Har lige modtaget denne mail fra SAS: Hej, Vi arbejder konstant på at udvikle vores produkter og tjenester for at gøre livet lidt lettere for dig som EuroBonus-medlem. I dette arbejde er en dialog med dig som kunde af stor betydning. Formålet med denne undersøgelse er at forstå hvordan vi kan tilrettelægge et loyalitetsprogram som bedst passer dine ønsker. Din medvirken er naturligvis anonym - dine svar kan ikke henføres til dig. Klik på nedenstående link for at åbne spørgeundersøgelsen. På forhånd mange tak for din medvirken! Hilsen, SAS WE ARE TRAVELLERS Spørgsmålene er: Hvor mange flyrejser med SAS i for det sidste år Inden for Skandinavien Til resten af Europa Til resten af verden Hvor mange flyrejser med andre i det sidste år, i de samme grupper
Den har jeg ikke modtaget, måske fordi de kan se min aktivitet er buldret nedad siden den seneste EBB devaluering
Det stod, at skemaet blev udsendt til udvalgte medlemmer af EuroBonus. Jeg går ud fra, at jeg er udvalgt, fordi jeg udelukkende rejser inden for Europa og fordi kun en mindre del af mine basispoint er optjent hos SAS. Jeg har kikket lidt på min optjening af "basispoint" det sidste år: 10% på Eubonus Mastercard (statuspoint) 30% på SAS flyvninger (heraf halvdelen på mileagerun) 60% på andre *A selskaber
Jeg har også fået undersøgelsen - den indeholder lidt indsigt til hvad de overvejer at indføre - noget af det lyder godt - 2 opgraderings vouchers til Norden/EU (ok, ikke noget der blæser nogle ned af stolen - på fleste afgange starter en upgrade til SAS Plus 500 SEK, og jeg har aldrig kunne refærdigører det over for mig selv at brug de penge). Andre af dem er lidt bekymrende. Betalt mad i loungen og kuponer for snacks og alkohofri drikke (5400 point for 5 flyvninger).... hvilket jo nok betyder dårligere mad i lounge for dem der ikke betalter og ikke mere gratis drikke for Diamond. En ting jeg lagde mærke til i underøsgelsen var dog et spørmgsål om Lounge uden for Norden / Star Alliance hubs... det er mit størte problem med SAS, ingen lounge i mange af de lufthavne jeg flyver mest fra (i Mellem- og Østeuropa), hvilket betyder at jeg nu altid vælger et andet alliance selvkab før SAS på de destiantioner, medmindre pris / schedule er helt dum. Måske SAS er ved at genovervjee denne "enhancement". Min Eurobonus konto lander på præcis 45 flyvninger for året 2019 - kun for at holde liv i Guld for life. Alle andre SAS flyvninger er krediteret til Agean. Ved at dropper fokus på SAS er det lykkes at optjene status hos Alaska (fra Singapore Airlines og BA), Delta (fra Alitialia, KLM og AirFrance), BA (fra Qatar) og American Airlines (med hjælpe fra en status challenge og et par Qatar og Iberia flvyninger). Hvilket giver en del frihed, da jeg nu har status i alle tre alliancer og ikke kun *A. Lidt sjovt, at man næste altid tjener flere point ved at krediterer til en partner istedet for selvkskabet der flyver ruten. Især Alaksa har helt utroligt gode optjeningsrater, og hvis man finder de rigtige nicher er deres point rigtig meget værd. I foråret gik turen PEK-NRT (stopover) NRT-BKK med JAL med begge leg i deres 787 Business Sky Suite - Pris 25.000 Alaksa point og nogle få hunderede kroner i skatter. Så er eurobonus pointene pludselig lidt sølle sammenlignet - ja de er gode til last min indenrigsflyvninger, men pointene her til kan tjenes på kreditkort forbrugtet.
Takke for din opfølgning. Jeg har ikke fået de samme spørgsmål som dig - Nok fordi jeg ikke flyver udenfor Europa.