Opdaterede SAS EB Medlemsbetingelser

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 28/6/16.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,832
    "Synes godt om" modtaget:
    8,812
    Point:
    113
    Jeg så det her under SAS Medlemsniveauer:http://www.sas.dk/eurobonus/om-eurobonus/Medlemsniveauer/gold/

• Fra efteråret 2016 indfører EuroBonus endnu et bevis på, at langvarig loyalitet er det vigtigste, man kan få fra sine medlemmer. Derfor tilbyder vi alle, som har været, eller i fremtiden bliver, uafbrudt Guld- eller Diamant-medlemmer i mindst 10 år, et livslangt Guld-medlemskab. De medlemmer, som har opnået ti sammenhængende år fra januar 2016 og frem, vil automatisk være omfattet af tilbuddet. Dog vil Guld-medlemskab, som gives af et Diamant-medlem, ikke tælle med. Flere detaljer vil komme optil lanceringen, og medlemmer, som tilbydes dette medlemskab, vil blive personligt kontaktet.
    Så, at give et Guldkort væk giver ikke "optjeningsrettigheder" og jeg kan se, at man har "skærpet" det med, at blive livsvarigt guld med, at man skal være guld uafbrudt i 10 år og det gælder fra Januar 2016...

tbh og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  2. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,816
    3,205
    Point:
    113
    Betyder det at år man allerede har været guld inden 2016 ikke tæller? Det er ikke helt klart formuleret?
    Godt at se at de ikke kan holde hvad de lover igen...

Kristian "Synes godt om" dette.
  3. mdk

mdk Aktivt medlem

Beskeder:
    125
    121
    Point:
    43
    Det er da helt klart formuleret?

Alle der har været guld/diamant kunder i 10 sammenhængene år pr. 1/1-16 og frem bliver automatisk guldkunder på livstid.

4. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    752
    916
    Point:
    93
    Jeg forstår det som at alle der opnår 10 års Guldstatus _fra og med_ 2016 kommer til at få Guldstatus på livstid, mens forgående år ikke medregnes. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl, eller også formulerer SAS sig bare ikke klart (men det vil jo i så fald ikke være første gang...)

5. mdk

mdk Aktivt medlem

Beskeder:
    125
    121
    Point:
    43
    Derfor tilbyder vi alle, som har været, eller i fremtiden bliver, uafbrudt Guld- eller Diamant-medlemmer i mindst 10 år, et livslangt Guld-medlemskab

Når de skriver "Alle som har været" må de inkludere årene før 2016, ellers kan de ikke tilbyde nogen permanent guld-status før 2026.

6. *flyer

*flyer Sjeff

Beskeder:
    265
    665
    Point:
    93
    Klar kommunikation er ikke SAS' stærke side...

Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,566
    4,155
    Point:
    113
    Jeg læser det som @mdk gør

mdk "Synes godt om" dette.
  8. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    1,784
    2,982
    Point:
    113
    Forstår slet ikke det kan misforstås...

jakobv84, PENSIONISTEN og mdk "Synes godt om dette"
  9. alexanderln

alexanderln Stealth Member

Beskeder:
    1,768
    3,416
    Point:
    113
    men uafbrudt...
    dvs 10 år i træk :( ?

10. jakobv84

Beskeder:
    2,566
    4,155
    Point:
    113
    Jep. Umiddelbart rammer det vel kun skævt for dem (som regel kvinder) som går mange måneder på barsel og dermed har mindre rejseri end normalt.

11. alexanderln

alexanderln Stealth Member

Beskeder:
    1,768
    3,416
    Point:
    113
    og unfair for folk som @Schwert hvis man lige er nede og ramme sølv pga mindre rejseaktivitet. Havde håbet på 10 vilkårlige år.

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    448
    1,179
    Point:
    93
    Gad vide om en soft landing fra Diamant til Guld tæller med som et år med guld?

13. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,832
    8,812
    Point:
    113
    Det ville være for let med 10 vilkårlige år, så er Guldloungen jo heller ikke attraktiv mere, hvis den er propfyldt med en masse folk der er Guld på den "billige" måde... - Det skal ikke være let, at være Lifetime heller, BA har følgende:

To reward you for your loyalty, Gold membership for life is yours once you reach 35,000 Tier Points. We’ll just automatically renew your Gold membership every year from then onward

United har:

Lifetime flight miles Status award Annual companion Premier status
    One million Premier Gold ✓
    Two million Premier Platinum ✓
    Three million Premier 1K® ✓
    Four million United Global Services® ✓

Så nu skal vi være lidt ambitiøse og sige det er ok med Lifetime SAS Gold.. - dog ville jeg måske have fortrukket også en 1M, 2M osv som United...

