Opgave til HD

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Rikke Haugen Olsen, 19/10/15.

  1. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Hej med jer. Som jeg har nævnt tidligere, så læser jeg HD International business. Jeg er ved at være ved afslutningen. Derfor skal jeg skrive en afsluttende opgave og en lidt mindre opgave som øvelse til den afsluttende opgave. At vælge et godt emne er essentielt. Jeg ser umiddelbart to muligheder 1) Jeg vælger noget fra min arbejdsplads 2) Jeg vælger noget andet, der interesserer mig. Det, der interesserer mig, er flyindustrien. :) Jeg har selv nogle ideer til nogle gode problematiker om SAS og Eurobonus. MEN jeg hører meget gerne fra jer, hvis der er et eller andet I har gået og været irriterede over, grublet over eller lignende.
    Det virker meget løst og det er det også. Det er fordi, der er frit emnevalg, hvor man kan inddrage alle de tidligere fag, vi har haft igennem 4 år.
    Så som sagt, hvis der er noget, der irriterer jer, undrer jer eller I bare tænker ville være et godt emne, så hører jeg gerne fra jer enten her eller i en pb.
    Hilsen Rikke
     
    Kristian, asf og Ulrik "Synes godt om dette"
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    ok, jeg tror på det her forum vi har debateret mange ting, men jeg ser gennemgående, at hvad SAS ledelse udmelder kommer ikke ud til dem der giver servicen eller som leverer kundekontakten/kundefacing så som dem der arbejder i Gate, Lounge, på flyet etc..

    Vi oplever, måske fordi vi er krakilske, at servicen ikke lever op til det som ledelsen ønskede, det er for mig det gennemgående tema some jeg oplever med SAS. Eksempler er: Diamond status, hvad giver det? Eurobonus optjeningen er ikke koordineret og har været stærkt nedadgående igennem de sidste 12-18 måneder!

    At være SAS statuskunde er godt, når ens hovedlufthavn er Kastrup, der er Fasttrack, Lounge. men det skal ikke være en sovepude, at det er let at være lokal kunde, man skal også give noget tilbage til kunderne.

    Nå, men det var hvad jeg lige hurtigt kunne komme i tanke om... og lyder spændende med den opgave!

    HD i International business er det så det vi kaldte HD i Udenrigshandel i "gamle dage"?
     
    Rikke Haugen Olsen og Ulrik "Synes godt om" dette.
  3. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Tak @Kristian :)
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Der er jo mange spændende emner såsom alliancer og joint ventures, opkøb og frasalg af selskaber og/eller flyflåde eller måske lufthavnes forretningsmodel. Endeligt er emnet omkring statsstøtte 'hot' hvor nogle regeringer overvejer at udlicitere indenrigsflyvninger og andre vokser deres små (gulf) selskaber til globale magtfaktorer
     
    Senest redigeret: 20/10/15
    Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  5. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Tak Jakob
     
  6. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Hvordan man som nationalt flyselskab overlever Lavpris bølgen, et kig tilbage på SAS strategier(eller mangel på samme, Snowflake...) og et kig frem på hvad der kan gøres for at fastholde netværksstrategi og indtjening.
     
    Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    Jeg er som jurist også særdeles interesseret i flybranchen, så netop derfor valgte jeg at skrive juridisk speciale om flypassagerers rettigheder. Sig endelig til, hvis du ønsker at læse det som inspirationskilde. Så skal jeg gerne lige sende det som PDF fil til dig pr. mail. Spændende hvad du finder frem til af emne :)
     
    Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  8. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Tak for tilbudet.
    Jeg valgte dog at blive indenfor min egen virksomhed.(Mærsk) Jeg har efterhånden erfaret, at på mit studie får man de bedste opgaver ved at vælge ret snævre emner med let tilgængelig data. Så på trods af, at det var spændende emner, så holder jeg mig til Mærsk :)
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.

Del denne side