Nye SAS ruter fra Jylland til vinter

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Flemming Poulsen, 13/5/14.

  1. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    SAS har idag offentliggjort deres rutenyheder for vinteren 2014/15 og der er denne gang godt nyt for jyderne, som nu får flere muligheder for at komme på ferie med SAS denne vinter – uden at skulle skifte fly i København.
    Både Billund og Aalborg får hver en ny rute til Middelhavet med en ugentlig afgang til den spanske solkyst i Malaga. Disse afgange vil afgå hver lørdag i perioden fra 20. december 2014 til 1. februar 2015.
    Også København får en ny rute til Spanien når SAS den 1. november starter én gang ugentligt til Las Palmas på Gran Canaria. Denne rute flyves hver lørdag indtil den 28. marts 2015.
    Den kriseramte lufthavn i Aarhus forbigåes også i denne omgang med nye SAS ruter og må dermed stadig nøjes med ruten til København.



    Read the whole post here.
     
  2. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Tja - hvorfor overrasker det ikke :(:(:(
     
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det er noget en offensiv, de har kastet sig ud i, med nye ruter og lavere priser. Håber de får held med at kunne nedbryde det image, de nok stadig har i manges øjne, af at være dyre og gammeldags. Men det bliver en hård kamp, for jeg synes at de har ganske mange ting imod sig, såsom gamle fly, gamle IT-systemer, høje omkostninger, det gamle image, og alle deres konkurrenter inklusive alliancepartnere.

    Jeg har indimellem tænkt på, om de i stedet for at gå ind i konkurrencen med f.eks. Norwegian, i stedet burde udvikle deres egen 'niche' og så fokusere på at gøre det godt. Det er da rart at kunne flyve direkte til det meste af Europa, men hvis udgangen på det er, at de til sidst må lukke og slukke, nytter det jo ikke noget. Håber selvfølgelig at jeg tager fejl.
     
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det med gamle fly er vel ved at være en myte. MD80 er udfaset (desværre!), og der er snart heller ikke flere tilbage af de gamle 737-600 og 737-700.

    At du mener at SAS skal finde en niche - well, jeg er i bund og grund uenig. Med hensyn til ruteudvikling intra-europæisk synes jeg faktisk at SAS gør det rigtigt godt, men når det kommer til servicekonceptet så er jeg ked af at de er på vej ned på Norwegians niveau. Når det er sagt, så er jeg stolt af SAS' irrops-håndtering, hvor de færreste når dem til sokkeholderne. Og det er når lorten rammer ventilatoren (som man siger på engelsk), at man forstår forskellen mellem selskaber som SAS på den ene side og discountselskaber som Norwegian og Ryanair på den anden...
     
    Flemming Poulsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ja, det er rigtigt ærgerligt, at de bevæger sig derhen. Men det er jo åbenbart det 'folket' vil have. Hvad angår de gamle fly, så er det måske også mest på langdistance, at SAS er bagud i forhold til konkurrenterne. Dog er eks. Norwegian's flåde noget nyere, så vidt jeg ved? Det jeg egentligt mente med at gå den anden vej, var at det må være rasende dyrt at åbne så mange nye ruter, det er jo noget en chance at tage. Men man kan selvfølgelig også vende den om og sige, at 'hvo intet vover, intet vinder'. Så jeg håber da at de får held med det.

    Der er vi helt enige. Det er trods alt rart at vide, at SAS i de fleste tilfælde kan hjælpe en videre via deres netværk, det har også en vis værdi.
     
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Mht langdistance, så er SAS' A330/340'ere fra 2001-2004, men bortset fra at A340 som maskine er håbløst umoderne fordi den ikke er særlig brændstofeffektiv, så er 12-13 år ingen alder for en flyvemaskine. Problemet er at kabinen ikke er opdateret. Business-sæderne er håbløst bag konkurrenterne (og her taler jeg ikke om Norwegian), og bag gardinerne er sæderne måske gode nok, men IFE er en generation eller to bagud.

    Hvis vi absolut skal holde langdistanceflåden op mod Norwegians, så er B787 da langt yngre og meget mere moderne. Men driftsikkerheden har jo vist sigt at være på niveau med DSB's IC4-tog. Og de portugisere, der er lejet ind for at klare ærterne for DY, flyver med maskiner fra forrige årtusinde.
     
    Flemming Poulsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Enig. "Gamle fly" er en myte, som mange desværre stadig tror på. Og når det er sagt, så har jeg intet imod gamle fly. Vil til enhver tid hellere sidde forrest i en MD80 end nogle af de nyere maskiner.

    Synes også SAS har været ganske aktive mht. ruteudvikling på det seneste. Der er sikkert stadig en del uudnyttet potentiale, men de er godt på vej.

    Er desuden også enig i at det primært er på inflight oplevelse SAS skal stramme op. De kommer gang på gang med service ændringer for at strømligne produktet, men det ender altid med at det bliver mere og mere uoverskueligt og ingen kan finde ud af hvad man får.

    Mht. Plus, så er jeg lidt ambivalent. Savner personligt Business Class i Europa, men savner til gengæld ikke de ublu priser som den blev solgt til. Plus er blevet langt mere tilgængelig - også for fritidsrejsende og ofte er prisen ikke særligt meget højere end Go. Produktet på jorden - fast track, lounge, bagage er ret godt. Havde man på fast basis givet frit midtersæde og lidt bedre catering end Wasa knækbrød og franske kartofler så tror jeg faktisk de har fat i noget, som godt kunne blive en ny standard i Europa.

    Business Class produktet fejlede intet. Det var faktisk ret godt, men prisen gjorde at kabinerne var tomme. Der er en stor målgruppe som gerne vil betale lidt mere for ekstra plads og bedre service, men de vil ikke betale 9000 kr for at flyve til London. Optimalt skulle de have beholdt Business Class og kaldt den Plus og så bare prissat den rigtigt, men den tid er nok forbi.
     
    Senest redigeret: 14/5/14
    Nikolaj, obs, Schwert og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side