Oplevelse med nedsat plads på Lufthansa

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Molle, 22/11/21.

  1. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Da jeg forleden var med lufthansa fra MUC til CPH oplevede jeg noget jeg ikke lige har set før. Der var naturligvis komplet kaos omkring håndbagage og den sidste passager der kommer ombord er så en kvinde med alt for meget håndbagage. Hun render lidt forvildet rundt og vil så pludselig ikke sætte sig på sin plads.
    Hendes plads er en række foran min på den anden side af midtergangen. Jeg bemærker så at grunden til hun ikke vil sætte sig, er at manden på midterpladsen fylder meget mere end hans eget sæde. Han har simpelthen måtte slå armlænet ud imod hende op, for overhovedet at kunne være der.
    Det lykkedes så stewarden at finde det ene ledige sæde de havde tilbage, hvor hun så bliver placeret.

    Det fik mig efterfølgende til at tænke på hvordan man egentlig er stillet i den situation? Nogen der har prøvet noget lignende? Hvis der nu ikke var et andet sæde er det så passageren der fylder halvandet sæde der må af, eller skal man bare acceptere at sidde på et halvt sæde? :oops:

    Helt generelt ville jeg ikke synes det var okay at skulle sidde halvt ude på midtergangen pga en anden passager, og specielt i disse tider med øget afstand virker det helt dumt.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Jeg har oplevet et lignende tilfælde indenrigs USA. Et ægtepar, begge xxxl large. Flyet var fuldt booked, de kunne simpelthen ikke være på 2 sæder. Jeg er meget lille, i højden og i drøjden, men jeg forlangte HELE mit sæde med armlænet nede. - Jeg præciserede overfor crew at jeg havde betalt for et helt sæde, ikke et halvt. - Konen måtte placeres halvt ovenpå manden. Jeg gav mig ikke. - Sådanne passagerer er simpelthen nødt til at betale for et xtra seat kaldet EVP seat.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Av. Godt du holdt dig til din ret.

    Havde det sidste sæde været optaget, burde besætningen nok have taget den "store" mand af flyet. Det kan begrundes med, at det er til fare for sikkerheden.

    Oppe foran sidder nogle piloter. De ved hvor mange mænd, kvinder, børn og spædbørn der sidder ombord. Sidder der en mand og fylder halvandet sæde, så kan der argumenteres for, at han vejer væsentligt mere end han bliver regnet til. Jeg mener det er 88 kilo per voksen mand - og ærlig talt. Hvor mange voksne mænd vejer under 88 kilo? :)

    Havde han derimod købt et ekstra sæde, som nogle X(X)L-personer faktisk gør, så bliver der automatisk lagt et x-antal kilo på det ektra sæde. Jeg ved ikke hvordan det beregnes, men pax der rejser med musikinstrumenter, bliver den faktuelle vægt lagt i systemet, men det gør man ikke med personer.

    Jeg havde aldrig selv taget beslutningen om at tage en overvægtig af flyet.

    Hvorvidt det er juridisk okay må vi spørge @Beaglen om :)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Det er vel den person, der skaber problemerne, som må tages af flyet. Og det uanset om det skyldes vægt, lugt, alkohol eller noget helt andet.
     
    THammer, PENSIONISTEN og Kermit "Synes godt om dette"

Del denne side