Ny enhancement på vej?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af T4L, 13/11/21.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    I går modtog jeg denne mail fra SAS:
    Screenshot 2021-11-13 at 08.26.44.png

    Jeg vil da gerne hjælpe SAS med deres design. Så jeg klikkede på linket. :) Et af skærmbillederne der blev vist var så dette:
    Screenshot 2021-11-13 at 08.17.48.png
    Det lader til at vi i fremtiden vil "få lov" til at betale for retten til at tage en carry-on med ombord. :(

    Jeg har i det sidste år mere og mere benyttet mig af andre flyselskaber end SAS. Det ligger bestemt ikke i kortene at det bliver anderledes næste år, tværtimod.
     
    Flyvefisken, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Personligt er jeg godt f..b....t over alle de store trolleys ombord :
    1) Oplever ofte at economy psgrs anbringer deres trolleys på Plus, og jeg må således vente med at gå fra borde til vedkommende henter den respektive bagage.
    2) Blot eet eksempel : jeg sad på næstsidste række på Plus, en kæmpe trolley blev
    mast ind over min dynejakke, passageren fortsatte ind på economy.
    3) Jeg måtte pænt vente til herren skulle fra borde, de ulækre hjul (ulækre for de har sikkert kørt hen over spyt, været på offentige toiletter osv.) blev trukket hen over min jakke ... og det ene hjul sad fast i jakken med det resultat at jakken blev ødelagt, og han forsvandt hurtigere end lynets hast.
    4) Opkrævning af kæmpe håndbagage gebyrer på light billetter er i min hverdag yderst velkomment.
     
    Henrik Olsen, jespersm, Offlyer og 9 andre "Synes godt om" dette.
  3. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    [QUOTE="T4L, post: 98654, member: 238"
    Det lader til at vi i fremtiden vil "få lov" til at betale for retten til at tage en carry-on med ombord. :( [/QUOTE]

    Det lader til at alle selskaber er villige til at følge “first mover” på vej ned mod bunden :(

    Men så længe vi passagerer oftest vælger ud fra pris som vigtigste faktor, ændrer den udvikling sig nok desværre ikke? :oops:
     
    Senest redigeret: 13/11/21
    silferlood, Henrik Olsen og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Dette oplever jeg nu også på Lufthansa Business. Så det er ikke kun et SAS problem.

    Jeg synes ikke, at SAS er særligt gode til at håndhæve deres egne regler. Så et bagagegebyr vil reelt ingen betydning få, men mindre SAS tjekker bagagen ved ombordstigning.
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    *******************************
    - Helt enig. Boarding/håndbagage succes´en afhænger af selskabernes håndtering.
    - Eksempel : jeg har efterhånden rejst en hel del på Swiss biz i Europa.
    1) Strict priority boarding - biz først - dernæst economy priority - herefter all economy.
    2) Crew har estimerede booking tal (aht catering). De har således et hurtigt overblik over om næsten alle biz er ombord ..... jeg har lagt mærke til at en af crew lige smutter ind og lukker "lugerne" på bagage hylderne, smart. Det er således ikke så nemt for en economy psrs lige at kyle sin store trolley ind på hylden.
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Også helt enig, det er håndteringen, det kommer an på, for med håndhævning af eksisterende regler, ville der ikke være nogen problem. Jeg rejser selv meget med kun håndbagage og så er jeg rigtig glad for, at kunne tage en trolley med, som kan rumme det hele, uden at vente en evighed ved bagagekarrusellen. Og når jeg siger det hele, så mener jeg, det hele. Laptoptasken er i trolleyen, ikke ved siden af, ingen store taxfree poser, mv.
    Det ville i mine øjne være bedre, hvis den første trolley stadig er inkluderet i billetten, men at man begynder at håndhæve at alt derudover skal ned i kælderen eller betale for ved kasse 1.
     
    Henrik Olsen, T4L, Nielspg og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Kan kun stille mig i samme kor.
    Det hele kommer an på håndteringen.
    År tilbage fløj jeg en del indenrigs i USA, og der kom nogengange nogle passagerer, som dårligt kunne bære alt deres håndbagage.
    Det virker ikke så slemt i europa, men har da ofte set folk med mere håndbagage end tilladt, uden problemer går ombord.

