Os der bookede OW error fare fra OSL

Poster i 'BRITISH AIRWAYS | AVIOS' oprettet af jakobv84, 7/8/15.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Lægger denne i BA forummet da (næsten?) alle vel kredditerer til BA. Tænkte vi kunne starte en tråd og holde hinanden opdateret på udviklingen...

    Umiddelbart lader det til at nogle OTA'er har trukket stikket og annulleret billetter, men endnu ingen udmelding for folk der har booket direkte hos selskaberne.

    OTA'er der har annulleret:
    • Supersaver
    • Fluege.de
    • seat24.de
    • airline-direct.de
    • Travelpack
    Flyselskabsudmeldinger:
    • AA: Intet hørt.
    • AB: Intet hørt.
    • AY: Intet hørt.
    • BA: Rygte på flyertalk at medarbejdere på telefonen siger de lader bookingerne stå men alle ændringer (også indenfor 24t) takseres til fuld pris
    • IB: Intet hørt.
    Og endeligt: Jeg har svært ved at se dem slippe ud af den her.
    • UA dealen var ekstraordinær da der krævede en del arbejde (rejs fra LHR, betal i DKK) for at få den booket og rabatten var 99% ikke 50%
    • Jeg tror ikke de har solgt SÅ mange billetter igen. De fangede den inden amerikanerne vågnede, positioning til OSL er noget mere tricky end til LHR, rabatten var meget mindre og at flyve business er knapt så crazy som First.
    • Pt kan du stadigt booke OSL-NYC i Business på BA.com til under 8.500 NOK. Jeg synes ikke halv pris er nok forskel til at de får lov at slippe.
     
    Senest redigeret: 7/8/15
    CHA211, Kristian, Ekeren og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Og der er set priser fra *A her i august på 6.500,- kroner. Jeg skal til NYC med LH/LX for den pris - købte den for en tid siden (var her på forum også). Dertil at de på deres hjemmeside reklamerede med det som en "deal".
     
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    AA: Tror ikke de kan gøre noget da dette vil ramme DOT - trods de tidligere udmeldinger, så er denne pris ikke "billig nok til at være i ond tro".
    BA: Har også fået samme rygter at vide, så alt der er udstedt går igennem i stilhed vil jeg gætte på.
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    AA: Udsteder stadigt billetter folk har puttet "on hold" i går (AA tilbyder gratis 24t hold) hertil formiddag...
     
    THammer og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hva tænker folk med hotel i Oslo? Går udfra vi er mange som er tvunget til en overnatning deroppe på udturen. Jeg har hverken Carlson eller Choice points, men jeg kan se at jeg jo nok hellere må få skrabet nogle sammen... Nogle erfaringer med at bo ved lufthavnen eller i byen (jeg har aldrig været i Norge overhovedet...)?
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  6. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Hej, både raddison blu og park in radisson ligger i gå afstand til lufthavnen. Der er masse andre billigere hoteller lidt der fra som alle har shutle busser, mener det koster 30 kroner, men ikke sikker. Hvis det kun er for en overnatning er der ingen grund til at tage ind til byen.
     
  7. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Hvor tidligt skal du flyve fra OSL?
    Jeg skal flyve fra OSL kl 1125, så jeg havde håbet jeg blot kunne tage den første eller anden afgang fra CPH til OSL med ankomst i OSL henholdsvis kl 07.20 eller kl 08.40
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg er på 7.25 flyveren. 11.25 flyveren gjorde at afgangen fra LHR så var med den gamle AA business class og det gik jo ikke!
     
    alexanderln, THammer og Kristian "Synes godt om dette"
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Park Inn i Oslo Lufthavn er ganske fint og har selv boet der 10+ gange. Fordelen er at der er morgenmad med i prisen, men eftersom det er C der flyves, så får I jo noget på turen til LHR.

    Priserne er typisk også billigere på Park Inn.
     
  10. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    48 timer siden bestilling på BA.COM og intet fra det britiske ørige vedrørende annulering.
    Mon ikke årets billigste biz-billet er i hus:)
     
    Senest redigeret: 8/8/15
    Kristian, Rikke Haugen Olsen og Ekeren "Synes godt om dette"
  11. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Har valgt Radisson Blu i lufthavnen. Ser fint ud og havde desuden nogle goldpoints der skulle brændes af.
    Det ser rigtigt fornuftigt ud, men jeg afventer de føste meldinger primo september, før jeg booker flyvningerne til OSL.
     
  12. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Fra FT :

    "Cross posting here from my BA forum post. Based on the below, I just don't see how they could wiggle out of these, and I now suspect the fares may indeed have been intentional and promotional in nature.

    "FWIW, GGL line agent this morning applied GUFs and a joker to my largest booking, and confirms that there is no doubt of the ticket being honored. I pointed out that the fare seemed rather generous, and just wanted to make sure. Agent coordinated the upgrade manually with a supervisor. As they record all these calls and I've made note of the agent's name, I am taking this as a final representation from BA that the tickets are valid."

    De er nok i hus ;)
     
    asf, Kristian, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Måske vi skulle lave en oversigt over rejserne? - eller er det for provokerende?
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg "nåede" og med stadigvæk, at krydse fingre..

    Trip 1: OSL-LHR-LAX-SFO-ORD-LHR-OSL = MR
    Trip 2: OSL-LHR-ATL-MIA-LHR-OSL = Ferie, forlænget weekend!

    Disse 2 trips gør, at jeg flyver over og bliver BA Silver, så må jeg jo se om det er noget for mig, på den "anden side af hegnet"...
     
    Senest redigeret: 8/8/15
    Ekeren, Henrik Olsen og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"
  15. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    For mit vedkommende har jeg booket til januar OSL-LHR-MIA-LHR-OSL og så har jeg booket en avios award på MIA-STX-MIA ligeledes på business class. Så ingen mileage running til mig -- bare ferie!
     
    Ekeren og Kristian "Synes godt om" dette.
  16. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Har booket:

    - OSL-LHR-MIA T/R med familien i februar (giver gode Avios med familliekonto :)). AA 777-300ER LHR-MIA.
    - OSL-LHR-JFK T/R med konen i påsken.
    - OSL-LHR-SAN T/R med to venner (fire dage i Las Vegas :p).

    Holder fingrene krydsede!
     
    Senest redigeret: 8/8/15
    Rikke Haugen Olsen, Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om dette"
  17. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg nåede desværre kun 1 error biz inden den gik død
    OSL-LHR-EWR T/R i påsken - på BA 772 metal over atlanten - valgte 1125 afgangen fra OSL for at undgå
    OSL overnatning. Bliver nok BA Silver efter denne tur hvis det kan bruges til noget fornuftigt. Sædetips på 772 ønskes forward eller backward seating bedst ?
     
    Senest redigeret: 8/8/15
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det var godt nok en seriøs udskrivning og hurtigt reageret på den korte tid - flot :)
     
    Ekeren "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det kunne blive MR+Vintur :)
     
    Kristian og Ekeren "Synes godt om" dette.
  20. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Ja - det gik stærkt :). Fik købt samtlige billetter på SAS Diners kortet, så det giver også en god slat point...
     
    Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side