Nyt Circle K MasterCard med bonuspoint

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af MortenS, 10/12/19.

  1. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Circle K har lanceret et nyt MasterCard. Kortet udmærker sig ved at være uden årsgebyr, dog stadig med gode fordele, som jeg skal forsøge at remse op i for forummet relevant rækkefølge:

    - Dækning af selvrisiko ved billeje. Man slipper altså for det evige dilemma om man skal sige ja til en dyr ekstraforsikring, eller risikere at kæmpe med udlejning efter tilbagelevering. Billejen skal være betalt med kortet.
    - 0,5% bonus på alt forbrug på kortet, dog ikke ved brug på andre tankstationer i Danmark. 0,5% er selvfølgelig ikke meget, men kan man klemme 10.000 kr forbrug om måneden over på kortet svarer det til 600kr eller ca en gratis tank benzin om året.
    - 13 øre i brændstofrabat på Circle K stationer i Danmark
    - hver 6. cola / kaffe gratis, hver 6. bilvask gratis, forsikring mod fejltankning af bil, særtilbud på oplevelser

    Hvis man betaler via BS er der et opkrævningsgebyr på 29 eller 39kr pr måned, mens det via indbetalingskort er uden gebyr.

    SEB er udsteder af kortet. Mit kort er bestilt og modtaget. Umiddelbart ser jeg mest værdi i dækning af selvrisikoen af billeje. Selv om det er små skridt der bliver taget, er det dejligt at se der udbydes flere kort med bonus / cashback i DK - i sær når det er uden årsgebyr. Lad os krydse fingre for at tendensen fortsætter


    læs mere her:
    https://bit.ly/36nBrDS
     
    Csiems, Henrik Olsen, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Djævlen ligger i detaljen, er de 13 øre på standerprisen eller listeprisen?
     
    Henrik Olsen, Henry, MortenS og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Stander. Og ja - man skal lige være obs. fik tilbudt et Q8-kort med 160 øre rabat, men på listeprisen.. Det er jævnligt en dårlig forretning når man lige kigger efter.
     
    Henrik Olsen, Henry, MortenS og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Har ikke nærstuderet ift prisen. Enig at man skal være vågen. Selv hvis det er 13 øre på stander prisen kan man ikke afvise at det vil være billigere at vælge konkurrenten på den anden side af gaden.

    Heldigvis er det ikke den eneste fordel ved kortet.
     
    Henrik Olsen, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Jeg har også luret lidt på kortet. En hurtig mellemregning på et forbrug på 10.000 kroner:
    • På Cirkel K kortet: 0,5% cash back = 50 kroner
    • På SAS EuroBonus Mastercard: 1.000 eller 1.500 EuroBonus point. Ved en værdi på 10 ører per point: 100 eller 150 kroner.
    Spørgsmålet er så: Kan de øvrige forskelle mellem kortene opveje denne forskel på 50 - 100 kroner (som naturligvis er mindre, hvis EuroBonus pointene er mindre værd. Eller større, hvis EuroBonus pointene har højere værdi)?
     
    Thorbjoern, Henrik Olsen, Csiems og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    God gennemgang - synes dog du glemmer det væsentligste: en gratis sandwich inden for 30 dage. :)
     
    DanielBahn, Henrik Olsen, SebastianBruun og 5 andre "Synes godt om" dette.
  7. Csiems

    Csiems Aktivt medlem

    Beskeder:
    45
    "Synes godt om" modtaget:
    184
    Point:
    33
    Får man stadig kampagnepoint hos Avis, hvis man betaler med CircleK-kortet i stedet for SAS (SEB) mastercard?
    Pt - er det jo 6.000 point ved billeje i 4 dage og over.....
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113

    Kampagnen er bundet op på EuroBonus medlemskab, ikke kortet. Så det burde man få.
     
    Henrik Olsen, MortenS og Csiems "Synes godt om dette"
  9. Csiems

    Csiems Aktivt medlem

    Beskeder:
    45
    "Synes godt om" modtaget:
    184
    Point:
    33
    Tak Henry
    Det gi'r så god mening, når jeg skal en tur til Tromsø start marts på isglatte veje.
    Avis vil ha' 600,- for selvrisikoforsikringen (for 4 døgn).
     
    Henrik Olsen, Henry og MortenS "Synes godt om dette"
  10. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,574
    Point:
    93
    Husk at checke om jeres rejseforsikring ikke dækker selvrisikoen. Det gør både min private gennem Tryg samt den jeg har på mit Mastercard.
     
    Henrik Olsen, Csiems, Peter F. og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Csiems

    Csiems Aktivt medlem

    Beskeder:
    45
    "Synes godt om" modtaget:
    184
    Point:
    33
    Jo, men min dækning i min forsikring er med selvrisiko på 2500 kr
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,574
    Point:
    93
    Det var også blot som serviceoplysning, da ikke alle er klar over, at det muligvis dækkes af rejseforsikringen. :)

    Men som du nævner skal man selvfølgelig være opmærksom på, hvordan der dækkes, f.eks. hvis der er selvrisiko tilknyttet (som i dit tilfælde), eller om der er en øvre grænse for rejseforsikringens dækning (her har jeg set alt fra 5.000-15.000 i mine forsikringer, som nogen gange er væsentligt lavere end det man hæfter for hos biludlejningsselskabet).
     
    MortenS, SophieHendriksen, Csiems og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    Enig i at det er fint med en gratis forsikring, hvis man ikke har den i forvejen.

    Men jeg vil da lige gøre opmærksom på Circle K EXTRA Club. Her kan man tilmelde sit SAS Mastercard som betalingskort, dvs. man får de sædvanlige 10/15 bonuspoint pr. 100 kr. og derudover 10 øres rabat på standerprisen, hver 6. kaffe, sodavand og vask gratis m.v.. Så hvis man bruger sine Eurobonus point - og det gør vi vel herinde - og har et SAS Mastercard, er det den mest attraktive måde at betale på. Men det forhindrer jo ikke, at man også får deres Mastercard for at få den gratis forsikring - man skal bare ikke bruge det til at købe brændstof for i Circle K :eek:)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side