.
  4. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Punktlighed er en kæmpe udfordring for dem. Tag ex AAL-CPH ruten som er ofte 1½ time forsinket :confused: De skal nok sørge for at holde den under 2 timer.
     
    Henrik Olsen, tbh, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    De har fast track i en del lufthavne og ligeledes lounge i nogle, hvis du flyver premium. Lounge kan for det meste fås med et priority pass eller lignende alligevel.
    Jeg tror mere det er punktlighed og håndtering af passagerer ved IRROPS der holder en store del væk.
     
    Henrik Olsen, isolCBflyer, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Nu ville jeg ikke blive specifik, men har læst flere steder at de lounge de bruger er 3. Parts med dertil problem at alle har adgang :(

    Men du skriver det som også var min opfattelse, det med “en del” duer ikke, det er ligesom SAS som ikke har premium service i alle lufthavne de flyver til omend de gerne sælger dig biz billetter.

    Kender ikke til deres punktlighed, har kun fløjet med dem 2 gange, begge gange snart 10 år siden.

    Men ok er sgu også konservativ når det kommer til luftfart :confused:
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Selv i nogle af Luftwaffes lounges i FRA kan alle købe sig ind (til en temmelig høj pris dog), så på den måde tror jeg alle steder der kan være problemer med 'de uvaskede masser'!

    Det skulle dog slet ikke forstås som at jeg er fortaler for konceptet. Det er kun grundet at det kunne sammenlægges med en SK C tur til EWR og at jeg havde nogle cashpoints at jeg selv skal prøve dem til januar...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det virker bare mere udtalt i 3 parts lounges, alle dem med CC adgang.

    Også helt uvidenskabeligt så synes jeg at der altid er et gedemarked ved deres tjek ind, her ville en premium check in hjælpe.

    Er det på monkey eller forrest i flyet?
     
    Henrik Olsen, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg skal med en 738, så der er kun 1 kabine. 5 timer JFK-FDF, uden mad osv :O
     
    Henrik Olsen, Kristian, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Måske det er bedre ud af en US lufthavn, men det er ihvertfald billigere at proviantere i lufthavnen derover kontra her i Skandinavien :cool:

    Men går ud fra der kommer et lille review, ellers her en opfordring til det :)
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side