Nyt flyselskab til Aarhus Airport med 3 nye ruter

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henry, 3/6/21.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Aarhus Airport har inviteret til pressemøde i morgen. Det hele er lidt hemmeligt - og sløret løftes først i morgen på pressemødet. I invitationen står bl.a.:

    Aarhus Airport præsenterer nyt flyselskab, som træder ind på det danske marked for første gang nogensinde og derved gør deres entre i international luftfart. Mød den kendte rigmand og eneejer af investeringsgruppen, som flyselskabet er en del af, og oplev et af de helt nye miljøeffektive fly, der fra september flyver fra Aarhus til tre nye destinationer.

    Flyselskabet tager hul på det internationale marked og træder ind i Danmark med tre nye destinationer fra Aarhus. Det nye samarbejde har været et stykke tid undervejs og er et direkte resultat af lufthavnens intensiverede ruteudviklingsarbejde. I første omgang lanceres ruter til destinationer, der ligger helt i tråd med Aarhus Airports ambition om at imødekomme østjydernes rejsebehov både inden for forretningsrejser og ferierejer. Samtidig er der stort potentiale for turister, som rejser ind til Aarhusregionen

    Nogen, som ved mere - eller vil gætte lidt?
     
    Henrik Olsen, Ulrik og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  2. THBN

    THBN Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    71
    Point:
    13
    Min 1. tanke var Henrik Lind. der jf. dette link https://www.proff.dk/relasjoner/henrik-lind/-/4000643576/ har "5 direkte" relationer til Jens Stausholm (medejer af AAR). tidligere stod der i børsens artikel, at det var en aarhusiansk rigmand - men det er nu fjernet.

    Ved efterfølgende nærlæsning af teksten - kan et "nyt flyselskab" vel også bare være et eksisterende flyselskab, der gør sin entre i Danmark (eller blot AAR). Der står også at "Flyselskabet tager hul på det internationale marked og træder ind i Danmark..." hvilket fik mig til at tænkte på Blackbird Air, men de er jo allerede i Danmark, dog ikke med faste ruter. så mit bedste bud er nok stadig min 1. tanke :)

    Desuden står der at:
    "Mød den kendte rigmand og eneejer af investeringsgruppen, som flyselskabet er en del af, og oplev et af de helt nye miljøeffektive fly" Så måske der skal holdes lidt øje med flight radar :) pressemødet er vidst 9.15 i morgen (fredag)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. THBN

    THBN Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    71
    Point:
    13
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Jeg kan bekræfte, at pressemødet er kl. 9.15. Det er planen, at en af skribenterne på InsideFlyer vil være dér.

    Pressemeddelelsen skriver flg. om den kendte rigmand: "eneejer af et af Nordens større investeringsselskaber".
     
  5. THBN

    THBN Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    71
    Point:
    13
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Så er rygtet bekræftet direkte på BRAs hjemmeside:
    https://www.flygbra.se/destinationer/arhus
    De vil flyve Aarhus-Göteborg og Aarhus-Stockholm Bromma med mellemlanding i Göteborg. Fra december til marts vil de yderligere flyve Aarhus-Sälen (SCR), vistnok Nordens nyeste lufthavn, ved et at de største og mest populære skiområder på grænsen mellem Norge og Sverige.

    EDIT: Og billetterne er allerede sat til salg på BRAs hjemmeside.
    EDIT 2: Tur/retur AAR-GOT ser ud til at kunne fås fra lige omkring 1500SEK (1100DKK) for BRA Fast, som indeholder 23 kg indchecket bagage, men ingen fri ombooking/refusion.
    EDIT 3: Der flyves man-fre og søndag til både GOT og BMA. Ingen flyvninger lørdage.
     
    Senest redigeret: 4/6/21
    Erwin Lansing, Peter F. og Henry "Synes godt om dette"
  7. THBN

    THBN Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    71
    Point:
    13
    Fik skribenten også taget nogle billeder, af den igangværende ombygning ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Jeg var også forbi lufthavnen i dag. Fik taget et par billeder - men ikke så meget af ombygningen. Der foregår en del udenfor - og det syntes jeg ikke var så interessant. Jeg fik dog nogle billeder inde fra. De kommer i en artikel i løbet af næste uge.
     
    Ulrik, Erwin Lansing og THBN "Synes godt om dette"
  9. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Vi nedsætter et hurtigt arbejdende udvalg :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Godt med lidt nyt blod ind på markedet, så "den gamle tante" ikke falder i søvn. Men det virker lidt hårrejsende, at de vil have næsten 4300 SEK for en BRA Bas fleksibel t/r billet BMA-AAR (søgte 15-17. oktober). Det kan man jo nærmest komme til New York for! SAS vil pt. "kun" have 3200 for en Plus billet til den samme tur ARN-AAR. Okay, det tager 45-75 minutter mere med SAS via CPH hver vej, men de har til gengæld også afgange uden stop på mellemvejen.

    Så jeg ved ikke rigtig med prissætningen, men tiden får vel vise, om de har ramt rigtigt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side