Måske det kunne få gang i det lidt sløve salg af Canadiernes CS serie. Har fløjet med det i Swiss version og synes komforten er høj, så jeg håber flere selskaber vil benytte typen fremadrettet. Artikel fra Takeoff.dk http://takeoff.dk/partnerskab-mellem-airbus-og-bombardier-cseries/
Med Airbus som medejere kunne det måske øge chancerne for, at SAS ved deres annoncerede planer om at handle nye fly til mellemdistancen også ser til CS-serien. Udfasningen af B737-600 efterlader et hul i fly størrelsen, som CRJ ikke fylder ud, men som CS passer ind i, og jeg ville personligt være glad for igen at kunne vælge pladser i en flytype med sæderne i 3-2 opstilling som i (de gode gamle) MD-80.
Ganske interessant artikel om flyindustriens ændrede verdensbillede som følge af den nye konstellation omkring C-series: https://www.forbes.com/sites/richar...ombardier-airbus-cseries-boeing/#34b0c22e491e
Det minder lidt om dengang MD90 blev omdøbt til Boeing 717, da Boeing overtog McDonnell Douglas. Nu bliver det spændende at se hvad Boeing efter overtagelsen af Embraer vil kalde modellerne E170/175 og E190/195. De kan jo heller ikke bruge 707, som var et 4-motors fly. 720 har også været brugt, bl.a. af Conairs gamle fly. Så er der nogen bedre gæt?