Paskontrol i CPH

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Kristian, 11/8/14.

?

Har du oplevet ventetid i Paskontrollen i CPH?

1. Ja

11 vote(s)
    84.6%
  2. Nej

2 vote(s)
    15.4%
  1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    "Synes godt om" modtaget:
    8,942
    Point:
    113
    Typisk, at kaste sådan et indlæg ind vedrørende Paskontrollen i CPH..

"..så er det fordi ordentlig kontrol er vigtigere end god service, pointerer Københavns Politi"

Det er noget med resourcer og noget med, at lave forskellige kø, man har nu fattet fra lufthavnens politi, at det er smart med en EU/EØS kø samt en alle andre kø. For den der danske "lighed" med at alle skal have krav på at vente er helt hen i vejret...

http://www.check-in.dk/politi-godkontrol-vigtigere-end-kort-ventetid#.U-hxcPl_uqY

Hvad med jer, har i ventet i kø i paskontrollen og synes i ikke de burde stramme op og forbedre servicen?

2. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,218
    6,265
    Point:
    113
    Jeg er helt enig i at det "kun" er resourcer det handler om. Det nytter ikke noget at der kun sidder to personer i skranken ved rush hour. Så tager det bare lang tid. Så det er i min verden helt afhængig af hvordan det planlægges og om man vil betale for at man ikke skal stå i kø.

3. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,022
    2,106
    Point:
    113
    SÅ ENIG MED JER (også med @Kristian når det ikke drejer sig om fodbold ;);) UPS SORRY kunne ikke lade være - STOPPER NU :rolleyes::rolleyes: )

Mine personlige problemer opstår for det meste når Emirates og Thai afgår tæt på hinanden (to af de største maskiner der frekventerer CPH) der er ingen ordentlige kø faciliteter, og pax står oftest "hulter til bulter" langt ind i terminalen, så hvordan hulen skal alle de stakkels mennesker der ikke er EU borgere vide andet end at blande sig med resten af køerne. ALT ALT for ofte er der blot to sluser åbne, derudover er der altid nogle russere der er ved at komme for sent til Moskva maskinen, og på forunderlig "russer maner" får de altid skabt kaos i deres evne til at absolut skulle have fortrin med "excuse me excuse me" og så ellers bare frem i køen.

Typisk schwert anekdote:
    I det tidlige forår fik jeg nok, havde været i "ryge loungen" og var gået der fra i god tid, da en af de føromtalte russere kom masende igennem rækkerne ved paskontrollen, normalt er jeg "relativt" medgørlig man ved jo ikke hvad den sene ankomst bunder i. Denne gang havde jeg dog stået i rygekabinen med selvsamme person 10 min. tidliger, så DER fik jeg nok.... I meget klare vendinger fik jeg pågældende forklaret at han nok skulle være gået fra loungen i ordentlig tid, hvilket der var bred enighed om i kredsen rundt om os, så russeren blev hvor han var.... Om han nåede maskinen - NOPE - han stæsede afsted, men stod ganske ensom og pustede ud i en lukket gate længere ude i C fingeren (kald mig bare en djævel, men næste gang tror jeg han går i bedre tid)

Det korte af det lange er, at uanset alle de "gode" undskyldninger fra pas politiet ville en smule mere struktur (evt. service medarbejdere og nogle bedre kø linjer) ved de hårdest belastede tider kunne afhjælpe mangt og meget ved C gatene, til glæde for alle. Og så selvfølgelig en evne til at lukke ALLE sluser op når det er nødvendigt (men betjente har måske ikke godt af for meget motion hvis de skal flyttes rund i CPH??)

/Schwert

Flemming Poulsen og jefi99 "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    @Schwert - det vækker minder, det er jo ikke "kun" ud af CPH, det er såmænd også den anden vej, f.eks. med Turkish eller Emirates, så står der nogle flinke mennesker fra Told & Skat og tager folk til side allerede ved Gaten og de ser også vores pas, men gudhjælpemig om man ikke skal forbi panserbasserne oppe ovenpå (PS, det er en anden diskussion, men den konstruktion med Paskontrol ovenpå i finger C er altså også en gåde... men jo nok grundet plads)! Selvom der har stået en Told & Skat medarbejder og en betjent og set passet een gang..

