DSGM tænker blot en ting: "Bare det ikke kanibaliserer på det metal der forhåbentlig skulle ØGE på AGP
De har vel konstateret en kraftig passagernedgang på AGP, fordi den største kunde er flyttet til Spanien. (det sædvanlige )
Bortset fra Szczecin ruten er det vel altsammen leisure markedet det er rettet imod og med 2-5 ugentlige afgange er der vel nærmest tale om et charter produkt. Og spøjst med Newquay ruten, er spændt på at se om den giver en god loadfactor.
Bare de nu har tænkt sig bedre om i planlægningen, så vi ikke endnu en gang skal opleve et "havari" som den forgangne sommer med mange spaltemeter om strandede passagerer i alle landets formiddagsblade til følge. Synes det giver lidt nervøse trækninger når SAS lancerer nye ruter. /DSGM #2
Lidt nyttig læsning for dem der har tænkt sig at prøve Newquay ruten https://www.headforpoints.com/2018/10/14/review-executive-lounge-cornwall-airport-newquay/ Jeg morede mig over denne kommentar fra en læser: "The whole airport will always leave a quaint feeling in my mind, especially the use of a farmer’s tractor to move passengers luggage to and from the terminal."
Her er de nye ruter på SAS-hjemmesiden. Havde ikke set Stanstead skrevet nogen steder før? Virker som en lidt underlig rute, ikke mindst fordi priserne i øjeblikket er de samme eller højere end til Heathrow og de er i direkte konkurrence med Ryanair på ruten.
Men spændende hvad det betyder da det som nævnt er i konkurrence med Ryanair. Så kan de ikke holde det høje prisniveau på den adgang.
Tja jeg sidder i Dublin og er der heller ikke her... og SAS flyver fra samme lavpris terminal som ryanair. Suk.
Men det er det jeg tænker på - det er jo ikke som om at SAS forsøger at gøre noget for at forbedre deres produkter. Så at de skal sælge et Slot i Heathrow for at sikre sig kapital er selvfølgelig ærgeligt, men at det lappes sammen ved at begynde på Stansted er lidt skævt... Jeg vil i hvert fald gøre meget for at undgå den afgang med mindre den er ganske billig.
Man kunne sætte større fly ind på de afgange de har til LHR, selvfølgelig betyder det fald i fleksibiliteten, men med alt det der er nævnt her i tråden burde de nok holde sig til LHR
Lidt sjovt, SAS har øget antallet af afgange fra Oslo til Manchester, efter Ole Gunnar Solskjær er blevet manager i klubben. Politiken skriver: "Siden Ole Gunnar Solskjær indtog managerposten i Manchester United efter den fyrede José Mourinho, er interessen for den engelske fodboldklubs kampe eksploderet i Norge. Konkret betyder det, at SAS har øget antallet af ugentlige afgange fra Norge til Manchester fra 7 til 10, skriver Ritzau. Fodboldglade nordmænd kan nu flyve direkte til den engelske by fra Bergen og Oslo."