Optjening af Ekstrapoint på Nykredit Mastercard

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af JustinTime, 2/11/16.

  1. JustinTime

    JustinTime Medlem

    Beskeder:
    19
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Hej,

    Jeg kunne ikke finde dettte i tråden, men henvise gerne hvis det er blevet diskuteret.

    EuroBonus: Er der nogle af jer der har erfaring med at have et Nykredit Mastercard eller VISA infinite. Der er 0kr årlig afgift og 0kr gebyr på alm. handel. De optjener samtidig 10EBP per 100DKK.

    Man skal have en Bolig 360/365 konto for at opnå dealen. Samtidig får man 5000 point i opstarts bonus samt en loyalitets bonus på 5000 point per år.

    Jeg har nemlig kigget på mange muligheder og at få kreditkort der optjener point i DK er så svært! :( Når jeg ser hvor meget mine amerikanske venner tjener på alt inkøb bliver jeg så misundelig! Det eneste mulighed er SAS MC men det synes jeg ikke helt kan betale sig.
     
  2. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Hej du, og velkommen her på IF.

    Jeg har også et Nykredit Platinum MC, det er det jeg primært bruger som kreditkort indsamling + rejseforsikring, inkl Priority Pass (kun Platinum).
    Man får 3000 EB point som velkomst og årligt i bonus hvis du er boligbank 360, og 5000 hvis du er 365.
    Detaljer kan fåes her:
    http://www.nykredit.dk/#!/dit-liv/dagligdag/daglig-oekonomi/sas-eurobonus
     
    JustinTime, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  3. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Alternativt kan du få dig et Bank Norwegian Visa-kort - der optjener du 1% i såkaldte "cashpoints" som du kan bruge på flyvninger med Norwegian :)

    https://www.banknorwegian.dk
     
    JustinTime, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  4. JustinTime

    JustinTime Medlem

    Beskeder:
    19
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Tak for det isolCBflyer,

    Men er omkostningerne det værd? Skal det forstås at du bruger det som et amerikansk credit card hvor du betaler af hver måned hvad dit forbrug har været, og ikke som et standard MC Debit Card?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. JustinTime

    JustinTime Medlem

    Beskeder:
    19
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Jeg søgte efter noget med optjening at EB/*A point...

    Jeg vil gerne kunne bruge ekstra point til upgrades osv.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Det er i orden, i dette tilfælde ville jeg anbefale at vælge et kreditkort fra det selskab du flyver mest med, da det ofte kan være utroligt svært at opgradere på tværs af selskaberne, eftersom dette ofte kræver at man har booket i en dyr bookingklasse. :)
     
    JustinTime og Henry "Synes godt om" dette.
  7. JustinTime

    JustinTime Medlem

    Beskeder:
    19
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Mit Ultimate Goal er jo at blive EBG. Men det er svært at opnå med flyvninger tror jeg.

    Jeg ved ikke om det er bedre at forsøge det på point el. med "legs" på en tur" Fx skal jeg til D.C. igen om 3 uger og er skuffet over kun 3750 point per vej..
    Der er langt til 45K!
     
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Men endnu sværere uden.:eek:
    Især i betragtning af kun flyvninger giver basispoint, der er statusgivende. Køb med MasterCard, i butikker og via Eurobonus-shop give alene ekstrapoint, der kan anvendes til køb af rejser, men ikke indgår i statusberegningen. :confused:
     
    JustinTime "Synes godt om" dette.
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    3750 pts er der MEGET per vej. Det svarer næsten til distancen fløjet. Til Stockholm vil en billet kun indbringe dig 250 pts.. så kan man kalde det lang vej mod guldet ;)
     
    JustinTime "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,776
    Point:
    113
    Men du kan kun få status med flyvninger (som giver basis point). Du kan ikke få status med ekstra point (som du eksempelvis tjener på kreditkort).

    Det eneste, du kan gøre, er at planlægge dine rejser nøje - og somme tider betale lidt ekstra for klasse, der giver flere point. Vi har skrevet lidt om det i andre tråde.
     
