Oman erfaringer?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Kristian, 28/7/15.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,841
    "Synes godt om" modtaget:
    8,851
    Point:
    113
    Jeg overvejer en tur til Oman, nærmere bestemt Salalah her i efteråret. Grunden er tildels, jeg har aldrig været der og selvfølgelig, at Hilton har et udmærket Hotel med redemption på 5.000 point Per nat. http://www3.hilton.com/en/hotels/oman/hilton-salalah-resort-SLLHIHI/index.html

Flyforbindelsen er så enten CPH-DOH-SLL (forkert alliance) eller CPH-ZRH-DXB-SLL (Swiss og Oman Air) samme pris ca. EDIT, ser også at TK kan lave en tur der hedder CPH-IST-MCT-SLL og så Oman air indenrigs til nogenlunde samme pris.

Ser der ikke er visumpligt til Oman, så let nok at komme ind !

Hotellet har god availability, så også fint!

Flypriserne ser fornuftige ud, kunne godt være billigere!

Så spørgsmålet er, er der nogle af jer der har være i Oman og måske nærmere bestemt Salalah der kan fortælle om hvad man kan lave og måske endda været på hotellet?

PS, her kunne det være godt med een nordisk side til sådanne lidt mindres steder...

Senest redigeret: 28/7/15
    Ali Taran, tbh og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  2. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,083
    2,791
    Point:
    113
    Har været i Oman. Fik visa on arrival i Muscat lufthavn. Mener det kostede OM 5.
    Fløj til DXB og derefter med Air Arabia fra Sharjah. Billetten var som altid med Air Arabia latterlig billig - vel et par hundrede Dirham. De fleste af mine medpassagerer var på Visa run fra Emiraterne.
    Muscat eller rettere Ruwi var ikke noget rart sted. Kunne måske komme på listen i vores anden tråd over de værste steder man har besøgt.
    Er sikker på Salalah kun kan være bedre - der skulle være nogen lækre resorts.
    Ellers er Oman ret eksotisk ift til Emiraterne bl.a. går omanierne rundt med deres khanjar overalt - altså har sværdet klar ved hånden
    Masser af inderne/phillies, expats og andet godtfolk.

Kristian og tbh "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,572
    4,174
    Point:
    113
    Kristian "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,841
    8,851
    Point:
    113
    @jakobv84 - ja, vi har talt om turen og den er stadigvæk lidt interessant, men synes det er lidt besværligt, at komme der til, hvad enten det er via DOH/ZRH/IST.. - jeg læste din artikel du henviste til, damn, må arbejde lidt mere for sagen for at se det sted... uge 43, så er det lige før vi mødes, overvejer ugen efter.. men ved ikke hvor mange dage sådan et sted kan trække, så det bliver en torsdag til søndag tænker jeg...

5. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,572
    4,174
    Point:
    113
    Vi (mig, kone, barn på 1år, svigermor, søster, nevø på ½ år) rejser afsted søndag eftermiddag og ankommer så tidligt mandag morgen og så rejser vi hjem tidligt søndag morgen og ankommer så i CPH søndag først på eftermiddagen (http://goo.gl/flights/U7u6). Et stop med korte mellemlandinger er hvad det kunne blive til med små børn med! Min kone har researchet en del på hvad der er at lave og vi er positive. Virker som et cool område og Hilton er #1 på Tripadvisor i Salalah. Se evt også: www.tripadvisor.com/Tourism-g298419-Salalah_Dhofar_Governorate-Vacations.html

Del denne side