    Tilbage til håndteringen: Hvordan kan det håndhæves ?
    En pax med guldkort, der har den billige billet. Boarde først eller sidst ?
    En pax med ‘smart’ billet uden status. Boarde først eller sidst ?
    En familie hvor ‘far’ har guldkort, alle rejser på billigste billet. Boarde først eller sidst og hvem skal kontrollere, at ‘far’ må lægge bagage op men ‘mor’ må ikke ?
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  8. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Det har virket for Norwegian, så hvorfor ikke for SAS?
    Min personlige holdning - og ja jeg er måske voldsomt farvet - er, at alle typer billetter burde tillade mindst ét styks bagage. De fleste flyselskaber kræver at man smider vægten ind i DCS'en, og på den måde kan flight deck bedre håndtere deres beregninger - især i forhold til fuel og vægt/balance.

    Hvor mange kabinekufferter vejer mon ikke +10 kilo, selvom grænsen er 8? Dertil kommer taxfree-poser, andre shoppingbags plus laptop bag. Sådan én vejer jo også nemt 2-3 kilo.

    Det handler nok mest om revenue, men der er formentlig også en tanke bag i forhold til smidigere boarding og ja - fuel.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, jespersm og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Ja, og forventningsafstemning. Hvis man gør reglerne meget klare for folk - og så tjekker i forhold til, hvad man har meldt ud, så er der jo ingen problemer.

    Turkish Airlines løser det meget nemt: Ved check-in sætter de et mærke (på nu-dansk hedder det nok en tag) på godkendt håndbagage. Det er da rigtigt nemt at kontrollere ved ombord stigning.
     
    Henrik Olsen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  10. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Mig! :D Men til gengæld ingen taxfree eller laptop taske, for de er i kabinekufferten :)
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  11. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    664
    "Synes godt om" modtaget:
    1,980
    Point:
    93
    Folk er da også så nærtagende: Bare fordi man har en rollabord på størrelse med en etværelses lejlighed (og som stewardessen må hjælpe med at løfte op), en sølle interrailrygsæk, en mindre crossovertaske og en laptoptaske til de 2 pc'er.. nåja, der er jo også kameratasken men den kan sagtens ligge sammen med vinterfrakken og yogamåtten, og intet falder ud af skabet, for forrest står mine to poser med lufthavnens gode shoppingtilbud.
     
    Flyvefisken, Henrik Olsen, Nielspg og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Og Light Billetter skal helst være uden beregning - (at drive luftfart koster jo ikke en dime) - desuden skal Light dokumentet naturligvis pr automatik indeholde højeste status, Pandion. - Sølle 100 point, nej, nej ....... ynk ...
     
    Kenneth K, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  13. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    For os forretningsrejsende er det faktisk en enhancements. Vores arbejde vil gerne betale for carry-on baggage. Det kan være man via dette kan slippe uden om go light billetter og rent faktisk bare få lidt point fra flyvningerne.
     
    danielbirch, Henrik Olsen, Nj4220 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Enig.
     
    Henrik Olsen, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Har du glemt din guitar på denne tur?
     
    Henrik Olsen, Kermit, Nielspg og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    664
    "Synes godt om" modtaget:
    1,980
    Point:
    93
    Nejnej, jeg vil da ikke være en af dem, som tager al pladsen ombord, så den har jeg da tjekket ind :)
     
    Senest redigeret: 19/11/21
    Henrik Olsen, Kermit, Nielspg og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    SAS ændrer nu også for bagagereglerne på SAS Plus. De har i dag opdateret info på SSI. Tidligere var der altid to kolli inkluderet på en SAS Plus, det bliver for fremtiden bestemt ud fra bookingklassen. Der står ikke noget omkring hvilken salgsdato det gælder fra.
    upload_2021-11-30_13-2-37.png
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Men det er jo samme booking klasser, der nævnes under de 2 billet typer (Plus Pro og Plus Smart) på de korte ture: C, D, Z, J, Y, S, B, P, A. Så hvordan skal vi lige tolke det?
     
  19. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    De har samme bookingklasser på Europa-flyvninger, så det vil på sigt fremgå i boksen under prisen, forestiller jeg mig.

    Dette er et eksempel på CPH-LON i januar, hvor du ser bookingklasserne er de samme.
    upload_2021-11-30_13-49-14.png
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Det forstår jeg ikke. Jeg har hele tiden troet at booking klasse C, D og Z var Plus Pro, mens klasserne J, Y, S, B, P og A var Plus Smart. Hvordan vil SAS ellers styre optjeningen af bonuspoint. Se denne oversigt:

    SAS Eurobonus point.png
     

Del denne side