Paris

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Peter F., 11/3/22.

  1. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Sidst på måneden går turen til Paris med fruen og yngste (voksne) datter. Vi har været der en håndfuld gange før, så jeg tænkte; Hvad mon IF's alvidende rejseforum har af tips til denne destination? Men til min overraskelse var der ikke en dedikeret tråd om Paris, så hermed oprettet..
    Så, hvad kender I af gode, knap så kendte ting at se, opleve og spise, når man allerede har været på restaurant Chartier og i Tour Montparnasse og selvfølgelig alle kendte parisiske ikoner?

    PS: Er SAS loungen i CDG lukket (for altid?), og hvis ja, er der så andre lounges, hvortil man får adgang med en PLUS billet?

    På forhånd tak for alle gode input
     
    Beaglen, Kenneth K, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    239
    "Synes godt om" modtaget:
    568
    Point:
    93
    Nu har du været i Paris før, så måske er det ikke så stort nyt, men jeg tager altid en hyrevogn ind til byen. Man sparer 30 min og det koster ikke meget mere end toget hvis man er 3.

    Place Marche Saint Catherine er en hyggelig lille plads med 3-4 helt ok restauranter, med mange franske gæster. (Marais)

    For lige lidt bedre mad, så prøv Vin des Pyrenees tæt på Metro Saint Paul. Det var godt!
     
    Beaglen, Kenneth K, Peter F. og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. SteenC

    SteenC Nyt medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    24
    Point:
    3
    Nu e r det ikke direkte i Paris, men oplagt at kombinere med en tur dertil:

    champagne. Hvis man tager kontakt til nogle af de mindre familieejede huse kan man få gratis privat rundvisning i marker, produktion og kældre. Og prøvesmage. Der kan også købes flasker til meget fornuftige priser.
    Landskabet er smukt og der er også meget god mad at få.

    Verdun: hvis man har lidt interesse for krigshistorie. Der er nærmest ikke en flad m2 da hele området blev bombet med ufattelige mængder artilleri. Der er også mulighed for at besøge nogle af de fæstningsanlæg der blev brugt. Benhuset og kirkegården er både smuk og skræmmende på samme tid.
    Der er også et udmærket nyere museum der gennemgår hele den del af WWI der foregik der.
     
    asf, Peter F., Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Trænger I til lidt grønt og frisk luft, så gå en tur på promenade plantée (Coulée Verte); en smukt beplantet nedlagt jernbanelinje, som starter tæt ved Place de la Bastille.
    Eller måske en lidt anderledes sejltur på Canal St. Martin gennem sluser og en tunnel ud til Seinen (Canauxrama)
     
    THammer, Nielspg, Peter F. og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    527
    "Synes godt om" modtaget:
    1,841
    Point:
    93
    Hvis I skal have gode billeder af Eiffeltårnet og I tager metroen derhen, anbefales det at stå af metroen 1 stop før end I ellers ville. Så skulle det give perfekte billeder. Dette tip fik jeg engang af en rejseguide på min første tur til Paris i 1999 og jeg må sige, at han fik ret :)
     
    T4L, Peter F., Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Lidt svært at tyde, hvor "1 stop før" præcist er, når man kan komme fra flere sider, men jeg kan i hvert fald anbefale stationen "Trocadéro", hvorfra der er en forrygende udsigt til Eiffeltårnet, og specielt efter mørkets frembrud, hvor tårnet blinker hver hele time.
     
    asf, Beaglen, Peter F. og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Jeg var i Paris en weekend sidst i marts. Vejret var forårsagtig og byen boomede. Man kunne næsten hverken komme frem eller tilbage på de populære boulevarder.

    Det madmæssige højdepunkt var en fiskerestaurant vi gerne ville prøve, Clamato http://clamato-charonne.fr. Der er virkelig kun fisk. Hvis man vil have kød, så skal man tage et andet sted hen. Til gengæld er hver eneste ret sublim. Stemningen er meget ung og afslappet. Vi var sammen med en ven der taler flydende fransk. Men den gik ikke med vores tjener: Sorry I don't speak French. Vi spurgte så hvor han kom fra. Kan i gætte det? København! :)

    Restauranten tager ikke reservationer. Vi kom meget tidlig og fik et bord med det samme. Ellers bliver man skrevet op på en liste og får at vide et ca. tidspunkt hvornår man kan regne med et bord. I mellemtiden kan man få sig en eller flere drink på de omkringliggende barer/restauranter. Jeg kommer tilbage!
     
    Senest redigeret: 26/4/22
    asf, THammer, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side