I har ret, det er jo resourcer, men det er da underligt, at i andre lande gør man en dyd af at give en velkomst til sine egne landsmænd med egen kø og hurtig ekspedition. Hvorimod i Danmark, er alle lige.. - nå, men heldigvis er jeg ikke alene med ovenstående reflektioner..

PS, fodbold? - igår? - det har jeg glemt... o_Oo_O:rolleyes:

Flemming Poulsen og Schwert "Synes godt om" dette.
  5. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,022
    2,106
    Point:
    113
    Som jyde har jeg sjældent problemer ved hjemkomsten, da der egentligt ofte er helt ufatteligt få transfer pax med EK151 hjem om fredagen, så bare ned ad trappen og sikkerhedskontrol (hvor det der tager længst tid er at løbe frem og tilbage i de uendeligt lange kø baner de har lavet der nede) HOV - hvorfor flytter de ikke disse købaner op i terminalen, og tager en eller to fra den sikkerheds kontrol (hvor de ALDRIG bliver overbebyrdet) og så VIPS - problemet i denne tråd løst.......

/Schwert

PS: DET HAR JEG IKKE!! :D

jefi99, Kristian og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    "Rigtig mange danskere og andre EU-borgere behøver egentlig ikke stå i kø til at få kontrolleret deres pas af en levende politimand, når de rejser ind eller ud af EU. De er nemlig udstyret med de såkaldte e-pas, der blandt andet kan bruges i særlige selvbetjeningsautomater - kaldet automated passport control. For at kunne springe køerne over og gøre det selv, kræver det dog, at automaterne er der."

Få det nu fikset... :)

http://www.check-in.dk/oekonomi-spaender-ben-for-automatisk-paskontrol#.U-202_l_uqY

Schwert, Flemming Poulsen og Christian Løn "Synes godt om dette"
  7. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,218
    6,265
    Point:
    113
    Dette virker super godt i fx. London Heathrow hvor det kun tager mig typisk 5-10 minutter at kommer igennem immigration og paskontrol mod tidligere 20-30 minutter i køen.

8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    nyt i sagen igen: http://www.check-in.dk/cph-toever-med-pre-clearance-til-usa#.VCuXP_l_tiM

CPH tøver, de mener ikke det kan skaffe flere pasagerer og siger følgende:

"Vi har ikke søgt om pre-clerance - endnu. Hvis vores flyselskaber vil have det, og hvis det kan gøres økonomisk rentabelt for dem, er vi naturligvis interesserede. Vores foreløbige analyser viser dog, at det næppe vil skaffe særligt meget mere trafik til USA. Derudover er de amerikanske myndigheder også blevet bedre til at håndtere grænsekontrollen, og det vil jo være bedst, hvis en amerikansk myndighedsopgave bliver håndteret i USA og ikke i Europa," siger Københavns Lufthavns pressechef Søren Hedegaard Nielsen til CHECK-IN.dk."

Hmm, hvad med service og synes da ikke grænsekontrollen er blevet bedre, som påpeget...

9. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Ikke så overraskende. CPH gør intet proaktivt for passageroplevelsen som koster penge og som de ikke kan få andre til at betale.

Skal der investeres i nye shoppingmuligheder - som kan give indtægter - er situationen derimod en anden.

jefi99 "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    Det virker som en god nyhed: Nu kommer pas-skannerne til CPH - http://www.check-in.dk/nu-kommer-pas-scannerne-til-cph#.VGmj5vmG-qY

Det var også på tide, selvom jeg synes køen derude er blevet meget bedre her på det sidste!!

...Derfor vil det inden udgangen af 2015 blive muligt for alle EU-borgere med e-pas at benytte automatiske passkannere, når de går til og fra lufthavnens non-Schengen område i Finger C....

jakobv84 "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,218
    6,265
    Point:
    113
    Det kom frem i nyhederne i går. Selv DR's Radioavisen tog den op :)

Del denne side