    JustinTime "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,776
    Point:
    113
    Skriv lidt om dit rejsemønster - så kan det være, vi kan give et par gode råd
     
  12. JustinTime

    JustinTime Medlem

    Beskeder:
    19
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Ja desværre er det kun BasisPoint der giver ROI i den forstand.

    Jeg plejer ikke at rejse med SAS så meget for at være ærlig, og jeg er først blevet interesseret i frequent flyer miles efter jeg begyndt at ses med en i D.C. og tænkte det var gode point at hente ind.

    Jeg kommer til at have 17.000 miles i December efter jeg kommer tilbage fra DC. Min indtjeningsperiode er fra 1. juli 2016- 3 juni 2017, så jeg skal planlægge nogle strategiske rejser for max point.

    Det er vel også nemmere at beholde guld status når man har opnået det med 25% indtjening på point?
     
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,776
    Point:
    113
    Helt enig
     
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jo, det er noget nemmere, du skal rejse 20% mindre efterfølgende (kun med SAS/widerø du får den bonus), altså optjene 36.000 point.

    Du siger 17.000 miles, dvs. 28.000 igen. Det er noget af en investering. Du kan ofte komme til HKG/LAX for ~3.000DK hvilket giver 9.500 (2x250+2x4.500) point retur. Det ville give dig guld for 9.000 kr. Tjekkede lige for sjov, i øjeblikket er det 3.200 for HKG/3.500 for LAX. Det er meget tid og mange penge bare for status!
     
  15. JustinTime

    JustinTime Medlem

    Beskeder:
    19
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Ja det er meget at sigte efter. Måske med et arbejde der betaler for mine fly kunne det gå hurtigere..

    Det er en billig retur til LAX! Du vil heller til SF, LA er for spredt ud til min smag. Men jeg har hørt gode ting om San Diego, det er lidt renere og pænere..
     
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,776
    Point:
    113
    Mine råd til dig:
    • Rejs så meget som muligt med SAS - se om nogle af dine andre fly-rejse kan blive erstattet af en SAS-rejse (eller en rejse med et andet *A-selskab. Tjek dog, at du kan få point for rejsen).
    • Undersøg, om det giver flere point, hvis du rejser med SAS til DC via Oslo eller Stockholm.
    • Hvis prisforskellen er lille op til næste klasse (som giver flere point), så overveje at smide de eksta penge.
    • Læg evt. bud ind på en opgradering til DC - måske er der billige point at hente på den konto.
    • Lav evt. et Milage Run i Star Alliance
    Og ja, du skal jo kun rejse til DC 6 gange i løbet af et år, for at få Guld-status. Det skulle nok være muligt?
     
  17. JustinTime

    JustinTime Medlem

    Beskeder:
    19
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Ja den regning havde jeg også lavet!

    Hvordan tjekker man om flyvning igennem Oslo eller Stockholm? Så skal jeg bruge 3rd party site og lave en "multi-city" søgning?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Du har ofte også muligheden for at vælge en afgang med et stop eller to på SAS´ hjemmeside
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    NB. SAS flyvning til Washington er kun direkte fra CPH, så via Oslo eller Stockholm vil i givet fald være t/r ;-)
    Alternativt kan man flyve via NY, og så videre til Washington med United, som også er *A og dermed giver basispoint. Denne mulighed kommer også frem på SAS' egen bookingside.
    Men vi er ved at være Off Topic (Nykredit-MC), så måske du kan søge kreativ hjælp til pointgivende ruter i en ny tråd. - Så er jeg sikker på, at du får gode råd her på dette forum! :D
     
    Henry, isolCBflyer og tbh "Synes godt om dette"
  20. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    En anden mulighed er jo også MMX-ARN-CPH-IAD-CPH-ARN-MMX

    Så har man 6 legs på en tur - og rundture på denne rute koster 3.000 kr.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side