Ny bookingklasse på business - med reduceret indtjening i Europa

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af niceguy1001, 15/5/19.

  1. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Bemærk at SAS har indført ny bookingklasse på Business . Det er booking class J.
    Segmenter på J har reduceret optjening på europæiske ruter. Pt er det samme optjening på long haul som Z.
    https://www.sas.dk/eurobonus/pointtabeller/

    I realiteten har SAS ændret alle billige business class fares til J istedet for tidligere Z. ZDKBIZ er nu blevet til JDKBIZ. ZDKBIZ eksisterer stadig, men med højere prislap. Hvad jeg kan se er fare rules ligeledes de samme - dvs. det er muligt at afbestille og ændre mod gebyr, afhængigt at point of origin.

    Mon ikke det betyder, at codeshare booket i P (ekempelvis på Lufthansa) fremover bliver til J hos SAS, med dertil reduceret optjening. Tidligere er Lufthansa P blevet til Z hos SAS.
     
    Senest redigeret: 15/5/19
    Kenneth K, CHIP, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Det er da træls, at der igen bliver skåret i optjeningen af point - og med code share et det jo umuligt at se, hvad man tjener hos SAS på en billet købt hos Lufthansa.

    Kan du bekræfte, at denne ændring blev indført 1. december 2018 - og det dermed ikke er noget, der er kommet lige nu?
     
    Kenneth K "Synes godt om" dette.
  3. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Men er det ikke nyt, at man kan optjene 1000 i norden og 2000 i Europa (før status bonus) på C,D,Z klasserne?
    Mener 750 & 1500 var max før??
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Jeg så det først igår, i forbindelse med, at jeg skulle foretage en booking. Her så jeg at den booket på J...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Nej, CDZ har de seneste 3-4 år været 1000 i Norden og 2000 i Europa.
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  6. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Tyvsjtålet: J1NOBIZ - Advance purchase 28 dager - minimum stay 6 dager. NOK 1500 billigere enn Z-klasse på ruten OSL-EWR i sommer.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    EuroBonus nærmer sig et punkt hvor dette er forbeholdt dem der smider kassen for billetter med høj pointsats, eller har et hav af segmenter :confused:
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  8. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Det var vel forventeligt.
    Ja, godt man har guldkortet hjemme, så længe at SAS eksisterer - hvor langt tid det så end er... EBD også hjemme for 2020-21.
    Nu går fokus på at fastholde Hilton Diamond istedet... :eek: Desværre er det også blevet mere besværligt pga den høje USD kurs - Mit kvalifikation er på basispoint!
     
    Senest redigeret: 15/5/19
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side