Optjening af EB-point hos Aegean

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af PeterA, 13/4/18.

1. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    1,237
    "Synes godt om" modtaget:
    3,028
    Point:
    113
    Jeg skal en tur med arbejdet til Athen og i den forbindelse blev jeg på returrejsen booket med Aegean.

Inden jeg fik booket bemærkede jeg, at Aegean havde ganske fine priser og på et tidspunkt lå en billet i en T-bookingklasse til omkring 700 kr. one-way. T-klasse giver 100% optjening - sweet tænkte jeg.

I mellemtiden steg prisen og nu har mit arbejde så booket en billet til ca. 1000 kr. one-way i K-klasse. K-klasse giver kun 25 % optjening til EuroBonus.

Hvordan er det lige, at optjeningen bliver ringere, når man ryger op i en dyrere booking-klasse?

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,819
    Point:
    113
    Har du checket, hvor meget booking i T-klassen steg i perioden og koster nu?

Du kan ikke sammenligne 'K nu' med 'T dengang'.o_O

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. asf

asf VIP medlem

Beskeder:
    721
    1,637
    Point:
    93
    T er en af de billigste klasser og giver 75% optjening hos Miles+Bonus (A3s program) hvorimod K giver 100%. Så det er lidt sort at K kun giver 25% hos Eurobonus men T 100% :) — måske er de blevet inspireret af den famøse Lufthansa K-klasse!

I øvrigt hvis din billet er på A3 papir (390) og der er tilgængelighed i I-klasse på afgangen har jeg tilfældigvis en opgraderings-kupon tilovers... den giver godtnok ikke flere miles men deres C-produkt ombord er glimrende. Dog bliver billetten praktisk talt u-ombookbar. PM hvis det har interesse ;)

tbh, Ulrik, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    1,237
    3,028
    Point:
    113
    Nu er det jo sådan, at de billigste fares bliver solgt først, medmindre man selvfølgelig booker specifikt ind i en højere bookingklasse.

Lad os tage en tilfældig dato frem i tiden fx. 5 juni, hvor både T og K fares er ledige.

T koster 95 euro one-way og K koster 131 euro one-way (altså det samme prismæssigt som i mit tilfælde.). T giver 100 % og K kun 25 %. Det hænger jo ikke sammen.

A3 - T fare.jpg

A3 - K fare.jpg

A3-earnings.jpg

Senest redigeret: 13/4/18
    tbh, RasmusH, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,819
    Point:
    113
    Ja, det lyder lidt græsk..:rolleyes:

Henrik Olsen, PeterA og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side