Senest redigeret: 29/6/16
    Kenneth K, Rikke Haugen Olsen, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    1,784
    2,982
    Point:
    113
    Så hvis jeg fortsætter i samme tempo, kan jeg allerede om cirka 250 år opnå lifetime gold!

Michael Wahl, AndersBT, Schwert og 4 andre "Synes godt om" dette.
  15. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    783
    1,099
    Point:
    93
    Jeg undrer mig også lidt over kriteriet for at tildele guld-status på livstid. Men disse skal i hvert fald være gennemtænkt - for det bliver svært at gøre beslutningen om. Og når et medlem har fået guld-status på livstid, kan man ikke tage denne status fra medlemmet igen (jo, måske juridisk - men det vil give en masse bøvl med utilfredse medlemmer)

Noget helt andet: Hvad får SAS ud af, at et medlem har guldstatus på livstid?

16. jakobv84

Beskeder:
    2,566
    4,155
    Point:
    113
    At vedkommende flyver SAS resten af livet... :)

Ulrik, isolCBflyer og Kristian "Synes godt om dette"
  17. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,832
    8,812
    Point:
    113
    at du bliver ved med, at være kunde og loyal overfor dem, så det er vel en ok grund...

Ulrik "Synes godt om" dette.
  18. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    991
    2,031
    Point:
    93
    Hrmmmmpffff - DER ER SGU EN GRUND TIL AT JEG HAR DET PROFIL BILLEDE JEG HAR......

Jeg havde en klar opfattelse af at der var tale om at man blev livslangt guld medlem efter 10 års guld/diamant medlemskab...

Jeg havde 7 års guld medlemskab, før jeg grundet jobskifte // selvvalgt "orlov" røg ned på sølv i år, skal jeg så kæmpe nye 10 år?? F.... da lige før jeg end ikke kan nå det i dette arbejdsliv - naiv som jeg er, troede jeg at 3 år mere kunne "gøre tricket"

TÆNK at man gør sig så meget umage for at komme retur, og allerede kommer det efter 6-7 måneder UDEN noget longhaul, blot så for at få "den lange" af SAS. UHA jeg føler mig som "En af vores mest loyale kunder" tja superlativerne sidder løst i SAS marketing, bare ærgerligt at ord ikke følges af handling......

/Schwert
    Den evigt sure gamle mand :confused::confused::confused:

Michael Wahl, Kristian og alexanderln "Synes godt om dette"
  19. *flyer

*flyer Sjeff

Beskeder:
    265
    665
    Point:
    93
    Jeg forstår ikke SAS' logik i forbindelse med tildeling af livslangt EuroBonus Guldmedlemsskab. Der er ingen tvivl om, at medlemmer, som når Guld 10 år i træk, er gode kunder i de 10 år.

Kravet om at det skal være en sammenhængende periode på 10 år udelukker dog mange endnu bedre kunder. I den meste ekstreme situation en kunde som har nået Guld 18/19 år, men har holdt 1 års pause midt i.

Jeg havde gerne set, at man fjernede kravet om 10 sammenhængende år og istedet indførte et krav om antal basis point.

Min ide:

Livslangt Guldmedlemsskab: 1.000.000 basis point og mindst 10 år som Guldmedlem.

Sådan kan man tilgodese dem, som rejser meget, selvom de har enkelte mindre pauser.

Spørgsmålet er, hvad SAS vil opnå med dette nye tiltag...?

Senest redigeret: 29/6/16
    alexanderln, Henry, Schwert og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Leo Winther Plougmann

Leo Winther Plougmann Nyt medlem

Beskeder:
    3
    4
    Point:
    3
    Det smarte ved det, er at en tidligere hyppigt rejsende vil bruge SAS på ferierejser mv. Det vil ikke koste SAS meget, da det kun er ganske sjældent vedkommende vil bruge faciliteterne og typisk uden for peak.

Såfremt vedkommende igen får brug for at flyve meget, vil vedkommende vælge SAS på grund af allerede optjent status.

Dertil kommer, at jeg ikke har planlagt at rejse så meget det næste års tid og evt. ville vælge et andet selskab - men er "kun" ca. fire år fra guld på livstid, så vil jeg nok vælge at forsøge at bibeholde mit SAS guldkort også til næste år.

WinWin som vi siger på jysk.

Hvor grænsen skal være, kan altid diskuteres - men meget billigt for SAS at tilbyde.

Del denne side