Først og fremmest hvis det har været oppe og er gået forbi næsen på mig, så.. sorry... ellers: En del opdatering, bl.a. giver Air Canada's low economy nu 50% (fra 150). Herudover det i mine øjne mest interessante: http://www.flysas.com/en/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/#tab3 Der gives ikke længere 1500 point for nogen destinationer, det betyder at schweiz er nede og give 1.000 point, men til gengæld er MXP og NCE oppe på 2.000 point. Nye MR destinationer???? Jeg har ikke tjekket priser, men ville være lækkert med kortere MRs til samme pris MXP kan gøres til 809 kr retur i GO, det bliver en ret god pris per mile, selvom det er bagerst.. Og ellers skal der jagtes plus tilbud Booking siden er stadig ikke opdateret, men det burde vel være ovenstående side der gælder.
50% er da klart at foretrække i forhold til 25%. Tak for det, men bookingclass-junglen er stadig rimelig crazy. Meget interessant. Det betyder jo samtidig, at Rom, Bologna og Reykvavik også giver flere point. Værre er dog, at Tyskland og Polen er downgradet og nu indgår i Nordics+ dvs. fra 1000 til 500 point. Hvornår mon dette træder i kraft? Mon nogen kunne hjælpe med at lave en oversigt, der angiver downgrades fra 1000->500 ; 1500->1000 samt upgrades fra 1500->2000 point.
Hvordan når du frem til det? Italien ligger i EU2-kategorien og giver 2000 point. Som tbg nævner er booking-systemet ikke opdateret til at reflektere de nye pointoptjeningssatser.
Og nu er der angivet optjening i procent for de enkelte booking klasser på *Alliance partnere. Fantastisk !!! Slut med at gætte sig frem baseret på minimums optjeningen (eller snyde sig adgang til SASsalesinfo.com). Tak SAS.
Lidt pudsigt er det gamle point chart endnu ikke fjernet. Man kan stadig clicke sig igennem til det gamle chart, så de har vist ikke fået opdateret alle links. Gammelt point chart: http://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/sas/chart/ Nyt point chart: http://www.flysas.com/en/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/#tab3 Gammel point chart: Spørgsmålet er, hvornår dette træder i kraft.
Er du under 26 er der ungdomsbilletter hele året til 809 kr, ellers så er der også i december for alle og fremad Ud og hjem samme dag Jeg så ikke at systemet ikke var opdateret. Det kunne da være jeg skulle tage en tur og kreditere til Aegen, så jeg kan få silver. Det er da meget fin til 809 kr
Aegen har Miles & Bonus, og så vidt jeg kan se modtager man 100% hos dem ved SAS ved booking class V (3000 EB): http://en.aegeanair.com/milesandbonus/program-description/earn-miles/#SAS Ellers forstår jeg det forkert?
Jeg tror vi snakker forbi hinanden - SAS giver da 1500 point (og snart 2000) på CPH - MXP med SAS GO (100%). Så går jeg da ud fra det også bliver til 1500 hos Aegen? Eller regnes det ud på en anden måde?
Det giver 100% af distancen, ikke af hvad sas giver til EB. Det er en af grunden til at EB er et fordelagtigt bonusprgoram.. Jeg havde ikke set at tyskland var kommet ned som nordic countries... Det er ret skuffende, MUC til 500 point...
Ja, de sydligste destinationer i Tyskland burde give point på niveau med EU1-destinationerne, på samme måde som at destinationerne i Frankrig er opdelt i EU1/2.
Du skal tage udgangspunkt i det bonusprogram, hvor du er kunde. Hos Aegean optjener man hos partnere (altså partneren SAS) miles svarende til den faktiske distance fløjet. Hvis man er EuroBonus kunde kan man hos SAS optjene mere end den faktiske distance. Det samme gør sig gældende hos andre selskaber, hvor man bliver belønnet for at flyve på eget 'metal' frem for hos partnere.
Ja, vi er faktisk ude i, at en flyvning til MUC (fra CPH) giver færre EB point end den faktisk distance. Hele 4 point. Værre ser det naturligvis ud, hvis man flyver ud af OSL eller ARN. Det kan således i den situation se ud som om, at man har en lille fordel ved at flyve med partneren istedet. Flyver man med Lufthansa til FRA eller MUC i P, Z, Y, B, M, H, Q, S, V eller U klasse får man således 600 point mod 500 hos SAS.
Jepti. Hvis du vil se, hvor mange miles der er mellem to lufthavne, så kan du bruge www.gcmap.com Se dit eksempel her: http://www.gcmap.com/mapui?P=cph-mxp
Hermed en lille oversigt over ændringerne for optjening : Nedjusteringer: Fra 1000 -> 500 point: Tyskland: TXL, BRE, DUS, HAM, HAJ, FRA, MUC, STR Polen: GDN, POZ, WAW, WRO Fra 1500 -> 1000 point: Schweitz: GVA, ZRH Opjusteringer: Fra 1500->2000 point: Frankrig: NCE, MRS (SAS flyver dog ikke selv denne rute) Italien: ROM, MXP, LIN, BLQ, VCE. Seasonal: NAP, PMO, PSA, CAG Island: KEF Kroatien - Seasonal: DBV, PRN, PUY, SPU Ikke nævnt: Montpellier (MPL), Biarritz (BIQ), Bastia (BIA). Som optimist må man gå ud fra, at de nu giver 2000 point, eller? Andre destinationer er ikke umiddelbart berørt.
Sædvanligvis rundes der opad, så 935 miles bliver til 1000. Derefter skal der så ganges med den faktor som gælder for den pågældende billetklasse på den pågældende carrier. Dvs. hvis der beregnes 1000 miles og billetklassen giver 100%, så bliver det 1000 point. Giver klassen 50%, giver det 500 point.